Ik start dit nieuwe topic, omdat de oude topics jaren oud zijn.
Het is verotrustend dat er soortgelijke topics zijn van 5 jaar oud en dat het probleem nog altijd bestaat. Helaas hebben wij geregeld het probleem,
Een programma dat wij starten vanaf het begin, stopt voor het einde.
Dan is er de optie om te herhalen of terug te gaan naar live.
Geen opties om alsnog het einde te kunnen zien.
Meest recentelijk was vandaag, 15 april 2024 de uitzending van Radar op NPO2.
Het einde dus niet kunnen zien. Dit hebben we ook gehad met films.
Erg vervelend als je deels een programma hebt zitten kijken die je niet tot het eind af kunt kijken.
Wij kijken Odido TV via een Apple TV 4K en de IOS TV Odido app.
Welkom op onze Community! @GMP
Goed dat je een nieuw topic start. Ik begrijp goed dat voorgaande topics verontrustend kunnen zijn, maar ik kijk er graag met een frisse blik tegen aan. Ik ga je gelijk helpen, zodat je weer optimaal kunt genieten van TV Kijken! 
Je hebt mij al van de meeste informatie voorzien, maar ik wil je vragen om deze vragen nog te beantwoorden. Zo heb ik alle informatie compleet en kan ik het meteen doorzetten naar mijn collega’s van de technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit voor je zullen oplossen!
- Ervaar je verder geen problemen bij Live TV Kijken?
- Om welke zender(s) en/of afleveringen gaat het?
- Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
- Heb je ook problemen met afspelen op andere apparaten?
Laat je het mij weten als je zo ver bent? Dan ga ik gelijk voor je aan de slag!
Gek antwoord, en het enige antwoord ook
ik zie ook dat de vragen over dit onderwerp vrij oud zijn en dat het bij Ziggo dus wel kan. Opnemen was ik nog niet aan toe, maar als toelichting: mijn zoontje kijkt elke dag Sesamstraat en muizenhuis terug op Nederland 1. We klikken op gids en gaan naar het juiste tijdstip en programma. Standaard beginnen de programme's te vroeg en spoelen we door. Dan als het programma begint kunnen we een tijdje kijken en stoppen de programmas ver voor het einde. Vrijwel altijd missen we 2 tot 3 minuten. Het is ook niet mogelijk om dan terug te spelen vanaf het programma daarna gezien dat programma niet is vrijgegeven om terug te kijken. Ik zie dus dat het probleem al meerdere jaren gaande is?
De missende 2 tot 3 minuten aan het eind van een programma zitten aan het begin van het volgende programma.
Onhandig, maar bij het kijken is dat nog op te lossen.
Bij het opnemen zou je beide programma's moeten opnemen om de laatste 2 tot 3 minuten ook te kunnen kijken.
Dit is echt al erg lang. Jammer dat niemand dit nog heeft opgepakt.
Hey @Linageo en @GMP, ik kan mij goed voorstellen dat jullie jullie favoriete programma's zonder zorgen willen terugkijken! Ik zie dan ook niets liever dan dat dit opgelost wordt voor jullie. Hiervoor wil ik het graag doorzetten naar onze technische afdeling. Om dit te kunnen doen, heb ik wel wat extra informatie nodig. Zouden jullie beide jullie klantnummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste 4 cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer in jullie profiel willen zetten? Geen zorgen, dit is afgeschermd voor andere community leden!
Daarnaast ontvang ik graag de volgende informatie:
- Ervaar je het probleem via de Media/TV Box, Odido Online TV mobiel/web of via de Smart TV app?
- Om welke zender(s) en/of afleveringen gaat het?
Ik hoor graag van jullie zodat ik het direct kan doorzetten! 
De NPO rondt de TV-gids af op 5 minuten. Zeker bij kinderprogramma's overdag op NPO 3, die vaak maar een paar minuten duren, klopt de uitzending dus niet precies met de gids. Daar is door Odido niets aan te doen. Ze krijgen de gidsgegevens zo aangeleverd. Je zou ervoor kunnen kiezen om deze programma's op te nemen met 5 minuten extra tijd vóór en na de uitzending, zodat je hem helemaal kunt kijken.
Goedendag Odido,
Ik meld mij ook met het probleem dat terugkijken van programma's (zonder opnemen(pakket)), het programma stopt ongeveer 2 of 3 minuten voor het einde. ,(Je mist soms net de clue of afronding van het programma) heel vervelend.
De work-around van het volgende programma starten helpt niet, want die begon precies op tijd en de 3 minuten zijn dus echt 'weg'.
We hebben dit nu 2x gehad. Maar heb alleen de gegevens van de laatste keer:
BBC First: donderdag 13 feb 2025: 21:00-22:00. "Proffesor T"
Ik hoop ten zeerste dat jullie dit kunnen oplossen!
Graag verneem ik jullie reactie.
Met vriendelijke groet,
Rik (alle gegevens zijn in mijn profiel opgenomen)
Hoi @RikBathmen, ook voor jou willen we het graag onderzoeken! Hiervoor heb ik wel nog wat informatie nodig:
- Ervaar je het probleem via de Media/TV Box, Odido Online TV mobiel/web of via de Smart TV app?
Alvast bedankt! Groetjes, Ishana
Hoi @Ishana van Odido aanvullende informatie:
* Probleem via Media/TV Box, programma gestart vanaf de normale tvgids van Odido
* Wij ervaren verder geen problemen met Live TV.
* We ervaren dit probleem enkele maanden. (We zijn ook nog niet lang klant bij Odido)
* Ter referentie, het genoemde programma was: BBC First: donderdag 13 feb 2025: 21:00-22:00. "Proffesor T"
Graag hoor ik van jullie, gr, Rik
Hi @RikBathmen, ik ben eens voor je gaan kijken en ik zie al waar dit door komt.
Het programma wat na Proffesor T wordt afgespeeld heeft niet de rechten om terug te kijken. De broadcaster (BBC First) levert dus verkeerde tijden aan dan dat deze in werkelijkheid uitzendt, hierdoor wordt de aflevering eerder afgekapt dan zou moeten. Wij gaan kijken of er iets aan onze kant misgaat in de verwerking. Als dit niet het geval is moeten we even gaan kijken hoe we dit met de broadcaster kunnen oppakken. Als je in de toekomst voorbeelden hebt, dan ontvangen we die graag.
De NPO rondt de TV-gids af op 5 minuten. Daar is door Odido niets aan te doen. Ze krijgen de gidsgegevens zo aangeleverd.
Hoi, ben naar Oidido geswitched na jaren KPN gebruikt te hebben. Ik herken bovenstaand beschreven probleem (als ook bij ‘terugkijken vanaf begin’ dat de eerste halve minuut van het programma soms niet terug te zien is zonder in de gids te gaan zoeken naar het eind van het vorige programma) niet uit de tijd dat ik KPN gebruikte. groet, wirsarreke