Skip to main content

@Ishana van Odido 

Op jouw verzoek heb ik een nieuw topic geopend.

De zeer instabiele internetverbinding hebben we sinds terugkomst van onze vakantie (woensdag).

Internetlampje op de modem knippert bijna voortdurend, terwijl die constant zou moeten branden.

Stappen op de website gevolgd: stekker van kastje en modem uit stopcontact. Eerst kastje weer op stroom, daarna modem. Maakt geen verschil.

Tv kijken kan niet. Beeld loopt ca. elke 7 sec vast.

Internet op onze telefoons is trager en soms weg.

Hoi @jeweetwel84, super fijn dat je een nieuw topic geopend hebt! Ik ben direct voor jou op onderzoek uitgegaan. In de metingen komen geen bijzonderheden naar voren. In de meeste gevallen wordt dit verholpen met een factory reset: Factory Reset modem (Fabrieksreset) | Odido community. Zou je dit willen testen? Groetjes, Ishana

LET OP: een factory reset zorgt ervoor dat je alle instellingen terugzet naar de fabrieksinstellingen. Hiermee worden onder andere je wifinaam en wifiwachtwoord teruggezet naar de standaardinstellingen zoals deze op het modem te vinden zijn. 


Hoi @Ishana van Odido . Factory reset helpt niet. Kan nog steeds geen tv kijken. YouTube kijken op tv werkt overigens wel goed. Maar bijv NPO Start niet. Ook niet via laptop. 

Internetlampje op de modem brandt nog steeds niet  constant. 


Hi @jeweetwel84, kan je mij iets meer informatie geven over het euvel?

Gaat het om de Mediabox of kijk je via een app op je tv? Als het gaat om de Mediabox kan je hem dan eens bekabeld aansluiten op het modem. Werkt hij dan wel goed?

Ik heb zojuist een lijnmeting gedaan en ik zie geen gekke dingen omhoog komen. Je verbinding is stabiel, de dekking daarentegen kan wel wat beter. Waar heb je het modem precies staan?

 

 


Hallo @Tommie van Odido , we hebben een mediabox. 

Gister bekabeld aangesloten op het modem. Dat maakte geen verschil.

Het modem staat in de meterkast. Moet het ‘internet’ lampje op de modem niet constant branden? Want dat is dus niet het geval. Soms brandt hij even constant, maar hij is meest aan het knipperen. 

De internetverbinding is dus instabiel. Heb bijv. ook via laptop geprobeerd NPO start te kijken, maar ook dat wil niet. Websites laden op telefoon duurt soms ook wat lang. Een game-update doen duurt volgens mijn kinderen dagen, dus zij zijn ook ‘not amused’.

Probleem ligt dus niet bij de mediabox, maar bij de internetverbinding denk ik.

 

 

 

 

 


Bedankt voor de verduidelijking @jeweetwel84. Alles wat knippert is goed, dus dat zit prima. Ik zie ook geen gekke dingen omhoog komen. Zou je eens een bekabelde speedtest willen uitvoeren op het modem? Dan kan ik zien of de juiste snelheid wel doorkomt of niet.

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.


@Tommie van Odido 

Hierbij de screenshots van de bekabelde speedtest.

 


Dat ziet er niet heel best uit @jeweetwel84. Ik heb besloten om direct een monteur aan te sturen om het te controleren. Je ontvangt zo een bericht van Guidion om een afspraak in te plannen. Zou je mij na de tijd een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt! 


Hallo @Tommie van Odido . Vrijdag is de monteur geweest. Hij kon het probleem echter niet oplossen. Zoals de speedtest al aangaf, is de uploadsnelheid prima, maar de downloadsnelheid waardeloos. 

Als jullie op afstand niks meer kunnen bedenken, moest mogelijk de netbeheerder worden ingeschakeld zei hij. Kun jij wat vaart achter verdere hulp zetten? We zitten nu al bijna 2 weken zonder tv en goed internet.


Hi @jeweetwel84, wat jammer om te zien dat het probleem niet direct op te lossen was door de monteur. Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat de monteur dit al voor je heeft doorgezet naar onze technische dienst, zodat de netwerkbeheerder dit verder voor je kan oppakken! Zodra we hier meer informatie over hebben, houden we je direct op de hoogte. Mocht de netwerkbeheerder werkzaamheden bij jou thuis moeten uitvoeren, dan zullen zij direct contact met je opnemen om hier een afspraak voor in te plannen. 


@Nora van Odido kunnen jullie bij de netbeheerder checken of zij al actie ondernemen of wanneer ze dat gaan doen? Ik heb nog niks vernomen, behalve dat ‘Odido mij nog niet is vergeten’. Dat is fijn om te horen, maar ik heb er natuurlijk betrekkelijk weinig aan.


Hoi @jeweetwel84, ik heb het direct nagekeken! De technische dienst ziet dat je Internet het weer doet en dat zie ik ook terug in de metingen. Ervaar je dit ook op locatie? Groetjes, Ishana


Hoi @Ishana van Odido Inderdaad, internet functioneert weer en we kunnen weer tv kijken! Waar lag het nou aan?

En krijgen we een vorm van compensatie voor de afgelopen weken?


@Ishana van Odido Helaas. Vandaag is het probleem weer terug. Opnieuw traag internet en geen tv. We hebben vannacht de modem uit het stopcontact gehad. Waarschijnlijk is het bij het opnieuw starten vanmorgen misgegaan. 


Hey @jeweetwel84, kan je het ONT eens van het stroom halen voor 30 seconden en de kabeltjes voorzichtig aandrukken? Kan je dan kijken of de verbinding weer stabiel is of niet? 


Helpt niks. Downloadsnelheid 17.6 mb/s (neemt tijdens de speedtest steeds verder af). Uploadsnelheid: 276 mb/s. Hoe is de storing vorige week opgelost? Is er vandaag opnieuw melding gedaan bij de technische dienst? 


@jeweetwel84 Dank je wel voor de terugkoppeling! Ik heb dit meteen voor je doorgegeven aan onze technische dienst. 

Het vorige ticket is gesloten, omdat na het monitoren is gebleken dat jouw verbinding weer online was. Echter lijkt dit toch niet goed te zijn opgelost. Ik kan je verzekeren dat mijn collega’s zich opnieuw over de situatie aan het buigen zijn om een werkende oplossing te vinden. 

Laat je het mij weten of ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag! 


Ik heb zondag hier en telefonisch gemeld dat het probleem weer terug was. Is er toen niet direct melding gedaan bij de technische dienst? We zijn inmiddels alweer ruim 2 dagen verder. Ik hoop niet dat het nieuwe 'ticket" achteraan in de rij is gezet, want dit duurt inmiddels echt te lang.


@jeweetwel84 Teresa heeft het onderzoek heropend nadat de specialisten constateerden dat er weer verbinding was. Tickets met “geen verbinding” hebben prio en zullen nooit achteraan de wachtrij belanden, maar worden doorgaans binnen 3 werkdagen behandeld. Ik zal mijn best voor je doen om er extra vaart achter te zetten. Heb je in de tussentijd de beschikking over een mobiele hotspot?


Bedankt @Jason van Odido voor je reactie. Wij hebben mobiele abonnementen met datalimiet. Wél een Ben-abonnement, waar jullie misschien tijdelijk unlimited data voor kunnen regelen? Dan kunnen we met z'n allen zorgeloos op de hotspot :-)


Hi @jeweetwel84, dat kan ik zeker voor je regelen! Ik heb je gelijk een privébericht gestuurd met een vouchercode, zodat je ook op dit abonnement van onbeperkt internet gebruik kan maken tot dit helemaal opgelost is! Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten. Ik ben er voor je! 


Er is voor de 2e keer een monteur geweest. Die wist dat dit probleem niet bij ons ligt, maar bij de verdeelkast/server in onze wijk. Een hardware probleem. Er waren al rond de 40-50 meldingen binnengekomen. Ik vind het heel raar dat Odido onze storing niet direct hiermee in verband heeft gebracht en ons een maand lang aan het ‘instabiele’ lijntje houdt, terwijl de oorzaak dus allang bekend is. Volgens de monteur was de lijst aan meldingen inmiddels zo groot, dat Odido het probleem wel serieus gaat aanpakken. Dat mag ik maar hopen. Kunnen jullie zien/aangeven op welke termijn dat gaat gebeuren? 


Hi @jeweetwel84, dit is bij mij in ieder geval niet bekend. Ik heb het wel voor je doorgezet met de informatie van de monteur naar onze technische dienst. Hopelijk kunnen zij de juistse aansturing bieden en oplossen! 


Hallo @Tommie van Odido Wat is de status van onze melding? Ik heb sinds het monteursbezoek (nu ruim een week geleden) niks meer gehoord. 


We wachten op dit moment op een update van onze technische dienst @jeweetwel84, er lijken wat issues te spelen in de desbetreffende wijkcentrale. 


Ja, dat is in ieder geval bij de monteur allang duidelijk. Ik vind dat er wel wat meer vaart achter gezet mag worden.


Reageer