Skip to main content

Beste mensen,

Wij hebben een Genesis XGS-PON box (glasvezel NTU box) die helaas nu vandaag voor de derde keer is uitgevallen en weer geen internet (vandaag is het stroom ook even uit geweest!) Deze box staat bekend om zijn problemen en wordt door KPN vervangen door een minder storings gevoelige box want bij stroomstoring werkt de software niet goed meer. Maar wij hebben de laatste maanden twee keer in de avond uitval van de internetverbinding gehad en nu vandaag dus ook weer na onderbreking van het stroomnetwerk.

De eerste keer dat we dit bij u melden kregen we van Odido medewerker te horen dat er een nieuwe box geleverd zou worden. Want die was niet goed meer. Prima dachten we. (over welke box ze het hadden wisten we toen nog niet) Maar nee, we werden hierna gebeld door een vrouwelijke medewerker van Odido, er komt een monteur. Dat is niet nodig zeggen we tegen haar, want we krijgen al een nieuwe box toegestuurd. Nee die krijgt u niet zei ze ons. Er komt een monteur langs. 

De monteur komt langs en zegt er moet eigenlijk een nieuwe box komen. Maar hij wist alles weer te starten. Tot een paar weken later. Weer in ene geen internet in de avond. Weer alles uit en aanzetten, stekkers eruit/erin en alle mogelijke combinaties proberen. Bellen met Odido. Nee er mocht geen monteur meer komen die mag maar eens in het jaar komen???  En er wordt weer een melding aangemaakt.

Onze melding staat nog uit maar in ene krijgen we een mail terug. Rapport nummer 2374-EMX42093 (74222216) Dit rapport zegt probleem opgelost. (hoezo opgelost) Wat ons betreft is het nog niet opgelost. Na dagenlang weer proberen werkte de verbinding in ene weer. Kost wel heel veel tijd. Helaas nu is het weer terug.

Wilt u ons op korte termijn ons een nieuwe NTU box leveren?

Hartelijk Dank,

Eline 

Hi ​@ElineBoonstra, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een topic over aangemaakt hebt. Ik zie dat de klantenservice een ticket heeft aangemaakt om het modem om te ruilen. Als dit niet werkt, zou je dan opnieuw aan de bel willen trekken? Er spelen namelijk inderdaad wat issues op sommige Genexis ONT's. Dan zal ik je op de lijst zetten zodat hij vervangen wordt voor een Nokia ONT. Hopelijk is het dan volledig opgelost! 

Beste Tommie,

Bedankt voor de reactie. Heb jij enig idee wanneer het nieuwe modem komt. Wij hebben geen smart tv. Dus jullie tijdelijke codes werken alleen op onze mobiel en laptop en deze verloopt dit weekend. Gisteren was ons ticket nog niet verwerkt volgens mijn man. Hij heeft hierover gebeld. 

Vgr,

Eline

Hey ​@ElineBoonstra, ik zie dat ze het gisteren in het systeem gezet hebben, het kan nu een paar werkdagen nog duren voordat hij binnenkomt. Ik gok dinsdag! 

Vandaag de Zyxel T54 ontvangen. Na installatie branden alle lampjes (groen) behalve het internet lampje (rood). Een medewerker van technische afdeling keek mee en krijgt het internet ook niet aan de praat. er is daarop een opdracht aangemaakt om de Genexis XGS Pon te vervangen. Bij Guidion hebben we een afspraak gemaakt. Hopelijk werkt het internet over een paar dagen. 

Zojuist de Guidion monteur langs gehad. Het probleem ligt niet bij de modem maar komt van buiten. Het ligt bij het glasvezelaansluitpunt en dit wordt door KPN beheert. Het kan zijn dat KPN een signaal verkeerd heeft overgesloten. Dus voor een nieuwe klant is er een kruising met ons signaal gemaakt of het ligt bij het aansluitpunt de NTU (Genexis XGS Pon). KPN moet dit herstellen. Wij krijgen nu een bericht van KPN hierover. Als bekend is dat signalen door KPN verkeerd overgezet kunnen worden. Waarom wordt dit niet gelijk nagekeken. Weet iemand hier misschien meer van? Wat mij stoort is dat KPN voor de eigen klanten de Genexis XGS Pon aan het vervangen is omdat ze weten dat hier problemen mee zijn maar dat dit voor klanten van andere maatschappijen niet gedaan wordt. Buurman aan de overkant had kwamen we gisteren achter precies hetzelfde probleem!

Zojuist de Guidion monteur langs gehad. Het probleem ligt niet bij de modem maar komt van buiten. Het ligt bij het glasvezelaansluitpunt en dit wordt door KPN beheert. Het kan zijn dat KPN een signaal verkeerd heeft overgesloten. Dus voor een nieuwe klant is er een kruising met ons signaal gemaakt of het ligt bij het aansluitpunt de NTU (Genexis XGS Pon). KPN moet dit herstellen. Wij krijgen nu een bericht van KPN hierover. Als bekend is dat signalen door KPN verkeerd overgezet kunnen worden. Waarom wordt dit niet gelijk nagekeken. Weet iemand hier misschien meer van? Wat mij stoort is dat KPN voor de eigen klanten de Genexis XGS Pon aan het vervangen is omdat ze weten dat hier problemen mee zijn maar dat dit voor klanten van andere maatschappijen niet gedaan wordt. Buurman aan de overkant had kwamen we gisteren achter precies hetzelfde probleem!

KPN heeft ook voor andere providers de kastjes vervangen die onder de batch met een defecte LAN poort vielen, maar die landelijke actie is inmiddels verlopen aangezien bijna alles al vervangen is. Als uw ONT onder deze specifieke serie valt die hier last van heeft zou Odido hiervoor in hun door KPN Netwerk verstrekte tooling een melding van moeten zien, waarmee ook een swap aanvraag in gang kan worden gezet. Aangezien dat niet is gebeurd, vermoed ik dat uw ONT niet onder deze actie valt en er dan een ander probleem speelt.

Dank voor uw antwoord. Maar het zou fijner zijn als er een actie naar KPN uitgezet wordt.

Graag actie of dit als klacht uit zetten.

zie onderstaand artikel

https://tweakers.net/nieuws/221302/kpn-gaat-bestaande-genexis-glasvezelkastjes-vervangen-door-nieuwe-modellen.html

Misschien was de batch van KPN wel niet volledig. Dat de actie is verlopen is een vreemd argument voor klanten die nog in bezit zijn van dit specifieke NTU kastje!!

Het NTU kastje dat wij onze meterkast hebben is de Genexis XGS PON genoemd in bovenstaand artikel. Maar hij is niet vervangen. Genexis XGS Pon is storingsgevoelig en dat merken we. Inmiddels is twee keer een monteur van Guidion langs geweest. De Guidion monteur vandaag zei mij dat we binnen een half uur een sms zouden krijgen van KPN zodat wij een afspraak kunnen maken. Tot nog toe ontvingen wij niets.

Als er een ander probleem is en ons kastje niet onder de defecte batch valt dan nog ligt het probleem volgens Guidion monteur die vandaag langskwam bij de KPN en moet KPN dit oplossen. Bij KPN zijn wij geen klant. Maar bij Odido. Dus graag een melding naar KPN dat de glasvezellijn niet werkt en dat dit niet het probleem is van Odido maar van KPN.  Als dit een probleem blijft dan dwingen jullie ons wel om naar KPN over te stappen want van hen is de glasvezel lijn en door hen moet het opgelost worden. 

En houdt uw klant alstjeblieft niet aan het lijntje!

Reageer