Skip to main content
  • 8,824 Topics
  • 71,378 Reacties
8824 Topics
Geen diensten, geen oplossing...
Het heeft een tijd geduurd (6 weken) maar toen waren we aangesloten en online. Happy browsing op de glasvezellijn. Maar na een week of 2, afgelopen 12 september om 5 voor 3 in de middag, viel het signaal weg. Ben gaan bellen met de klantenservice. Er zou een ticket aangemaakt worden zodat het opgelost kon worden. Ik bel dan regelmatig als ik niets gehoord heb, wat de status is. Steeds hetzelfde antwoord: we moeten wachten op het moment dat het ticket opgepakt is. Er bleek dat het ticket zonder soelaas gesloten was. Op 19 september is een nieuw ticket aangemaakt. Er leek toen een oplossing te gaan komen. Ik kon een afspraak maken met iemand van Open Dutch Fiber, die zou komen kijken. De dag erna kwam deze meneer. Die heeft wat apparatuur en kabels gewisseld en uitgesloten dat het probleem zich in de woning bevindt. Het zou terug gaan naar de backoffice die een oplossing moest zoeken. Sindsdien ben ik nog steeds niet verder geholpen. Afgelopen maandag hoorde ik dat de backoffice telefonisch contact zou gaan leggen op dinsdag om een en ander toe te lichten en een oplossing voor te leggen. Dat is niet gebeurd. Wel kreeg ik een email dat het verhaal doorgezet was naar “netwerkpartner KPN” die het probleem zou gaan oplossen. Sindsdien heb ik niets gehoord. Wel kreeg ik een nummer van KPN waar ik zelf achteraan zou moeten bellen. Die zeggen dat het druk is en dat de wachttijd 15 minuten is. Na ruim een uur heb ik de verbinding verbroken. Ik zit inmiddels meer dan 2 weken zonder diensten en ik heb niet het idee dat een oplossing in zicht is. Terwijl het probleem volgens mij heel simpel is: in de wijkcentrale zijn we ontkoppeld en dat moet weer even ingeplugd worden. Ja, ik kan begrip hebben voor een storing. Ja, ik kan begrip hebben voor een dag geen internet door omstandigheden. Twee dagen voor mijn part. Ja, ik kan begrip hebben voor overmacht. Maar meer dan 2 weken geen diensten en geen oplossing, dat is niet acceptabel meer. Wat moet ik doen om een fatsoenlijk antwoord te krijgen? Wat moet ik doen zodat de backoffice mij contacteert om een en ander door te nemen? Wat moet ik doen zodat KPN eindelijk een afspraak inplant om langs te komen (terwijl het probleem buiten zit!)? Wat moet ik doen om weer gewoon internet te hebben?
Wegvallende verbinding en verschrikkelijke service sinds het begin
Hallo, Sinds 10-08 zijn wij klant van T-mobile. Wij komen van KPN glas en zijn overgestapt naar T-mobile glas 1000/1000. Grootste fout van de afgelopen tijd. Ik wil graag mijn ervaring van de afgelopen weken kwijt. Ik voel mij niet gehoord en serieus genomen door de klantenservice dus ik ga via deze weg mijn verhaal doen in de hoop dat er wat meer mee gebeurd dan hoe de klantenservice hiermee omgaat. Op 10-08 is er dus een monteur langsgekomen om de boel aan te sluiten. KPN apparatuur van de muur af en Tmobile spul aangesloten. De verbinding was na het aansluiten verschrikkelijk instabiel. Als wij van zender wisselde op de tv hing hij 5-10 seconden op een zwart scherm en het internet was op momenten niet sneller dan 0.2 mb/s. De monteur is een aantal keer naar de wijkcentrale terug gegaan, heeft een poortswitch uit laten voeren in de wijkcentrale en ga zo maar door. De conclusie: de switch waar wij nu op aangesloten zitten in de wijcentrale is niet goed. Deze is van KPN en huurt T-mobile van hen/ Er dient iemand van KPN naar te kijken. Prima, maar de meneer kon het KPN spul niet terug aansluiten want dit is niet van hem dus wij hebben mogen wachten met een verschrikkelijk slechte of niet bestaande verbinding. Op papier waren wij nog niet officieel overgestapt want de monteur moest het werkend achterlaten dus wij betaalden nog voor KPN. Conclusie: KPN moet dit fixen, zij zullen contact met mij opnemen. De monteur heeft keurig een ticket aangemaakt met referentienummer: 65107523 en ik kon wachten tot KPN langs zou komen. In het ticket staat dar er binnen 3 dagen contact met mij opgenomen zou worden. In dat weekend hebben wij geen tot bijna geen tv en internet gehad tot ik de modem zelf een hard reset heb gegeven. Dit heeft ervoor gezorgd dat wij opeens gewoon internet en tv hadden maar de verbinding viel wel soms weg. In de modem staat dat de modem dan ook daadwerkelijk uit is geweest en in de logging staat continu dat de dhcp dingen aan het doen is terwijl dit niet de bedoeling is lijkt mij. Ik heb dit voor de zekerheid aangegeven bij de klantenservice met de aanname dat de modem niet goed is. Ik moest op de KPN monterug wachten. Prima. Na 4 werkdagen kreeg ik uit het niks een smsje met de standaard melding dat Guidion bij mij langs wilde komen om het aan te sluiten. Ik heb eest met Guidion gebeld met de vraag waarom ze langs willen komen. Zij wisten dit niet, er zou vanuit tmobile een verzoek ingeschoten zijn. Ik ben doorverbonden naar tmobile en heb een uur met een meneer aan de telefoon gezeten die aangeeft dat er helemaal nog geen monteur langs gekomen is, er geen ticket bestaat van deze monteur en dat ik gewoon een nieuwe afspraak moest maken bij Guidion. Zelfs nadat hij mij 3 keer in de wacht heeft gezet om navraag te doen bleef hij volhouden dat er nog niemand bij mij thuis is geweest. Ik moest maar een nieuwe afspraak maken. Ik heb opnieuw gebeld met de vraag: “wat is de status van dit … incidentnummer”. Deze mevrouw kon opeens wel wat dingen inzien en gaf aan dat de technische dient besloten had dat dit geen probleem in de wijkcentrale is maar bij mij thuis. Er zou weer een monteur langs moeten komen. Deze mevrouw gaf ook aan dat de demping die bij mij binnen komt niet goed was (waar de monteur ook al over sprak). Het rare is dat de monteur zegt dat het demping probleem in de wijkcentrale zit en de technische dient zegt dat dit niet zo is. Ik kon niks doen dan opnieuw aan nieuwe afspraak maken volgens deze mevrouw. Ik heb dit dus ook gedaan. Guidion zou op 24 eugustus langs komen. Op 18 augustus heb ik weer contact gehad met de mededling dat de klant in mijn ogen groot is dat de modem niet goed werkt. Een medewerker was het met mij eens en heeft ticket: 65239894 aangemaakt voor de technische dienst. Er zou weer binnen 3 dagen contact opgenomen worden. Op de 24e is Guidion langs geweest/ Meneer heeft heel simpel gezet dat wij op een foute poort zaten binnen de wijkcentrale maar dat hij het gefixt heeft! Aangegeven dat er een poortswitch is uitgevoerd dus misschien dat hij daarom verkeerde info had maar de monteur zei dat het gefixt was. Toch was de demping en de verbinding niet stabiel. De meneer is weggaan met de melding dat de verbinding prima is maar dat de modem toch wel vervangen dient te worden. Dit staat zelf ook in de afhandeling van de monteur. Ik moest alleen even tmobile bellen om te refereren naar de afspraak met de monteur. De meneer van de klantenservice zei dat hij geen nieuw modem op ging sturen omdat er al een ticket liep bij de technische dienst. op het moment van bellen waren we op werkdag 4 (in het ticket stond BINNEN 3 dagen wordt er contact opgenomen) maar meneer zei dat dit niet klopte, dit zouden 5 werkdagen zijn. Nu vandaag zitten wij op werkdag 6. Ik heb contact opgenomen met de vraag waar de modem blijft. Deze mevrouw zei dat er geen nieuw modem onderweg is. De technische dienst heeft de melding gesloten, reden onbekend, en dat de mevrouw opnieuw een AANVRAAG tot opsturen nieuwe modem in moet dienen. Nu heb ik nog niet eens gesproken over de verschrikkelijke menu's voordat ik een medewerker te spreken krijg en over de ongelofelijk arrogante medewerkers met geen inlevingsvermogen. De kans is groot dat wij de nieuwe modem niet hebben voordat onze opzegtermijn verstreken is en daarnaast is de kant groot dat dit het probleem nog niet oplost. De vraag is: hoe gaan we nu verder?
Wegvallend internet op specifiek tijdstip - inconsistent
Hoi! Ik zit al een aantal maanden bij Odido en sinds het begin hebben wij last van enorm slecht internet om hele specifieke tijdstippen, hierbij gaat het om 10 uur savonds. Rond dit tijdstip merken wij dat het internet zo erg vertraagt wordt dat sommige sites compleet niet meer laden, ik speedtests niet meer afgetrapt krijg, en games en andere services compleet niet meer opstarten. Nu is het echter wel zo dat sommige sites het wel goed doen alsof er niks aan de hand is. aka Youtube. Dit duide aan op een mogelijk DNS probleem, dit heb ik echter ook handmatig veranderd om mijn bekabelde computer en toonde geen verschil aan kwaliteit van het internet. Het is extreem inconsistent wanneer het gebeurd. Dit kan 4 dagen achter elkaar gebeuren rond 10 uur savonds en daarna een hele maand opeens niet meer. Ik ben al sinds het begin bezig geweest met de Odido klantenservice om dit op te lossen en heb al alles vervangen in huis, nu zijn we op het punt aangekomen dat zelfs de klantenservice niet meer weet wat ze kunnen doen voor ons om dit op te lossen. (het helpt niet dat het super inconsistent is.) (modem is ook al vervangen dit hielp niks) (bekabeld en wifi hebben hetzelfde probleem) Het was 1x vroeger voorgekomen en heb ik optijd Odido kunnen bellen, na de lijnmeting detecteerde ze ook dat er een oprecht probleem was, maar dat dit echter vanuit KPN kwam. Wat ik te horen krijg van de klantenservice is dat ze niet echt een procedure hier voor hebben. Ik ben einde raad en zit te denken om maar gewoon over te stappen naar KPN aangezien hun de glasvezel kabels beheren, zodat hun het kunnen oplossen. Het liefst echter niet omdat ik wel enorm tevreden ben over Odido en ook graag zou willen blijven, alleen wil ik wel gebruik kunnen maken van me internet.
Packet loss/Slechte routing gameservers + FTU kapot?
Sinds ik begin dit jaar weer terug ben bij T-Mobile heb ik last van allemaal rare problemen. Het begon al bij de installatie van de monteur, tijdens het verwijderen van het TN kastje van KPN door de monteur was de glasvezel kabel losgeschoten uit de FTU. Nu ligt het allemaal een beetje op elkaar, volgens de monteur geen probleem (wat ik al raar vond sinds glasvezel erg gevoelig is volgens mij) het was pas een probleem als ik weer van provider zou veranderen volgens hem. Dit zou ik graag ten eerste gerepareerd willen hebben. Voorbeeld foto van het internet, deze kabel is losgeschoten en hangt er nu een beetje los in. Toen der tijd woonde ik op dat moment niet meer thuis (Ouders huis) maar nu ben ik weer terug en lopen we tegen de volgende problemen aan. Slechte verbinding/routing naar gameservers (Valorant,Counterstrike,Etc.) Packet loss Vaak bufferen van Video en trage verbinding Soms als iemand ons belt en we nemen op valt de verbinding opeens weg en lijkt het modem opnieuw op te starten. (dit is wel al een tijdje niet meer gebeurd) Ik heb wat onderzoek gedaan en ik kwam het volgende tegen, via het Valorant support werd mij aangeraden om de volgende servers te pingen en tracen en daar kwam de slechte verbinding naar voren. Helaas is het moeilijk om CS.GO servers te pingen omdat deze IP's verborgen zijn maar neem aan dat daar precies dezelfde problemen zijn. " https://support-valorant.riotgames.com/hc/en-us/articles/360047225674-How-to-Use-Tracert-to-Obtain-Network-Logs" Graag wil ik deze problemen opgelost hebben want zo is het niet te doen. Deze testen zijn gemaakt via een bekabelde verbinding aan de Zyxel modem, ik heb het getest met een eigen router en precies dezelfde problemen. Hoop dat we snel tot een oplossing komen.
Glasvezel downloadsnelheid ver beneden abonnement snelheid
Meerdere malen getriggerd door herhaaldelijke klachten van mijn collega’s in Teams-meetings, mijn gamende zoon en mijn Facebookende vriendin, ontdekte ik van de week dat mijn internet downloadsnelheid slechts ruim 300 MBps bedraagt, terwijl ik al ruim 6 maanden voor 1 Gbps betaal! De uploadsnelheid is wel naar verwachting. Ik zie verder in dit forum legio klanten met hetzelfde probleem. Helaas worden maar enkelen geholpen. Velen zijn al meedere bezoeken van Gideon en/of KPN medewerkers verder zonder fatsoenlijk resultaat. Dat stelt mij niet gerust. Voor mij is dit een dealbreaker: of T-Mobile lost dit snel op, of er komt een financiele compensatie of ik stel jullie in gebreke en zal mijn contract zsm. beeindigen. Ik ben ook lid van de consumentenbond en zal ook niet schromen daar mijn verhaal te doen. Hier een screenshot met de gemeten snelheden door de Ookla Speedtest app. Ik heb dit getest op mijn desktop PC die direct middels een CAT6e UTP kabel aan het modem zit. Alle andere UTP kabels heb ik van het modem verwijderd, alsmede heb ik ook de WIFI op het modem uitgezet. Met andere woorden: ten tijde van deze metingen was mijn desktop PC het enige apparaat dat met het modem was verbonden. T-Mobile, Ik hoor graag hoe jullie dit snel gaan verhelpen. Het kan niet waar zijn dat ik met een glasvezel nog geen 40% van de contract-downloadsnelheid krijg.
Modem Zylem herstart meerdere keren per dag
We zijn sinds oktober 2022 klant bij T-mobile. We hebben internet via glasvezel. We zijn tevreden over de snelheid van het internet, echter meerdere keren per dag herstart de modem zonder enige aanleiding. Dit vinden we uiteraard vervelend vooral wanneer we tv kijken of wanneer we via Teams aan het werk zijn. Het gebeurt meerdere keren per dag. We hebben thuis een glasvezel internet en een Zylem modem. Vanuit de modem loopt een kabel naar een Dlan Devolo kast van waaruit we internet via het huis verspreiden. Bij de TV een Dlan Devolo (voor tv kijken), bij werkkamer Dlan Devolo (voor werklaptop) en voor kinderkamers een Dlan Devolo kast voor internet. De verbinding is stabiel en goed wanneer internet operationeel is. Echter om de een of andere reden reboot de modem/router. Ik heb al zelf de Lease duur verlengt naar 8 dagen maar dat verandert niks. Ik heb al een range ingesteld van de uit te geven IP adressen zodat deze range niet overlapt met die van de DEVOLO apparaten. Daarnaast heb ik al optie IP adresssen toewijzen aan apparaten zodat deze onthouden worden door de router zodat deze niet opnieuw toegewezen worden. Helaas het mocht niks baten. Wat mij verder zelf opvalt is dat de router reboot hij opnieuw zijn log opbouwt en historische loggegegevens kwijt is. Dat vind ik bijzonder. Alsof de router helemaal opnieuwe begint. Het is nu net weer gebeurd: Kan iemand mij alsjeblieft helpen wat ik kan doen? Is de modem kapot? Zit het in de instellingen? Alvast bedankt voor de hulp! ​
Hoe krijg ik een werkende glasvezel aansluiting?
Ik lees hier allemaal berichten van mensen die t-mobile thuis hebben. Hoe krijg je dat voormekaar? Ik wacht al sinds 17 mei. Sinds 17 mei een aansluiting gekregen. Ze zouden eigenlijk 16 mei komen en toen kwam er niemand opdagen. 17 mei zagen we de mensen van odf lopen en die hebben we naarbinnen getrokken om het glasvezel aan te leggen. De man die de leiding had zei wel nog even dat we niet aan de beurt waren. Die hebben we nog even verteld dat hij een dag te laat was. Ok, dus de aansluiting zit er. Nu nog een modem installeren. En toen? Nou, helemaal niks. Na 2 weken gebeld met t-mobile. We moesten maar even contact opnemen met open dutch fiber. Daar kreeg ik een mevrouw aan de lijn en die stuurde me door naar volker wessels. Eenmaal die gebeld kreeg ik te horen dat ze ermee bezig zijn. Na 2 weken weer naar t-mobile gebeld. Nee ik moest toch echt bellen met open dutch fiber. Die gebeld en nee het ligt toch echt aan t-mobile. Weet wel dat mijn bloed al een paar weken kookte op dat moment. Weer t-mobile gebeld daar kreeg ik iemand aan de lijn die het door zou zetten nar de glasvezel afdeling. Zo hebben we nog wat vaker gebeld. De laatste voor drie weken zomervakantie zou het wel even gaan regelen en zou ons ook terugbellen. Uiteraard na drie weken niks gehoord van t-mobile. Vorige week weer gaan bellen. T-mobile wijst weer naar open dutch fiber. Zucht...... die maar weer bellen. Toen kreeg ik te horen dat het niet kan omdat ik op de 4e etage woon. Dat is gek. Mijn buren wonen op dezelfde etage en hebben al verbinding. Vreemd. Dag later weer gaan bellen met t-mobile. Hee... iemand die het snapt. Dus je hebt al een kastje waar odf op staat? Jazeker. Oh zei hij dan ga ik het ff regelen. Ik bel morgen om 13.45 terug. NOT!!! Maar weer gaan bellen. Nu kreeg ik iets te horen wat ik dus echt niet begreep. Het zou aan kpn liggen en daar moet ik dan maar contact mee opnemen. ????? Maar ook hij zou het wel regelen en doorzetten naar de afdeling glasvezel. Uiteraard ook niks meer gehoord. Vandaag is mijn vrouw, tegen beter weten in, maar weer eens gaan bellen. Die man vond het allemaal maar gek dat wij zelf overal achteraan moeten. Klopt, als ik een auto koop bij de dealer hoef ik geen contact op te nemen met de fabriek. Maar goed die man snapte het helemaal en ging direct contact opnemen met open dutch fiber. Wat denk je hij belde terug. En dat op dezelfde dag ook nog!!! Die man is nu al een held. Bij open dutch fiber moet iemand nog op een knopje drukken om de boel te activeren. Hij is net terug van vakantie en heeft het dus erg druk. ??? Dus het netwerk van open dutch fiber hangt af van 1 persoon??? Wat slecht zeg. