Skip to main content
10000 Topics
glasvezel
Goedemiddag, Op 28-4-2023 hebben wij de glasvezelcheck via de website gedaan. Daar stond dat het beschikbaar was op onze postcode. Hierop hebben wij een abonnement bij jullie gekozen voor glasvezelinternet en tv. Helaas bleek al snel dat glasvezel nog niet beschikbaar was op onze postcode. We ontvingen steeds mails met een update, maar het heeft maanden geduurd voordat er echt iets gebeurde. In september hebben we bericht ontvangen dat ODF binnenkort langs zou komen voor de aansluiting van glasvezel. Nadat ik zelf contact had opgenomen is er half oktober iemand komen schouwen. Hij zou alle gegevens doorgeven en dan zou er contact opgenomen worden met mij om een afspraak te maken om de aansluiting in de meterkast in orde te maken. Uiteindelijk is eind november iemand langsgeweest om dat in orde te maken, nadat ik wederom zelf gemaild heb om te informeren. Odido zou vanzelf geïnformeerd worden over de aansluiting en dan zou er contact met ons opgenomen worden. Nadat ik met Odido had gebeld bleek dat ODF nog helemaal niets had doorgegeven. Weer moesten we er zelf achteraan. Half december kregen we dan eindelijk bericht dat we een afspraak met de monteur konden inplannen. Deze afspraak stond voor 21-12, maar omdat we het installatiepakket nog niet hadden ontvangen, moesten we deze afspraak verzetten. 29-12 zou de dag worden! Maar die ochtend helaas bericht dat de monteur uitgevallen was. Dit kan gebeuren. Gelukkig kon er 30-12 iemand langskomen tussen 12 en 16. Die ochtend werden we gebeld of het iets later op de middag kan. Geen probleem, een vrije dag had het ons toch al gekost… Hij zou ons nog bellen, maar het zou rond 17u worden. Hij heeft ons niet gebeld en we hebben hem die dag niet meer gezien. Vanochtend werd ik gebeld of ik thuis was, want dan zou hij er over een half uur zijn. Zou het dan toch?? Volgens de mail van Odido is mijn aansluitdatum 30-12, maar vandaag 2-1 is de monteur vertrokken zonder dat alles werkt. Naar zijn zeggen moet er door Odido “buiten” nog iets worden omgezet waar hij een ticket voor heeft aangemaakt. Het tv kastje hoefde niet aangesloten te worden, dit kan allemaal via de Odido app. het LOS lampje moet van rood naar groen gaan en dan doet alles het. Tot op heden is dat nog niet het geval. Mijn aansluitdatum is dan ook niet 30-12, maar ook niet 2-1. Pas als wij werkende diensten hebben, zijn wij aangesloten en vanaf die datum zullen we ook pas betalen. Hopelijk is dit allemaal snel geregeld nu! Tot nu toe zijn wij helaas nog niet erg te spreken over de service van Odido en hun samenwerkingspartners Guidion en ODF. Al die tijd hebben wij een duurder abonnement bij de concurrent moeten afnemen. Enige tegemoetkoming hierin zou gewaardeerd worden. Met vriendelijke groet, Michael en Lisa
verlenging Odido Internet
Hey hallo, Ik ben vanaf begin december al bezig met het verlengen van het abonnement voor Odido Internet, aangezien de huidige snelheid niet meer voldoet. Ik kan via de app de snelheid simpel ophogen, maar dan krijg ik geen korting en die is volgende de website best fors (eerste 8 maanden 25euro) korting. Ik heb inmiddels al meer dan 10 keer met de klantenservice gesproken om het abonnement te verlengen en steeds krijg ik een ander verhaal te horen. We sturen een monteur, u krijgt een nieuw kastje, we hebben een enorme storing in het ordersysteem, we bellen u volgende week terug. Monteur is er nooit gekomen (en is ook niet nodig naar mijn mening, want alles werkt) en ik ben ook nooit teruggebeld. Ik heb overigens wel een nieuw kastje ontvangen. Na 2 maanden proberen te verlengen, vele excuses van de klantenservice en nooit teruggebeld worden vandaag weer met frisse zin naar de klantenservice gebeld. Na lang in de wacht te staan werd ik doorverbonden met Sales. “Tuurlijk kunt u verlengen, geen enkel probleem”. Maar die aanbieding, nee, die is alleen voor nieuwe klanten. Beste Odido, dit gaat er bij mij niet in. Twee maanden lang kan klantenservice niets voor me doen, worden afspraken consequent niet nagekomen en heb ik uren in de wacht gestaan en dan is dit het antwoord. Na al jaren zowel mobiel als voor internet klant te zijn. Mijn vraag is dus eigenlijk: is het nodig het abonnement op te zeggen en opnieuw aan te sluiten zodat ik gebruik kan maken van de korting, of kennen jullie deze ook aan bestaande klanten toe, zeker (mede uit coulance) na alles wat er mis is gegaan?
