Skip to main content
10000 Topics
Onderhoud in januari 2024
We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv‑kijken en bellen. We voeren daarom in de aankomende weken onderhoud uit op ons netwerk. Het onderhoud vindt ’s nachts plaats, tussen 01:00 uur en 06:00 uur. Wanneer? We doen het onderhoud 's nachts tussen 01:00 en 06:00 uur. Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen. Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen. Wat moet jij doen? Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen. Mocht je een error op de Mediabox krijgen, dan kun je dit oplossen door op de ‘ok-knop’ te drukken. Als dit niet werkt, dan kun je een powerflip uitvoeren op de Mediabox. Als we klaar zijn Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of mediaconverter) nog even resetten. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar! Verandert er nog iets? Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken. Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!
Moeizame levering Odido - glasvezel wissel
ISP tot voor kort Netrebel. Bij Odido aangemeld (internet_+TV+ vast bellen) omdat ik glasvezel via Netrebel heb en een oud pakket van Ziggo voor TV en telefoon. Dit wil ik te zijner tijd combineren en dus ook Ziggo (coax) later zelf opzeggen; Ziggo hou ik voorlopig als backup omdat ik de installatieproblemen bij Odido al vreesde. Black Friday aanbieding Odido gekozen. Hier onder chronologische volgorde van bestelling tot vandaag. Helpdesk @ community: help?! 22-11-2023: mail Odido, aangemeld bij Odido 22-11-2023: mail Odido, bevestiging dat abonnement opzeggen bij huidige provider (Netrebel) gelukt. 23-11-2023: mail Guidion, afspraak Guidion monteur 01-01-2024 11-12-2023: mail Odido, aansluitdatum veranderd is naar 29-12-2023 16-12-2023: installatiepakket ontvangen 29-12-2023: mail Odido, aansluitdatum vandaag (niemand gezien) 01-01-2024: bezoek Guidion monteur, geen Odido signaal op glasvezel, dus vertrokken. Huawei XGSPON wel aangesloten, samen met de Zyxel T-56. 11-01-2024: in ochtend zelf contact gezocht met Helpdesk Odido hoe het er voor staat. Alles zou goed staan, doorgemeten vanuit Odido tot in wijkcentrale. Uitgelegd dat ik nog steeds signaal van Netrebel heb en dat nieuwe Guidion afspraak geen zin heeft dan. In middag belt andere Odido medewerker (los van mijn melding) dat alles goed staat nu. Nogmaals uitgelegd dat dat niet zo is, want nog steeds signaal Netrebel. 17-01-2024: Guidion afspraak online gemaakt voor 23-01-2023. 17 t/m 22-01-2024: Guidion mails om afspraak te maken, terwijl er geen signaal is op de glasvezel van Odido. 18-01-2024: signaal van Netrebel verdwenen van glasvezel; geen signaal van Odido op glasvezel. 22-01-2023: Guidion gebeld dat ik al een afspraak heb staan op 23-01-2024 (door mij online ingepland); dit zien zij wel in hun systeem maar zij hebben geen monteur er bij kunnen plannen. Dus nieuwe afspraak graag maken. Uitgelegd dat dat geen zin heeft omdat er geen signaal is van Odido, maar helpdeskmedewerker geeft aan dat de monteur dan inderdaad waarschijnlijk voor niets komt. 22-01-2023: mail Odido, aansluitingsdatum veranderd naar 24-01-2024. Opnieuw Odido gebeld en laten weten dat er géén signaal op de glasvezel zit (inmiddels is Netrebel signaal weg sinds donderdag 18-01-2024). Afspraak toch door laten gaan want ‘alles staat goed’. 24-01-2023: Guidion monteur geweest, inderdaad geen signaal dus wéér naar Odido gecommuniceerd dat het niet werkt. Voor zekerheid nieuwe glasvezeldraad er aan gehangen omdat ik ‘de andere in een rondje gedraaid had’ wat slecht is voor het glas. Uiteraard is dit netjes gedaan door de 1e monteur 01-01-2024. Natuurlijk wil ik graag glasvezel weer terug werkend hebben maar zeker ook voorkomen dat ik wéér in een loop ga ‘dat alles goed staat’ en er voor niets een Guidion monteur langs komt. Kan helpdesk hier dit oppakken, zodat ik binnenkort kan genieten van glasvezel van Odido? En er ook nog eens rekening mee houden dat telefoon via Ziggo loopt en nog steeds actief bij hen is? Dit lijkt nog niet opgezegd bij Ziggo, want nummer is nog actief bij hen.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen