Hallo allen,
Sinds een tijdje zijn wij (tevreden) klant bij Odido. Ik heb echter 1 probleem. In onze keuken staat een internetradio die op willekeurige momenten ‘crasht'. Hij loopt niet vast, maar verliest de wifiverbinding en deze is met geen mogelijkheid meer terug te krijgen. Alleen door de stekker eruit te halen, even te wachten, en weer terug te doen, vindt hij ons wifinetwerk weer. We hebben een Zyxel model met 2 extra wifipunten.
Ik ben een beetje aan het troubleshooten wat er aan de hand kan zijn, behalve natuurlijk een defecte internetradio, en ik zou graag eens willen testen of de radio ook crasht als hij niet op het meshnetwerk zit. Een van mijn hypotheses is dat als er in dat meshnetwerk iets gebeurt (bijvoorbeeld als de radio wordt verwisseld van wifipunt ofzo) dat hij dat niet goed aankan en daarom crasht. Is het mogelijk om voor 1 apparaat specifiek aan te geven dat deze verbonden moet blijven met hetzelfde wifipunt? Of moet ik dan het hele mesh systeem uitzetten op de een of andere manier?
Mogelijk is dit overigens complete onzin en dan hoor ik het ook graag, ik ben wel enigszins technisch onderlegd maar weet niet zo veel van wifi netwerken dus daarom probeer ik het eens hier