Skip to main content

Beter te vroeg informeren dan te laat:

Komend jaar gaan wij een nieuwe woning laten bouwen op een vrijgekomen kavel (voormalig parkeerplaats). In de straat waar dit kavel staat, hebben de omliggende panden een glasvezel-aansluiting en is Odido beschikbaar. Ik vermoed dus dat er ‘gewoon’ glasvezel door de straat heen loopt. Ik ben érg tevreden over Odido (ook in de periode dat ik af en toe klachten had, werd ik prima geholpen) en ik wil ons abonnement graag meenemen naar ons nieuwe huis (wanneer het er staat in elk geval). 

1. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Op de website van Odido zie ik wel topics met hoe ze te werk gaan met het aanleggen van glasvezel, maar niet hoe je het voor elkaar krijgt dat ze daadwerkelijk een aansluiting komen aanleggen. 
  1. Aanvullende vraag is ook of hier kosten aan verbonden zijn.  

Geen idee of ‘Van bestelling tot installatie’ het juiste topic is. Moderators, voel je vrij om hem op de juiste plek te krijgen. :)

Hoi ​@Frituurman ,

Odido levert internetdiensten via verschillende netbeheerders. Odido zelf legt geen netwerken aan of bezit ook geen glasvezel netwerken voor FTTH. (fiber to the home).

Nieuwe aansluitingen zijn in te leggen via het portaal waar je ook de andere aansluitingen aanvraagt.  

Zodra dit helemaal is afgewerkt en de glasvezel in jouw woning ligt zal jouw postcode zichtbaar worden in de portal van ODido. Dan kun je een abonnement aanvragen en zal Odido de internetdienst die de netbeheerder tot stand brengen.

Reageer