Skip to main content

In de nieuwe Odido app zie ik geen cast icoon meer. Is die verstopt of verdwenen? Ter volledigheid: vanuit andere Apps kan ik wel gewoon casten dus netwerk etc is goed.

Hallo @PRG Welkom, wat vreemd want ik zie de optie op mijn iPad wel?

Misschien helpt opnieuw opstarten? 


Ter volledigheid hier wat extra gegevens. Het gaat om een Samsung A52, SM-A525F/DS op Android 13,One UI versie 5.1. De TV is een 2 jaar jonge LG TV met ingebouwde Chromecast. Zoals gemeld werken alle andere Apps met cast optie wel gewoon. Opnieuw opstarten van telefoon en tv helpt niet.


@PRG Heb je de app wel toegang gegeven tot je lokale netwerk? Ik heb zelf een iPhone, maar ik vermoed dat het op Android ook zo werkt dat je per app toestemming moet geven om in je netwerk naar de Chromecast te zoeken.


Bedankt voor het meedenken. Dit zou de eerste app zijn die ik apart die toegang zou moeten geven… Maar uiteraard gecontroleerd. Er is geen ‘recht’ anders dan “meldingen” en die staat aan. Dan is er nog een meldingscategorie “cast” en die staat ook aan. Aan de rechten, althans de instellingen ervan, ligt het dus niet.

Wellicht toch een bug in de Android versie van de nieuwe app…


Hi @PRG, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Sinds de naamsverandering dien je inderdaad de app opnieuw toegang te geven. Dit doe je zo (exacte benaming kan per device verschillen):   

 

Android: Controleer of de app toegang heeft om via het lokale netwerk te streamen. Ga naar instellingen apps Odido TV > Geavanceerd > Weergeven voor andere apps  en kijk of het op aan staat.

iOS: Controleer of de app toegang heeft om via het lokale netwerk te streamen. Ga naar Instellingen > Odido TV > Lokaal netwerk en kijk of het schuifje op aan staat.

 

Lukt het hierna om te streamen naar je tv?


Beste Tommy

Onder de instellingen->aps->odido TV zit geen optie Geavanceerd. Ook niets dat lijkt op Weergeven voor andere apps. Wel Bovenop weergeven. En dat staat aan...


@PRG, bedankt voor je snelle reactie.

Heb je toevallig de app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Dit kan namelijk ook wel eens helpen. Een andere optie zou zijn om de Chromecast te voorzien van een harde reset, is dit mogelijk? 


Ik heb de app verwijderd en weer opnieuw via Google Play geïnstalleerd. Daarbij kwam het verzoek om de voorgrond optie aan te zetten, wat ik uiteraard heb gedaan. Helaas heeft dit niet geholpen.

De Chromecast is een ingebouwde functie in de LG tv. Die functie kan volgens mij niet worden gereset. En de tv naar de fabrieksinstellingen terug zetten betekent heel veel werk om de boel weer goed te krijgen dus vind ik niet echt een optie…


Ik heb de app verwijderd en weer opnieuw via Google Play geïnstalleerd. Daarbij kwam het verzoek om de voorgrond optie aan te zetten, wat ik uiteraard heb gedaan. Helaas heeft dit niet geholpen.

De Chromecast is een ingebouwde functie in de LG tv. Die functie kan volgens mij niet worden gereset. En de tv naar de fabrieksinstellingen terug zetten betekent heel veel werk om de boel weer goed te krijgen dus vind ik niet echt een optie…

Is het toestel verbonden met hetzelfde wifi-netwerk als de LG tv?


De tv zit bedraad aan het netwerk. De smart phone via WiFi van datzelfde netwerk. En zoals geschreven: alle andere apps casten wel gewoon.

Voor de zekerheid de tv even aan het WiFi netwerk gehangen, maar dat verandert niets.


Bedankt voor je snelle reactie @PRG, wat je wellicht nog kan proberen is om het modem te voorzien van een factory reset. Kan je het netwerk ook vergeten op je tv en na de reset opnieuw verbinden. Lukt het nu wel om te casten? Zo niet, wil je dan een aantal vragen beantwoorden? Dan kan ik het doorzetten naar onze techneuten.

 

  1. Merk apparaat waarmee je probeer te casten .
  2. Type apparaat (voorbeeld: iPhone eX], iPad dX], iPod etc. (vergeet versienummer / toevoeging niet) of Samsung Galaxy S7, Lenovo Tab, HTC one )
  3. iOS of Android versie.
  4. Naar welk apparaat probeert de je te casten (merk TV, type Chromecast of TV met ingebouwde Chromecast of type Apple TV)
  5. Wat is de software versie van het apparaat waar de klant naar probeert te casten?

 


Ik ben deze week op vakantie. Volgende week bekijk ik het even en kom erop terug.


Hele fijne vakantie @PRG! Ik zie je bericht wel verschijnen. 


Daar ben ik weer.

 

Een bekabeld netwerk vergeten gaat niet. De tv heeft ook een wifi optie en daarin heb ik het netwerk wel vergeten en opnieuw gekoppeld. De router een factory reset geven is een laatste optie want het kost me uren om alle instellingen te achterhalen en opnieuw erin te zetten. Wel heb ik hem als eerste stap opnieuw opgestart, evenals het (separate) wifi access point. Dit alles heeft niet geholpen om het cast icoon in de odido app te krijgen.

 

Mbt de telefoon: alle details staan hierboven in dit draadje. De TV is een LG OLED55C16LA met WebOS versie 03.36.50 met ingebouwde Chromecast.

Volgens mij zijn daarmee de gegevens compleet. Nogmaals: met de diverse andere apps die casten zijn geen problemen. Alleen de odido app mist die opties sinds deze app de t-mobile variant vervangt. Daarvoor werkte die ook naar behoren.

 

Ik heb ook nog even naar de (Samsung) telefoon van mijn vrouw gekeken: ook daar mist dat icoon.


Hoi, ik heb een iets oudere LG ongeveer 5 jaar.

Ik moet mijn bedrade aansluiting kappen om via de WiFi bij mijn tv te komen.

Anders gezegd eigenlijk wordt de WiFi verbinding niet verbonden indien er een lan verbinding actief is.

Trek ik de lan los wordt meteen de WiFi verbinding gemaakt.

Daarom blijft de tv nu alleen nog maar draadloos aangesloten.

Ik cast naar mijn tv via het knopje casten welk in instellingen bij mijn Xiaomi handy staat of meestal via de LG afstandsbediening app LG ThinQ (spiegelen)

De app werkt ook goed met mijn LG airco trouwens.

 

https://www.lg.com/nl/huishoudelijk/thinq


Dank voor je reactie. De vraag is alleen of je perse via WiFi bij je tv wil komen. Via bedraad netwerk kan ik gewoon casten uit o.a. Youtube. Dus dat werkt gewoon. Ook vanuit de oude T-Mobile TV app werkte dat gewoon.


Bij mij is het cast icoontje ook niet aanwezig in de Odido TV Android app. Alles is up to date en gereset  En als je op je telefoon het probeert via tv.odido.nl vanuit Edge, Chrome of Firefox dan komt de melding dat dit perse vanuit de app moet 


Bij mij is het cast icoontje ook niet aanwezig in de Odido TV Android app. Alles is up to date en gereset  En als je op je telefoon het probeert via tv.odido.nl vanuit Edge, Chrome of Firefox dan komt de melding dat dit perse vanuit de app moet 

Zojuist een account aangemaakt om te melden dat het hier niet anders is.. toch vrij vervelend als over 2 weken de activatiedatum van mijn internetaansluiting is.

 @Tommie van Odido, is hier wat aan te doen? 🙄


@PRG Mijn oprechte excuses voor de late reactie! Uit jouw bericht maak ik op dat het nog steeds niet mogelijk is om draadloos te casten. Ik heb dit daarom meteen doorgezet naar mijn collega’s van de technische dienst, zodat dit kan worden onderzocht. 

@theocoppes Werkt deze constructie goed voor jou? Ik kijk graag met je mee waarom de verbinding bekabeld niet goed werkt op jouw TV, mocht je dit willen. 

@RoelJanssens @dvanbrenk Goed dat jullie je melden in dit topic. Ik kijk graag mee wat er precies aan de hand is. Willen jullie de volgende vragen beantwoorden:

  • Welk merk apparaat gebruik je om mee te casten? 
  • Welk type apparaat is dit (voorbeeld: iPhone lX], iPad X], iPod etc. (vergeet versienummer / toevoeging niet) of Samsung Galaxy S7, Lenovo Tab, HTC one)?
  • Op welk besturingssysteem draait het apparaat en welke versie (bijvoorbeeld iOS of Android)? 
  • Naar welk apparaat probeert de je te casten (merk TV, type Chromecast of TV met ingebouwde Chromecast of type Apple TV)? 
  • Wat is de softwareversie van het apparaat waar je naar wil casten? 
  • Welke softwareversie van de Odido app heb je geïnstalleerd?
  • Ervaar je dit probleem ook als je gebruik maakt van de browserversie? Zo ja, welke webbrowser heb je gebruik? 

Ik ga dit dan gelijk doorzetten naar mijn collega’s van de technische dienst! 


@PRG Mijn oprechte excuses voor de late reactie! Uit jouw bericht maak ik op dat het nog steeds niet mogelijk is om draadloos te casten. Ik heb dit daarom meteen doorgezet naar mijn collega’s van de technische dienst, zodat dit kan worden onderzocht. 

@theocoppes Werkt deze constructie goed voor jou? Ik kijk graag met je mee waarom de verbinding bekabeld niet goed werkt op jouw TV, mocht je dit willen. 

@RoelJanssens @dvanbrenk Goed dat jullie je melden in dit topic. Ik kijk graag mee wat er precies aan de hand is. Willen jullie de volgende vragen beantwoorden:

  • Welk merk apparaat gebruik je om mee te casten? 
    • Apple
  • Welk type apparaat is dit (voorbeeld: iPhone lX], iPad X], iPod etc. (vergeet versienummer / toevoeging niet) of Samsung Galaxy S7, Lenovo Tab, HTC one)?
    • MacBook
  • Op welk besturingssysteem draait het apparaat en welke versie (bijvoorbeeld iOS of Android)? 
    • Apple M1 Pro
  • Naar welk apparaat probeert de je te casten (merk TV, type Chromecast of TV met ingebouwde Chromecast of type Apple TV)? 
    • LG met ingebouwde Chromecast
  • Wat is de softwareversie van het apparaat waar je naar wil casten? 
    • Niet bekend
  • Welke softwareversie van de Odido app heb je geïnstalleerd?
    • 2.5.3
  • Ervaar je dit probleem ook als je gebruik maakt van de browserversie? Zo ja, welke webbrowser heb je gebruik? 
    • Ja, Google Chrome versie 126.0.6478.127

Ik ga dit dan gelijk doorzetten naar mijn collega’s van de technische dienst! 

 

Zie hierboven mijn antwoorden. Zelf denk ik dat het ligt aan het feit dat ik geen aparte Chromecast heb, maar dat deze is ingebouwd in mijn LG tv. Het vreemde is alleen wel dat andere apps of websites zoals Youtube of Netflix hier geen last van hebben.


@PRG Mijn oprechte excuses voor de late reactie! Uit jouw bericht maak ik op dat het nog steeds niet mogelijk is om draadloos te casten. Ik heb dit daarom meteen doorgezet naar mijn collega’s van de technische dienst, zodat dit kan worden onderzocht. 

@theocoppes Werkt deze constructie goed voor jou? Ik kijk graag met je mee waarom de verbinding bekabeld niet goed werkt op jouw TV, mocht je dit willen. 

@RoelJanssens @dvanbrenk Goed dat jullie je melden in dit topic. Ik kijk graag mee wat er precies aan de hand is. Willen jullie de volgende vragen beantwoorden:

  • Welk merk apparaat gebruik je om mee te casten? 
  • Welk type apparaat is dit (voorbeeld: iPhone lX], iPad X], iPod etc. (vergeet versienummer / toevoeging niet) of Samsung Galaxy S7, Lenovo Tab, HTC one)?
  • Op welk besturingssysteem draait het apparaat en welke versie (bijvoorbeeld iOS of Android)? 
  • Naar welk apparaat probeert de je te casten (merk TV, type Chromecast of TV met ingebouwde Chromecast of type Apple TV)? 
  • Wat is de softwareversie van het apparaat waar je naar wil casten? 
  • Welke softwareversie van de Odido app heb je geïnstalleerd?
  • Ervaar je dit probleem ook als je gebruik maakt van de browserversie? Zo ja, welke webbrowser heb je gebruik? 

Ik ga dit dan gelijk doorzetten naar mijn collega’s van de technische dienst! 

  • Welk merk apparaat gebruik je om mee te casten? 
    Google
  • Welk type apparaat is dit (voorbeeld: iPhone iX], iPad eX], iPod etc. (vergeet versienummer / toevoeging niet) of Samsung Galaxy S7, Lenovo Tab, HTC one)?
    Pixel 6a
  • Op welk besturingssysteem draait het apparaat en welke versie (bijvoorbeeld iOS of Android)? 
    Android 14
  • Naar welk apparaat probeert de je te casten (merk TV, type Chromecast of TV met ingebouwde Chromecast of type Apple TV)? 
    Sony Bravia TV van 5 jaar oud
  • Wat is de softwareversie van het apparaat waar je naar wil casten? 
    Geen idee
  • Welke softwareversie van de Odido app heb je geïnstalleerd?
    Altijd de laatste
  • Ervaar je dit probleem ook als je gebruik maakt van de browserversie? Zo ja, welke webbrowser heb je gebruik? 

Heeft de app toegang tot je lokale netwerk? Je kunt dit op een iPhone controleren door in de Instellingen-app naar Odido TV te gaan. Het zou er zo uit moeten zien.

Staat het schuifje bij ‘Lokaal netwerk’ aan? Hoe het er voor Android precies uitziet, weet ik niet, maar ik vermoed dat daar iets vergelijkbaars te vinden is. Helpt dit?


Op Android heeft de app wel de permissie voor "have full network access". Dit is echter niet een permissie die je handmatig uit/aan kan zetten zo te zien, die optie heb ik hier (Samsung S24) in elk geval alleen voor notificaties.

Heb zelf wel op Android eens dit soort problemen in een andere app opgelost door de Google play services cache en data te wissen en daarna de telefoon opnieuw op te starten. @RoelJanssens wellicht eens het proberen waard? 


@RoelJanssens @dvanbrenk Werkt de tip van @TMTV bij jullie? Ik ben erg benieuwd! 


@RoelJanssens @dvanbrenk Werkt de tip van @TMTV bij jullie? Ik ben erg benieuwd! 

Zojuist even gekeken en het cast icoontje staat er ineens bij, ik heb niets veranderd. Misschien een update van de Odido app geweest?


Reageer