Skip to main content
10000 Topics
DHCP lease elke 15 minuten
Ik weet dat er een aantal Topics zijn geweest maar die zijn niet meer recent en wordt ik met de info niet verder geholpen. Probleemomschrijving: Tijdens het spelen van een online match in NBA2k24 op de playstation 5 wordt ik er uit gegooid en krijg dan een network error 56d85bb8. En een seconde hierna kan ik dus ook gewoon netjes weer aanmelden en spelen. Na mijn PS5 een statisch IP adres gegeven te hebben en in de DMZ geplaatst te hebben i.v.m. de mogelijke port forwarding issues lijkt dit niet opgelost. Vervolgens ingelogd op de zyxel t56 router en heb in de loggings gezien dat de DHCP lease lijkt te verniewen. Ik dus weer wat potjes spelen tot het gebeurde en precies wanneer ik er uit wordt gegooid wordt mijn WAN adres DHCP lease gerenewed. Dit dus meerdere keren getest. Vanuit ook reddit posts over de error code zie ik dus dat zei contact hebben opgenomen met hun ISP om iets aan te laten passen. Wat mij opvalt is dat het systeem aangeeft de lease 1800 seconden zou zijn (30min). Maar dit nu elke 15minuten daadwerkelijk uitvoert. Verder werkt alles ook, ook thuiswerken op VPN geen issues (vreemd), pingen laat ook geen loss zien. Maar dit spel is blijkbaar hier heel gevoelig voor (zie de forums over deze fout komt elk jaar voor). Bij eerder providers geen last van gehad alleen nu sinds overstap naar Odido. Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met de servicedesk van Odido, die raadde mij o.a. aan hier een topic van te maken terwijl zei vanuit hun kant hier achter te komen. De oplossing zou uiteindelijk zijn om die leasetijd te verlengen lijkt mij indien mogelijk. Elke andere oplossing mag natuurlijk ook :)
Glasvezel aaleg problemen
Wij hebben in 2023 ergens tussen mei en juli een glasvezel abbonement aangevraagd in capelle aan den ijssel, hier werd verteld dat ze ergens in 2023 zouden gaan beginnen met de aanleg. Na heel wat post(brieven, folders) dat ze eindelijk in augustus zouden gaan beginnen was ik eindelijk blij om stedin en odf vestjes te zien en dat de stoepen eruit lagen en om de kabels/buizen te zien liggen. Kregen we uiteindelijk een mail dat we in september/october de aanleg in huis zouden krijgen, is niks van gekomen en begin november mailtje gekregen dat het november/december zal gaan gebeuren! Is ook niks van gekomen, naja natuurlijk schieten de frustraties er al doorheen.... Maar uiteindelijk weer is een mailtje gekregen, december/januari maar je kan het zowat raden he (feestdagen etc) dus weer een mailtje januari/februari en ja hoor... hier zitten we dan eind februari en nog niks en het zou me niks verbazen dat we weer uitstel krijgen maart/april. Ik ziet het er allemaal een beetje somber in zo. In juni 2023 was er dus al een pakket samen gesteld waar de medewerker een fout heeft gemaakt met het creëren van het pakket, maar die hebben wij via telefonisch contact kunnen oplossen, dit pakket was ingevoerd wetende via folders en brieven en mails dat we in 2023 glasvezel zouden krijgen en zodat ik alvast kon genieten van de voordelen met mijn telefoon abbonement. Dit was in 2023 ( t-mobile tijd ) Wat is de sudden death opeens van odf en waarom worden er kabels gelegd om vervolgens mijn wijk keihard te negeren maar wel veder gaan aan alle huizen eromheen en aanleg bij hun in huis? Wij zitten al een tijd bij ziggo en in 2023 had je een deal met ziggo als je een jaar abbonement zou nemen dat je een gratis TV 65 inch uhd of een PS5 erbij kon krijgen maar wij hebben deze specifiek niet genomen(mis gelopen) omdat er werd verteld zowel door odf en tmobile(odido) dat we in 2023 glasvezel zouden hebben en dan zouden we zitten met 2 contracten en dat is duur. Dus we wachten theoretisch gezien al anderhalf jaar waarvan nu al bijna een half jaar kabels in de grond liggen waar voor de rest niks meer mee gedaan word. Ik weet niet echt wat ik ermee moet als ik eerlijk ben, frustraties zitten behoorlijk hoog. (Excuses voor de typefouten, gaat allemaal een beetje moeilijk met grote handen op een smartphone)
Hoe kan dit?
Op 28-04 heb ik een nieuw contract afgesloten voor glasvezel op ons nieuwe adres. De monteur kon pas op 09-05 komen (wel jammer want we moesten dus al het klussen zonder mijn slimme speakers doen, ook maar zo saai dan, haha). Op 09-05 was de monteur er (Guidion). Hij gaf aan dat er een dood vliegje??? in de aansluiting zat. Prima, hij alles aangesloten, mijn nummer moeten geven en hij zou mij dan bellen als hij zijn magie in de wijkcentrale had laten zien. 15 minuten later belde hij met de vraag of het werkte. En ja hoor, alles groen. 1.1gbps (zelfs meer dan mijn abonnement, mooi!). Hij in zijn gebrekkige Engels dan iets in de zin van ‘dat was ‘m dan, veel plezier ermee!. Gelijk de speakers aangezet en even wat geklust. Heen en weer naar de doe-het-zelf winkel gegaan en gegeten in mijn oude woning en bij terugkomst geen internet meer. LOS lampje brandde rood, PON was ‘uit’. Op zaterdag een afspraak kunnen maken voor gisteren, 13 mei. Monteur van Guidion kwam er niet uit. Hij gaf aan dat de lijn goed was aangelegd thuis. In het wijkcentrum was ‘mijn’ aansluiting leeg. Mijn verbinding zat opeens op een andere plek. We weten niet of dat de monteur van vrijdag was. Hij had hem weer op de goede poort gezet en toen stopte LOS met branden. PON ging knipperen. Geen verbinding. Hij dus naar huis. Nu is het doorgezet naar Open Dutch Fiber. Die neemt dan contact met mij op binnen 5 werkdagen. Dat gaat natuurlijk niet meer voor het weekend worden. Ik heb dus op 28 april glasvezel afgenomen en nu, ruim twee weken later kan ik nog steeds niets. Ik zit eraan te denken om mijn abonnement op te zeggen, en dan toch maar naar Ziggo te gaan. Lagere upload met hogere prijzen, maar daar is het een vinger knip en ik ben verbonden. Om op de titel van de topic in te gaan: hoe kan dit? Het werkte gewoon een paar uur… De vorige bewoners hebben ook Odido glasvezel gehad. Geen problemen gaven zij aan. Morgen en overmorgen gaan wij verhuizen. Super rot dat we dus nog steeds niets met internet kunnen. Voor mijn werk moet ik nu steeds naar mijn ‘oude’ huis en dan pendelen. Wel een voucher gehad voor onbeperkt mobiel internet… maar dat heb ik al. Een hotspot kan ik niet met al mijn apparaten delen, er zit een max aan. Daarnaast gaat mijn batterij snel leeg. Ik hoor graag of er meerdere mensen zijn die dit meegemaakt hebben en wat dan de oorzaak was. De aansluiting is goed, want het heeft gewoon gewerkt. De monteur gaf nog aan dat, omdat mijn aansluiting op de verkeerde poort zat, de ONT misschien in de war was. Dan is het toch gewoon even een reset (van afstand)? Ik lees hier ook veel andere problemen met (nieuwe) aansluitingen.
aangeloten 3 weken terug, geen bruikbaar internet [Glazvezel 1Gbit]
Hallo allemaal, Helaas heb ik sinds ‘aangesloten’ te zijn sinds 27 December laat in de middag nog steeds geen bruikbaar internet. Ik heb erg veel contact gehad met Odido Telefonisch Er staat meer dan een week een ticket open.Alles met 0 resultaat, heb op 10-01-2024 een mail gestuurd dat ik graag mijn herroepingsrecht wil gebruiken (dienst is immers niet geleverd, dus 14 dagen nog niet ingegaan - werkbonnen en speedtest screenshots als getuige). Ook dit is onbeantwoord gebleven. Het contact Op 27-12 is de reguliere monteur gekomen, die heeft het niet werkend achtergelaten - hij kon er niet veel mee (staat op de werkbon). 28 december 2023, 09:36 uur: Telefonisch contact voor 13 minuten en 48 seconden. De monteur had een ONT moeten aanvragen en een nieuwe afspraak moeten maken, maar dit is niet gedaan door de Guidon-monteur van de 27e. Een nieuwe afspraak is ingepland voor 4 januari (eerstvolgende mogelijkheid). 4 januari 2024: Guidon-monteur komt, maar er is geen ONT geleverd door Odido. De monteur heeft nog gekeken naar de KPN ONT om deze online te brengen en de Odido ONT te resetten. Na reset is de verbinding op dat moment acceptabel, maar de hoge ping en latency blijven aanhouden, staat op de werkbon. Verbinding werd later op de dag weer onbruikbaar. 4 januari 2024, 15:12 uur: Na vertrek van de Guidion-monteur klantenservice gebeld (32 minuten en 53 seconden gesprek) en nieuwe ONT aangevraagd. Hier is een ticket voor gemaakt en ik zou binnen 2 à 3 werkdagen bericht moeten krijgen. 5 januari 2024, 18:11 uur: Gebeld met klantenservice voor 44 minuten en 11 seconden vanwege de onwerkbare situatie gedurende bijna 2 weken. Twee vouchers ontvangen die ook nauwelijks bruikbaar zijn. 8 januari 2024, 14:50 uur: Gebeld met klantenservice voor 3 minuten en 38 seconden. Klantenservice kan niets doen, want het ticket ligt bij de technische afdeling die zij ook niet kunnen bereiken. De ticket is wel 'assigned'. 10 januari 2024, 13:52 uur: Gebeld met klantenservice voor 19 minuten en 19 seconden. Klantenservice kan niet annuleren, want volgens de computer is het 15 dagen na aansluiting. Dat is correct, echter is het herroepingsrecht vanaf de levering van het product, wat nog niet heeft plaatsgevonden. Klantenservice meldt ook dat KPN een uur geleden aan de verbinding werkte. In het kort de verbinding: De verbinding is niet stabiel genoeg om te kunnen mailen, videobellen, streamen of gamen.De upload is erg slecht en vooral onstabiel, soms gaat het even goed, maar een simpele mail sturen of een pagina laden / een webformulier versturen kan minuten duren. Videobellen valt erg vaak weg. Dit is allemaal bekabeld, via S/FTP cat6a kabels, de PC zit direct op de modem, bij de TV zit er een Managed 1Gbit switch tussen ivm de diverse consoles. De andere werklaptop zit ook direct op het modem. De resultaten van speedtest zijn:Soms geen verbinding mogelijk, helemaal geen internet, dit is ook te zien op de WAN port op het modem, ook geconstateerd door Guidion monteur 2. Vaak een hoge latency, 500ms of 1000ms is geen uitzondering, hoog verschil in latency tijdens de test zelf. Upload blijf steken op maximaal 300Mbit (waar 1Gbit is afgeloten) - vaak zit deze nog lager, a 220 mbit. Soms, normale verbinding mbt snelheden, echter door latency voelt dit alsnog traag aan. Ja de verbinding gaat naar 940mbit down en up op zeldzame momenten, maar doet hier de halve speedtest over om daar te komen. Ik maak nu noodgedwongen gebruik van de Wifi van de buurman, die heeft een AP dicht bij onze woonkamer muur gezet aan zijn kant, hier haal ik via een (goedkope) USB wifi adapter 30mbit/30mbit over maar dit is stabiel en wel werkbaar Er zijn beloftes gemaakt op 4 Januari dat ik met 3 dagen antwoord zou hebben en een nieuwe ONT zou ontvangen en daarna een nieuwe monteur zou komen. Ben nu 3 weken aangesloten bij Odido en mijn geduld is op, ik heb ruim 2.5 uur gebeld, gemaild, resultaten besproken en 2 monteurs gehad. Op klachten wordt ook niet gereageerd noch op mijn Herroepingsrecht aanvraag. Kan iemand hier mij alsjeblieft helpen?

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen