Skip to main content

Progranna terugkijken vanaf het begin stopt voor het einde


  • is een Top Poster
  • 16 reacties

Ik start dit nieuwe topic, omdat de oude topics jaren oud zijn.

Het is verotrustend dat er soortgelijke topics zijn van 5 jaar oud en dat het probleem nog altijd bestaat. Helaas hebben wij geregeld het probleem,

Een programma dat wij starten vanaf het begin, stopt voor het einde.

Dan is er de optie om te herhalen of terug te gaan naar live.

Geen opties om alsnog het einde te kunnen zien.

Meest recentelijk was vandaag, 15 april 2024 de uitzending van Radar op NPO2.

Het einde dus niet kunnen zien. Dit hebben we ook gehad met films.

Erg vervelend als je deels een programma hebt zitten kijken die je niet tot het eind af kunt kijken.

 

Wij kijken Odido TV via een Apple TV 4K en de IOS TV Odido app.

Uitgelichte reactie

16 april 2024

Welkom op onze Community! @GMP 

Goed dat je een nieuw topic start. Ik begrijp goed dat voorgaande topics verontrustend kunnen zijn, maar ik kijk er graag met een frisse blik tegen aan. Ik ga je gelijk helpen, zodat je weer optimaal kunt genieten van TV Kijken! 😊

Je hebt mij al van de meeste informatie voorzien, maar ik wil je vragen om deze vragen nog te beantwoorden. Zo heb ik alle informatie compleet en kan ik het meteen doorzetten naar mijn collega’s van de technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit voor je zullen oplossen!

  • Ervaar je verder geen problemen bij Live TV Kijken? 
  • Om welke zender(s) en/of afleveringen gaat het? 
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
  • Heb je ook problemen met afspelen op andere apparaten? 

Laat je het mij weten als je zo ver bent? Dan ga ik gelijk voor je aan de slag! 

11 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 16 april 2024

Welkom op onze Community! @GMP 

Goed dat je een nieuw topic start. Ik begrijp goed dat voorgaande topics verontrustend kunnen zijn, maar ik kijk er graag met een frisse blik tegen aan. Ik ga je gelijk helpen, zodat je weer optimaal kunt genieten van TV Kijken! 😊

Je hebt mij al van de meeste informatie voorzien, maar ik wil je vragen om deze vragen nog te beantwoorden. Zo heb ik alle informatie compleet en kan ik het meteen doorzetten naar mijn collega’s van de technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit voor je zullen oplossen!

  • Ervaar je verder geen problemen bij Live TV Kijken? 
  • Om welke zender(s) en/of afleveringen gaat het? 
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
  • Heb je ook problemen met afspelen op andere apparaten? 

Laat je het mij weten als je zo ver bent? Dan ga ik gelijk voor je aan de slag! 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 3 februari 2025

Gek antwoord, en het enige antwoord ook :) ik zie ook dat de vragen over dit onderwerp vrij oud zijn en dat het bij Ziggo dus wel kan. Opnemen was ik nog niet aan toe, maar als toelichting: mijn zoontje kijkt elke dag Sesamstraat en muizenhuis terug op Nederland 1. We klikken op gids en gaan naar het juiste tijdstip en programma. Standaard beginnen de programme's te vroeg en spoelen we door. Dan als het programma begint kunnen we een tijdje kijken en stoppen de programmas ver voor het einde. Vrijwel altijd missen we 2 tot 3 minuten. Het is ook niet mogelijk om dan terug te spelen vanaf het programma daarna gezien dat programma niet is vrijgegeven om terug te kijken. Ik zie dus dat het probleem al meerdere jaren gaande is? 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 3 februari 2025

De missende 2 tot 3 minuten aan het eind van een programma zitten aan het begin van het volgende programma.

Onhandig, maar bij het kijken is dat nog op te lossen.

Bij het opnemen zou je beide programma's moeten opnemen om de laatste 2 tot 3 minuten ook te kunnen kijken.

Dit is echt al erg lang. Jammer dat niemand dit nog heeft opgepakt.

 


Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Mobiel
  • 76 reacties
  • 4 februari 2025

Hey ​@Linageo en ​@GMP, ik kan mij goed voorstellen dat jullie jullie favoriete programma's zonder zorgen willen terugkijken! Ik zie dan ook niets liever dan dat dit opgelost wordt voor jullie. Hiervoor wil ik het graag doorzetten naar onze technische afdeling. Om dit te kunnen doen, heb ik wel wat extra informatie nodig. Zouden jullie beide jullie klantnummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste 4 cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer in jullie profiel willen zetten? Geen zorgen, dit is afgeschermd voor andere community leden!

 

Daarnaast ontvang ik graag de volgende informatie:

  • Ervaar je het probleem via de Media/TV Box, Odido Online TV mobiel/web of via de Smart TV app?
  • Ervaar je verder geen problemen bij Live TV Kijken? 
  • Om welke zender(s) en/of afleveringen gaat het? 
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?

 

Ik hoor graag van jullie zodat ik het direct kan doorzetten! 😁


TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1787 reacties
  • 5 februari 2025

De NPO rondt de TV-gids af op 5 minuten. Zeker bij kinderprogramma's overdag op NPO 3, die vaak maar een paar minuten duren, klopt de uitzending dus niet precies met de gids. Daar is door Odido niets aan te doen. Ze krijgen de gidsgegevens zo aangeleverd. Je zou ervoor kunnen kiezen om deze programma's op te nemen met 5 minuten extra tijd vóór en na de uitzending, zodat je hem helemaal kunt kijken.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 15 februari 2025

Goedendag Odido,

Ik meld mij ook met het probleem dat terugkijken van programma's (zonder opnemen(pakket)), het programma stopt ongeveer 2 of 3 minuten voor het einde. ,(Je mist soms net de clue of afronding van het programma) heel vervelend. 

 

De work-around van het volgende programma starten helpt niet, want die begon precies op tijd en de 3 minuten zijn dus echt 'weg'.

We hebben dit nu 2x gehad. Maar heb alleen de gegevens van de laatste keer:

BBC First: donderdag 13 feb 2025: 21:00-22:00. "Proffesor T"

 

Ik hoop ten zeerste dat jullie dit kunnen oplossen! 

Graag verneem ik jullie reactie. 

Met vriendelijke groet, 

 

Rik (alle gegevens zijn in mijn profiel opgenomen)

 


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2232 reacties
  • 16 februari 2025

Hoi ​@RikBathmen, ook voor jou willen we het graag onderzoeken! Hiervoor heb ik wel nog wat informatie nodig:

  • Ervaar je het probleem via de Media/TV Box, Odido Online TV mobiel/web of via de Smart TV app?
  • Ervaar je verder geen problemen bij Live TV Kijken? 
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?

Alvast bedankt! Groetjes, Ishana


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 16 februari 2025

Hoi ​@Ishana van Odido aanvullende informatie: 

* Probleem via Media/TV Box, programma gestart vanaf de normale tvgids van Odido

* Wij ervaren verder geen problemen met Live TV.

* We ervaren dit probleem enkele maanden. (We zijn ook nog niet lang klant bij Odido)

* Ter referentie, het genoemde programma was: BBC First: donderdag 13 feb 2025: 21:00-22:00. "Proffesor T"

Graag hoor ik van jullie, gr, Rik


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13761 reacties
  • 17 februari 2025

Hi ​@RikBathmen, ik ben eens voor je gaan kijken en ik zie al waar dit door komt.

Het programma wat na Proffesor T wordt afgespeeld heeft niet de rechten om terug te kijken. De broadcaster (BBC First) levert dus verkeerde tijden aan dan dat deze in werkelijkheid uitzendt, hierdoor wordt de aflevering eerder afgekapt dan zou moeten. Wij gaan kijken of er iets aan onze kant misgaat in de verwerking. Als dit niet het geval is moeten we even gaan kijken hoe we dit met de broadcaster kunnen oppakken. Als je in de toekomst voorbeelden hebt, dan ontvangen we die graag.


wirsarreke
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 23 februari 2025
TMTV schreef:

De NPO rondt de TV-gids af op 5 minuten. Daar is door Odido niets aan te doen. Ze krijgen de gidsgegevens zo aangeleverd.

 

Hoi, ben naar Oidido geswitched na jaren KPN gebruikt te hebben. Ik herken bovenstaand beschreven probleem (als ook bij ‘terugkijken vanaf begin’ dat de eerste halve minuut van het programma soms niet terug te zien is zonder in de gids te gaan zoeken naar het eind van het vorige programma) niet uit de tijd dat ik KPN gebruikte. groet, wirsarreke

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 6 april 2025

Dag Odido en community, ik sluit me aan bij deze issues met programma's terugkijken, waarbij de daadwerkelijke begin en eindtijd van het programma niet exact overeenkomt met de gidstijd. 

Voor de moderators: problemen met de smart tv app, maar komt ook voor met de playstore app op mobiel of tablet. Bij live tv gaat alles zoals het hoort. Ik heb geen cloud opname service en wil het eigenlijk ook niet als oplossing.

Er zijn een paar programma's bij zowel de NPO als commerciële of buitenlandse zenders waarbij het programma al een paar minuten is begonnen bik start van terugkijken. Zo iets kwam ik met ziggo zelden tegen. Hun algoritme om het begin van een programma te herkennen, zat beter in elkaar en vaak zag je aan de totale duur van de uitzending tijd dat ze ook ruim langere het programma lieten doorlopen (programma van 30 min had vaak een totale tijd van ruim een uur). 

Ik krijg ook vaak in de laatste minuten van bijvoorbeeld het programma Lubach op RTL4 al een melding of ik het volgende programma al wil starten. Dan loopt het automatisch wel door, maar alleen als dus het volgende programma in de reeks terugkijken toe staat.

De problemen zijn het meest vervelend bij zenders die inderdaad het volgende programma niet ondersteunen voor terugkijken of commerciële zenders die doorspoelen vanwege reclames niet toestaan. 

Ik zou toch verwachten dat de meest geschikte oplossing bij Odido zelf ligt. Namelijk er voor zorgen dat elk programma afzonderlijk een bepaalde marge heeft aan de voor en achterkant. En als daar dan overlap in tijd zit bij het doorkijken van het ene naar het andere programma is nog iets waar je dan omheen moet werken met doorspoelen of voor lief nemen. Maar liever minuten van een eerder programma doorspoelen dan minuten missen van het programma dat je wil terugkijken, zeker als het een cliffhanger of ontknoping is aan het einde van je detective.

Volgens mij stappen er veel mensen over de laatste tijd. Vast wel wat extra ondersteuning voor die klanten waard, toch?


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen