Goedemiddag,
Op 28-4-2023 hebben wij de glasvezelcheck via de website gedaan. Daar stond dat het beschikbaar was op onze postcode. Hierop hebben wij een abonnement bij jullie gekozen voor glasvezelinternet en tv.
Helaas bleek al snel dat glasvezel nog niet beschikbaar was op onze postcode. We ontvingen steeds mails met een update, maar het heeft maanden geduurd voordat er echt iets gebeurde.
In september hebben we bericht ontvangen dat ODF binnenkort langs zou komen voor de aansluiting van glasvezel. Nadat ik zelf contact had opgenomen is er half oktober iemand komen schouwen. Hij zou alle gegevens doorgeven en dan zou er contact opgenomen worden met mij om een afspraak te maken om de aansluiting in de meterkast in orde te maken.
Uiteindelijk is eind november iemand langsgeweest om dat in orde te maken, nadat ik wederom zelf gemaild heb om te informeren.
Odido zou vanzelf geïnformeerd worden over de aansluiting en dan zou er contact met ons opgenomen worden. Nadat ik met Odido had gebeld bleek dat ODF nog helemaal niets had doorgegeven. Weer moesten we er zelf achteraan.
Half december kregen we dan eindelijk bericht dat we een afspraak met de monteur konden inplannen. Deze afspraak stond voor 21-12, maar omdat we het installatiepakket nog niet hadden ontvangen, moesten we deze afspraak verzetten.
29-12 zou de dag worden! Maar die ochtend helaas bericht dat de monteur uitgevallen was. Dit kan gebeuren. Gelukkig kon er 30-12 iemand langskomen tussen 12 en 16. Die ochtend werden we gebeld of het iets later op de middag kan. Geen probleem, een vrije dag had het ons toch al gekost… Hij zou ons nog bellen, maar het zou rond 17u worden. Hij heeft ons niet gebeld en we hebben hem die dag niet meer gezien.
Vanochtend werd ik gebeld of ik thuis was, want dan zou hij er over een half uur zijn. Zou het dan toch??
Volgens de mail van Odido is mijn aansluitdatum 30-12, maar vandaag 2-1 is de monteur vertrokken zonder dat alles werkt. Naar zijn zeggen moet er door Odido “buiten” nog iets worden omgezet waar hij een ticket voor heeft aangemaakt.
Het tv kastje hoefde niet aangesloten te worden, dit kan allemaal via de Odido app.
het LOS lampje moet van rood naar groen gaan en dan doet alles het. Tot op heden is dat nog niet het geval.
Mijn aansluitdatum is dan ook niet 30-12, maar ook niet 2-1. Pas als wij werkende diensten hebben, zijn wij aangesloten en vanaf die datum zullen we ook pas betalen. Hopelijk is dit allemaal snel geregeld nu!
Tot nu toe zijn wij helaas nog niet erg te spreken over de service van Odido en hun samenwerkingspartners Guidion en ODF.
Al die tijd hebben wij een duurder abonnement bij de concurrent moeten afnemen. Enige tegemoetkoming hierin zou gewaardeerd worden.
Met vriendelijke groet,
Michael en Lisa