Tips voor de volgende stap?
Vorig jaar Oktober is glasvezel aangelegd bij ons in de straat. Ik blij, want ik zat daar al een tijdje op te wachten. Ik heb dus toen een abonnement afgesloten bij Odido. Dat leek allemaal soepel te verlopen, overstapservice, monteur ingepland in laatste week december, allemaal prima. Monteur langsgeweest en alles keurig geinstalleerd tot de laatste stap, er bleek geen data binnen te komen. De monteur heeft toen navraag gedaan en het bleek dat de wijkkast niet gepatched was. Hij zou een ticket aanmaken en zijn verwachting was zelfs dat het diezelfde dag al geregeld zou zijn al hield hij een slag om de arm. Die avond werkte het niet dus heb ik telefonisch contact opgenomen waar mij werd verteld dat dit 3 tot 5 werkdagen zou duren. Tegen die tijd wederom contact opgenomen aangezien het nog niet werkte. Toen werd mij verteld dat de wijkkast inmiddels gepatched was maar dat Delta “vergeten” was om het ticket te sluiten waardoor zij niet verder konden. Ze gingen een nieuw ticket aanmaken in de hoop dat dit t proces zou versnellen. In de tussentijd heb ik nog een paar keer contact opgenomen maar ik kreeg telkens geen eenduidig antwoord. Vandaag dacht ik, ik waag nog een poging. Daar werd mij het telefoonnummer van delta fiber gegeven zodat ik zelf eens contact kon opnemen. Die wisten mij echter te vertellen dat er geen enkel ticket open stond en dat zij tevens ook niet verantwoordelijk waren voor het patchen van de wijkkast. Nadat ik dit gemeld had aan de telefonische support ging zij zelf eens contact opnemen met Delta. De conclusie van dat gesprek was dat het “enkele werkdagen kon duren voordat een ingeschoten ticket aankwam bij Delta”. Maar goed enkele werkdagen is wel iets anders dan ruim 2 weken. Ze begreep mijn frustratie en raadde me aan het morgen nog eens te proberen maar heel eerlijk heb ik daar weinig vertrouwen in, na twee weken gaat een ticket niet opeens 24 uur later wel aangekomen zijn. Delta en Odido wijzen nu naar elkaar en ik heb geen idee bij wie moet ik zijn nu om iets voor elkaar te krijgen. Iemand nog ideeen wat mijn volgende stap zou kunnen zijn?
Upgrade naar XS-GPON: Geen service meer
Beste mensen, Vanavond kwam bij mij de Guidion monteur langs voor een upgrade van mijn bestaande glasvezel verbinding. Ik was in de veronderstelling dat hij mijn bestaande en werkende lijn ging omzetten van GPON naar XGS-GPON. Maar de monteur was in de veronderstelling dat hij een nieuwe lijn ging aansluiten... Hij was daarom ook verbaasd dat hij in de KPN/Reggefiber wijkcentrale al een patch aantrof en bij mij thuis een werkende installatie met een GPON ONT en een Zyxel Router. Hij was nog meer verbaasd dat ik ook een nieuwe Zyxel Router en XGS-GPON ONT had liggen, in doos. Had Odido mij een verkeerde ONT en router gestuurd? Nee, het betrof hier een upgrade… Het hielp ook niet dat deze monteur nog nooit zo’n upgrade had uitgevoerd natuurlijk. Communicatie probleempje binnen Odido/Guidion? Toen het duidelijk was dat het toch om een upgrade ging en Odido die spullen niet zomaar per toeval naar mij had gestuurd heeft hij deze dan toch geïnstalleerd en het serienummer van mijn nieuwe ONT ook netjes geregistreerd bij Odido. Die installatie van de nieuwe apparaten heeft hij ook netjes achtergelaten, enkel mocht de “technology type” in het portaal niet aanpassen, want dan kreeg hij ruzie met Odido, dat waren de expliciete instructies vanuit Odido. Hij kon de Odido Backoffice niet bellen, want die waren al naar huis. Het resultaat is nu dat mijn lijn waarschijnlijk nog steeds op GPON zit op de “centrale” en aan mijn kant een XGS-GPON ONT aan het zoeken is naar een “vriendje” aan de overkant. Resultaat: geen service meer... De monteur vertelde me dat ik de follow-up met de Odido service desk moet regelen. Deze zijn natuurlijk nu niet bereikbaar, de chatbot heeft een IQ van een bevroren visstick en weet momenteel ook geen levende mensen te vinden en een e-mail sturen of simpelweg een ticket openen kan blijkbaar ook niet. Is dit de juiste weg om mijn 8 GBit/s verbinding weer leven in te blazen? PS: Odido wil zijn “oude equipment” al enige tijd retour. Die teller begon al te lopen toen ik het pakket ontving. Ik had toen echter nog geen monteur gezien. Mijn verbinding is inmiddels vakkundig gesloopt, maar de teller blijft nog steeds lopen. Ergens klopt er toch iets niet in dit upgrade proces? PPS: Feature request: Edit functie voor de titel? Er mist daar ergens een G...
Inquiry Regarding Disconnection of Internet Service
Dear Team, I hope this email finds you well. I am writing to express my surprise and concern regarding the sudden closure of my internet service effective January 25, 2024, without my prior consent. I am uncertain about the protocol followed in such cases with your customers, and I am disappointed by the lack of communication and understanding exhibited. During my recent request for a home move, it was explicitly communicated that I would be relocating from my current address , effective February 2, 2024. It was clearly agreed upon during our conversation that there would be no disruption or closure of services at my current address until February 1, 2024. However, to my dismay, my internet connection was terminated abruptly on the midnight of January 25, 2024. This sudden cessation of service has caused significant inconvenience, particularly as my household relies heavily on internet connectivity for remote work. I initiated the home move request to facilitate a seamless transition of my internet connection, and I am deeply disappointed by the irresponsible manner in which this matter has been handled. Despite my attempts to seek clarification and resolution by contacting your customer care, I have received unsatisfactory explanations and unreliable alternatives for internet connectivity. Furthermore, I seek clarification on the following points: What is the status of my old contract? Has it been terminated, and are there any penalty clauses associated with its cancellation? Why was a new contract created instead of simply facilitating the home move request as discussed? There appears to have been a misunderstanding on your end regarding the technical aspects of the home move. One representative mentioned the continued use of the same modem, while another suggested a new contract for sales purposes. I urgently request clarification on the current status of my internet connection and contract. Given the irresponsible handling of the disconnection without my consent, I am concerned about the level of accountability and responsibility demonstrated towards customers. I expect a prompt and clear response outlining the resolution of this matter. Thank you for your attention to this urgent issue. Best Regards, Anurag
Communicatie omtrent status glasvezelaansluiting in straat/gebouw/woning
Beste, Ik maak dit topic aan omdat ik tot nu toe verwarrende en tegenstrijdige berichtgeving ontvang van Odido omtrent de aansluiting van mijn woning op het glasvezelnetwerk. Ik heb mijn bestelling op 30 november 2023 geplaatst. Bij het aanvragen van het abonnement werd aangegeven dat glasvezel reeds beschikbaar is op mijn adres, waarna ik de gebruikelijke keuzes (snelheid, extra's, klantvoordeel, etc.) heb gemaakt en de bestelling heb geplaatst. Bij ingangsdatum abonnement heb ik de enige mogelijke optie aangevinkt: “Zodra de glasvezelaansluiting er ligt”. Aangezien evident was dat er al een glasvezelnetwerk aanwezig was, leek mij dat niet problematisch. Vervolgens krijg ik 4 december 2023 bericht: “We zijn gestart met de aanleg van Glasvezel in je wijk”. Aangegeven wordt: “onze netwerkpartner verwacht het gebouw na december 2022 aan te kunnen sluiten op het glasvezelnetwerk”. Naar aanleiding hiervan heb ik gebeld met de klantenservice van Odido en ODF, die mij geen van beiden duidelijkheid hebben kunnen verschaffen over het feit over er nu al glasvezel ligt tot aan mijn woning of niet. Op 15 december 2023 volgt het e-mailbericht dat verwacht wordt dat rond december-januari de glasvezelaansluiting bij mij in huis kan worden geplaatst. Gisteren, 15 januari 2024, kreeg ik bericht dat de aansluiting rond januari-februari kan worden geplaatst. Eerlijk gezegd ben ik het wachten inmiddels een beetje beu. Ik heb begrepen van de vorige bewoner dat er een glasvezelaansluiting bij de voordeur zit. Deze zou alleen nog te hoeven worden doorgetrokken naar mijn woning. Graag verneem ik: (i) wat is nu de actuele status van glasvezel in mijn wijk, mijn straat, mijn gebouw en mijn woning; en (ii) wanneer kan de glasvezelaansluiting in mijn woning worden geïnstalleerd? Indien het antwoord op de vraag onder (ii) onduidelijk is, of inhoudt dat de aansluiting pas in februari kan worden gerealiseerd, verneem ik graag wat de mogelijkheden zijn om ter overbrugging DSL-internet af te sluiten bij Odido, zodat mijn woning in elk geval (digitaal) bereikbaar is. De mogelijkheid op DSL-internet is namelijk op geen enkel moment aangeboden bij het afsluiten van mijn abonnement. Dank en met vriendelijke groeten.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen