Skip to main content

Hi,

Het lijkt dat er bij mij eenzelfde situatie is als @R3D . Ik woon ook in Zoetermeer en heb meteen bij de lancering een upgrade naar 8Gb besteld. Alles snel ontvangen, maar no luck na aansluiten..

Oude ONT werkt gewoon op 1Gb, maar nieuwe 8GB device niets, led blijft knipperen. Guideon langs geweest, maar ging weer retour na wat telefoontjes om SN aan te passen.. Vervolgens ontving ik opeens een nieuwe ONT, maar zelfde resultaat.

Probeer ook steeds te bellen, maar naar een paar keer 20 minuten in de wacht, probeer ik het op deze manier maar eens. Wat is er nodig om deze upgrade te voltooien?

Edwin  

Hi,

Het lijkt dat er bij mij eenzelfde situatie is als @R3D . Ik woon ook in Zoetermeer en heb meteen bij de lancering een upgrade naar 8Gb besteld. Alles snel ontvangen, maar no luck na aansluiten..

Oude ONT werkt gewoon op 1Gb, maar nieuwe 8GB device niets, led blijft knipperen. Guideon langs geweest, maar ging weer retour na wat telefoontjes om SN aan te passen.. Vervolgens ontving ik opeens een nieuwe ONT, maar zelfde resultaat.

Probeer ook steeds te bellen, maar naar een paar keer 20 minuten in de wacht, probeer ik het op deze manier maar eens. Wat is er nodig om deze upgrade te voltooien?

Edwin  

Even @Tommie van Odido een taggen/ bericht sturen.

Als het goed is zijn de lijnkaarten in Zoetermeer combi-kaarten, dus een software matige omzetting van gpon naar xgs-pon.

Ik vermoed wel dat er pas volgende week op gereageerd zal worden, maar blijf dagelijks om updates vragen.

Ik stuur je zo via pb even het nummer van de back-office.

@Edwin Snoep Goed dat je hier je eigen topic over start! Ik heb direct een ticket aangemaakt voor mijn collega’s van de technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit voor je op kunnen lossen, zodat je snel kunt genieten van super snel internet! 

Hi,

Ondanks bovenstaand berichtje werkt het niet. Ik ontving een email waaring staat dat de ticket is gesloten omdat alles werkt. Al heb ik geen telefoontje oid gehad, en als ik het test is het nog steeds dezelfde situatie. Ondertussen ook al een paar berichtjes ontvangen dat de oude apparatuur nog niet is teruggestuurd. (maar dat is de enige apparatuur dat wel werkt.

Edwin

@Edwin Snoep Goed dat je dit gelijk laat weten! Ik ben direct het systeem ingedoken om uit te zoeken wat de terugkoppeling is van onze technische dienst. Zij geven aan dat zij het ONT online zien, welke geschikt is voor een 8 GB verbinding. Daarnaast zien zij een Ubiquity modem online. Ik vermoed dat dit jouw eigen modem is. Om uit te sluiten dat het hieraan ligt, wil je onze apparatuur aansluiten en de verbinding nogmaals testen?

Ik kan de geautomatiseerde e-mails niet tegenhouden, maar ik begrijp dat je de apparatuur nog niet terugstuurt als dit het enige is wat werkt. Mocht de boete in rekening worden gebracht, dan kan ik deze altijd achteraf vergoeden. 

Hi Teresa,

Het klopt dat je een Ubiquity zag, echter dit is met de oude GPON. Het lijkt me stug dat deze oude GPON 10GB aan kan, aangezien het een 1Gb poort is. Daarom sturen jullie toch een nieuwe 10Gb GPON? Om het toch te testen heb ik de oude GPON op de nieuwe 10Gb ZYXEL (Odido) modem aangesloten, en zoals je in de bijgevoegde foto kan zien werkt dat maar is het maar 1GB. 

Werkend op oude 1Gb GPON

Werkend op 1Gb op oude GPON

Dus de nieuwe modem werkt op de oude (1G) GPON zoals verwacht.

Het groete probleem is dat zodra ik 1 van de nieuwe (10G) GPON aansluit (zie foto hieronder) is het resultaat Los Of Signal (LOS) op de GPON. De 10GB verbinding naar de ZYXEL modem werkt natuurlijk wel. Dit is waarom ik belde, Guideon is langs geweest en nu vie Forum support vraag.

Ik hoop dat het iets duidelijker is en dat we dit nu na ruim een maand kunnen oplossen. Ik heb vanaf nu de 10G GPON aangesloten gehouden (met LOS knipperend) zodat jullie nogmaals kunnen testen / configureren. Het betekent wel dat ik dus geen goed Internet thuis heb, Als bellen sneller werkt, kan dat natuurlijk ook.

Edwin

Waarom duurt het zoveel dagen dat er een reaktie kan komen? ik betaal voor een product dat ik niet ontvang. Ik hoop dat je begrijpt dat ik het geduld begin te verliezen.

Hey @Edwin Snoep, ik ben ook meteen voor je gaan kijken en ik krijg op dit moment geen contact met het ONT. Ik gok dat het ONT geregistreerd is als GPON en niet als XGS-PON. Zou je de juiste ONT willen aansluiten en een foto willen maken van het modelnummer en serienummer van het ONT? Graag de foto hier met mij delen, dan voorkomen we typfoutjes van de nummers. Dan zal ik kijken of ik hem goed geregistreerd krijg zodat jij zo snel mogelijk kunt genieten van je nieuwe snelheid. Alvast bedankt!

Hey @Edwin Snoep, ik ben ook meteen voor je gaan kijken en ik krijg op dit moment geen contact met het ONT. Ik gok dat het ONT geregistreerd is als GPON en niet als XGS-PON. Zou je de juiste ONT willen aansluiten en een foto willen maken van het modelnummer en serienummer van het ONT? Graag de foto hier met mij delen, dan voorkomen we typfoutjes van de nummers. Dan zal ik kijken of ik hem goed geregistreerd krijg zodat jij zo snel mogelijk kunt genieten van je nieuwe

snelheid. Alvast bedankt!

Hi Tommie

Ik heb nu 2 nieuwe XGS-PON ontvangen. De laatste is aangesloten zoals je kunt zien op de foto.

Volgens mij zijn het MAC address en SN goed te lezen. Ik hoop dat je het kan laten werken nu.

Groet,

Edwin

Bedankt @Edwin Snoep, ik heb Guidion gister nog voor je aangestuurd. Ik zag dat je al een afspraak ingepland had, als het goed is moet het nu goedkomen! Wil je mij een terugkoppeling geven na dat de monteur geweest is? Thanks.

Hi Tommie, ja ik zag die email binnenkomen en heb weer een afspraak gemaakt. Echter zijn ze een maand geleden ook langs geweest en na een paar telefoontjes is de monteur weer retour gegaan, en heb er verder niets meer van gehoord. Ik ontving toen opeens de nieuwe XGS-PON welke ook niets veranderd. Ik neem aan dat de monteur nu wel kan helpen en niet zomaar vertrekt zonder vervolg akties af te spreken? Wat is er nu veranderd?  Tnx

Daar ga ik wel vanuit @Edwin Snoep! Ik heb de monteur intern laten aansturen door onze Back Office met de juiste instructies. Als het goed is zal het goed moeten komen na het bezoek. Zou je mij een terugkoppeling willen geven als de monteur geweest is? 

Hi Tommie, OKAY !! we zijn een stukje verder. Guideon komt pas later deze week, maar ik heb vandaag de XGS-PON rebooted en dit keer was er wel een connectie. Ook jullie modem connect en er is weer Internet.

ECHTER..  als ik op de 10GB LAN poort van de modem een 10GB network device aansluit, zie ik dat er maar maximaal 1 GB (924 Mbps) througput is. Kan het zijn dat hier in de buurt nog geen 8GB beschikbaar is, oid? Ik wil met alle liefde wachten op Guideon, maar weet wat ik doe. Ook als ik de XGS-PON aansluit op een 10GB SFP+ van mij Ubiquity...(VLAN 300) is er hetzelfde resultaat. Internet op max 1 GB.  Denk je dat Guideon daar iets aan kan doen?

Ondertussen betaal ik al wel 2 maanden voor 8GB.:-(

Hi @Edwin Snoep, er komt inderdaad nog geen 8 Gbit/s over de lijn. Dit zal de monteur van Guidion hopelijk voor je oplossen! Dit moet administratief omgezet worden nog. Je betaald nog niet voor de 8 Gbit/s, dit zal pas van start gaan als je online komt op de 8 Gbit/s verbinding.

Hi Tommie,

Waar ik al bang voor was.. de monteur kon niets doen. Alles was juist en het is duidelijk dat er een configuratie issue is aan jullie kant. We hebben aardig wat mensen bij jullie in de back office aan de telefoon gehad, maar niemand wist wat te doen. Is er niemand bij Odido die weet hoe dit kan worden opgelost?

Okay!!! Nogmaals Tommie,

vanmiddag na het verlaten van de Guideon monteur nog eens alle kabels vervangen, Ethernet en Fiber.. alles restarted.. en Caramba… we hebben prijs..

eindelijk snelheden boven de 1Gb.. het lijkt nu echt te werken! 

dank voor de hulp!

@Edwin Snoep Ik moet toegeven dat ik jouw laatste twee berichten met spanning heb doorgenomen, maar wat ben ik blij om te lezen dat het nu eindelijk werkt! 😀

Mocht je in de toekomst nog ergens tegen aan lopen, laat het mij dan weten. Ik help je graag verder!

Reageer