Vorig jaar Oktober is glasvezel aangelegd bij ons in de straat. Ik blij, want ik zat daar al een tijdje op te wachten. Ik heb dus toen een abonnement afgesloten bij Odido. Dat leek allemaal soepel te verlopen, overstapservice, monteur ingepland in laatste week december, allemaal prima.
Monteur langsgeweest en alles keurig geinstalleerd tot de laatste stap, er bleek geen data binnen te komen. De monteur heeft toen navraag gedaan en het bleek dat de wijkkast niet gepatched was. Hij zou een ticket aanmaken en zijn verwachting was zelfs dat het diezelfde dag al geregeld zou zijn al hield hij een slag om de arm.
Die avond werkte het niet dus heb ik telefonisch contact opgenomen waar mij werd verteld dat dit 3 tot 5 werkdagen zou duren.
Tegen die tijd wederom contact opgenomen aangezien het nog niet werkte. Toen werd mij verteld dat de wijkkast inmiddels gepatched was maar dat Delta “vergeten” was om het ticket te sluiten waardoor zij niet verder konden. Ze gingen een nieuw ticket aanmaken in de hoop dat dit t proces zou versnellen.
In de tussentijd heb ik nog een paar keer contact opgenomen maar ik kreeg telkens geen eenduidig antwoord. Vandaag dacht ik, ik waag nog een poging. Daar werd mij het telefoonnummer van delta fiber gegeven zodat ik zelf eens contact kon opnemen. Die wisten mij echter te vertellen dat er geen enkel ticket open stond en dat zij tevens ook niet verantwoordelijk waren voor het patchen van de wijkkast.
Nadat ik dit gemeld had aan de telefonische support ging zij zelf eens contact opnemen met Delta. De conclusie van dat gesprek was dat het “enkele werkdagen kon duren voordat een ingeschoten ticket aankwam bij Delta”. Maar goed enkele werkdagen is wel iets anders dan ruim 2 weken. Ze begreep mijn frustratie en raadde me aan het morgen nog eens te proberen maar heel eerlijk heb ik daar weinig vertrouwen in, na twee weken gaat een ticket niet opeens 24 uur later wel aangekomen zijn.
Delta en Odido wijzen nu naar elkaar en ik heb geen idee bij wie moet ik zijn nu om iets voor elkaar te krijgen. Iemand nog ideeen wat mijn volgende stap zou kunnen zijn?