In de nieuwe Odido app zie ik geen cast icoon meer. Is die verstopt of verdwenen? Ter volledigheid: vanuit andere Apps kan ik wel gewoon casten dus netwerk etc is goed.
Hallo
Misschien helpt opnieuw opstarten?
Ter volledigheid hier wat extra gegevens. Het gaat om een Samsung A52, SM-A525F/DS op Android 13,One UI versie 5.1. De TV is een 2 jaar jonge LG TV met ingebouwde Chromecast. Zoals gemeld werken alle andere Apps met cast optie wel gewoon. Opnieuw opstarten van telefoon en tv helpt niet.
Bedankt voor het meedenken. Dit zou de eerste app zijn die ik apart die toegang zou moeten geven… Maar uiteraard gecontroleerd. Er is geen ‘recht’ anders dan “meldingen” en die staat aan. Dan is er nog een meldingscategorie “cast” en die staat ook aan. Aan de rechten, althans de instellingen ervan, ligt het dus niet.
Wellicht toch een bug in de Android versie van de nieuwe app…
Hi
Sinds de naamsverandering dien je inderdaad de app opnieuw toegang te geven. Dit doe je zo (exacte benaming kan per device verschillen):
Android: Controleer of de app toegang heeft om via het lokale netwerk te streamen. Ga naar instellingen > apps > Odido TV > Geavanceerd > Weergeven voor andere apps en kijk of het op aan staat.
iOS: Controleer of de app toegang heeft om via het lokale netwerk te streamen. Ga naar Instellingen > Odido TV > Lokaal netwerk en kijk of het schuifje op aan staat.
Lukt het hierna om te streamen naar je tv?
Beste Tommy
Onder de instellingen->aps->odido TV zit geen optie Geavanceerd. Ook niets dat lijkt op Weergeven voor andere apps. Wel Bovenop weergeven. En dat staat aan...
Heb je toevallig de app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Dit kan namelijk ook wel eens helpen. Een andere optie zou zijn om de Chromecast te voorzien van een harde reset, is dit mogelijk?
Ik heb de app verwijderd en weer opnieuw via Google Play geïnstalleerd. Daarbij kwam het verzoek om de voorgrond optie aan te zetten, wat ik uiteraard heb gedaan. Helaas heeft dit niet geholpen.
De Chromecast is een ingebouwde functie in de LG tv. Die functie kan volgens mij niet worden gereset. En de tv naar de fabrieksinstellingen terug zetten betekent heel veel werk om de boel weer goed te krijgen dus vind ik niet echt een optie…
Ik heb de app verwijderd en weer opnieuw via Google Play geïnstalleerd. Daarbij kwam het verzoek om de voorgrond optie aan te zetten, wat ik uiteraard heb gedaan. Helaas heeft dit niet geholpen.
De Chromecast is een ingebouwde functie in de LG tv. Die functie kan volgens mij niet worden gereset. En de tv naar de fabrieksinstellingen terug zetten betekent heel veel werk om de boel weer goed te krijgen dus vind ik niet echt een optie…
Is het toestel verbonden met hetzelfde wifi-netwerk als de LG tv?
De tv zit bedraad aan het netwerk. De smart phone via WiFi van datzelfde netwerk. En zoals geschreven: alle andere apps casten wel gewoon.
Voor de zekerheid de tv even aan het WiFi netwerk gehangen, maar dat verandert niets.
Bedankt voor je snelle reactie
- Merk apparaat waarmee je probeer te casten .
- Type apparaat (voorbeeld: iPhone eX], iPad dX], iPod etc. (vergeet versienummer / toevoeging niet) of Samsung Galaxy S7, Lenovo Tab, HTC one )
- iOS of Android versie.
- Naar welk apparaat probeert de je te casten (merk TV, type Chromecast of TV met ingebouwde Chromecast of type Apple TV)
- Wat is de software versie van het apparaat waar de klant naar probeert te casten?
Ik ben deze week op vakantie. Volgende week bekijk ik het even en kom erop terug.
Hele fijne vakantie
Daar ben ik weer.
Een bekabeld netwerk vergeten gaat niet. De tv heeft ook een wifi optie en daarin heb ik het netwerk wel vergeten en opnieuw gekoppeld. De router een factory reset geven is een laatste optie want het kost me uren om alle instellingen te achterhalen en opnieuw erin te zetten. Wel heb ik hem als eerste stap opnieuw opgestart, evenals het (separate) wifi access point. Dit alles heeft niet geholpen om het cast icoon in de odido app te krijgen.
Mbt de telefoon: alle details staan hierboven in dit draadje. De TV is een LG OLED55C16LA met WebOS versie 03.36.50 met ingebouwde Chromecast.
Volgens mij zijn daarmee de gegevens compleet. Nogmaals: met de diverse andere apps die casten zijn geen problemen. Alleen de odido app mist die opties sinds deze app de t-mobile variant vervangt. Daarvoor werkte die ook naar behoren.
Ik heb ook nog even naar de (Samsung) telefoon van mijn vrouw gekeken: ook daar mist dat icoon.
Hoi, ik heb een iets oudere LG ongeveer 5 jaar.
Ik moet mijn bedrade aansluiting kappen om via de WiFi bij mijn tv te komen.
Anders gezegd eigenlijk wordt de WiFi verbinding niet verbonden indien er een lan verbinding actief is.
Trek ik de lan los wordt meteen de WiFi verbinding gemaakt.
Daarom blijft de tv nu alleen nog maar draadloos aangesloten.
Ik cast naar mijn tv via het knopje casten welk in instellingen bij mijn Xiaomi handy staat of meestal via de LG afstandsbediening app LG ThinQ (spiegelen)
De app werkt ook goed met mijn LG airco trouwens.
https://www.lg.com/nl/huishoudelijk/thinq
Dank voor je reactie. De vraag is alleen of je perse via WiFi bij je tv wil komen. Via bedraad netwerk kan ik gewoon casten uit o.a. Youtube. Dus dat werkt gewoon. Ook vanuit de oude T-Mobile TV app werkte dat gewoon.
Bij mij is het cast icoontje ook niet aanwezig in de Odido TV Android app. Alles is up to date en gereset En als je op je telefoon het probeert via tv.odido.nl vanuit Edge, Chrome of Firefox dan komt de melding dat dit perse vanuit de app moet
Bij mij is het cast icoontje ook niet aanwezig in de Odido TV Android app. Alles is up to date en gereset En als je op je telefoon het probeert via tv.odido.nl vanuit Edge, Chrome of Firefox dan komt de melding dat dit perse vanuit de app moet
Zojuist een account aangemaakt om te melden dat het hier niet anders is.. toch vrij vervelend als over 2 weken de activatiedatum van mijn internetaansluiting is.
- Welk merk apparaat gebruik je om mee te casten?
- Welk type apparaat is dit (voorbeeld: iPhone lX], iPad X], iPod etc. (vergeet versienummer / toevoeging niet) of Samsung Galaxy S7, Lenovo Tab, HTC one)?
- Op welk besturingssysteem draait het apparaat en welke versie (bijvoorbeeld iOS of Android)?
- Naar welk apparaat probeert de je te casten (merk TV, type Chromecast of TV met ingebouwde Chromecast of type Apple TV)?
- Wat is de softwareversie van het apparaat waar je naar wil casten?
- Welke softwareversie van de Odido app heb je geïnstalleerd?
- Ervaar je dit probleem ook als je gebruik maakt van de browserversie? Zo ja, welke webbrowser heb je gebruik?
Ik ga dit dan gelijk doorzetten naar mijn collega’s van de technische dienst!
- Apple
- Welk type apparaat is dit (voorbeeld: iPhone lX], iPad X], iPod etc. (vergeet versienummer / toevoeging niet) of Samsung Galaxy S7, Lenovo Tab, HTC one)?
- MacBook
- Op welk besturingssysteem draait het apparaat en welke versie (bijvoorbeeld iOS of Android)?
- Apple M1 Pro
- Naar welk apparaat probeert de je te casten (merk TV, type Chromecast of TV met ingebouwde Chromecast of type Apple TV)?
- LG met ingebouwde Chromecast
- Niet bekend
- 2.5.3
- Ervaar je dit probleem ook als je gebruik maakt van de browserversie? Zo ja, welke webbrowser heb je gebruik?
- Ja, Google Chrome versie 126.0.6478.127
Zie hierboven mijn antwoorden. Zelf denk ik dat het ligt aan het feit dat ik geen aparte Chromecast heb, maar dat deze is ingebouwd in mijn LG tv. Het vreemde is alleen wel dat andere apps of websites zoals Youtube of Netflix hier geen last van hebben.
Google - Welk type apparaat is dit (voorbeeld: iPhone iX], iPad eX], iPod etc. (vergeet versienummer / toevoeging niet) of Samsung Galaxy S7, Lenovo Tab, HTC one)?
Pixel 6a - Op welk besturingssysteem draait het apparaat en welke versie (bijvoorbeeld iOS of Android)?
Android 14 - Naar welk apparaat probeert de je te casten (merk TV, type Chromecast of TV met ingebouwde Chromecast of type Apple TV)?
Sony Bravia TV van 5 jaar oud - Wat is de softwareversie van het apparaat waar je naar wil casten?
Geen idee - Welke softwareversie van de Odido app heb je geïnstalleerd?
Altijd de laatste - Ervaar je dit probleem ook als je gebruik maakt van de browserversie? Zo ja, welke webbrowser heb je gebruik?
Heeft de app toegang tot je lokale netwerk? Je kunt dit op een iPhone controleren door in de Instellingen-app naar Odido TV te gaan. Het zou er zo uit moeten zien.
Staat het schuifje bij ‘Lokaal netwerk’ aan? Hoe het er voor Android precies uitziet, weet ik niet, maar ik vermoed dat daar iets vergelijkbaars te vinden is. Helpt dit?
Op Android heeft de app wel de permissie voor "have full network access". Dit is echter niet een permissie die je handmatig uit/aan kan zetten zo te zien, die optie heb ik hier (Samsung S24) in elk geval alleen voor notificaties.
Heb zelf wel op Android eens dit soort problemen in een andere app opgelost door de Google play services cache en data te wissen en daarna de telefoon opnieuw op te starten.
Zojuist even gekeken en het cast icoontje staat er ineens bij, ik heb niets veranderd. Misschien een update van de Odido app geweest?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.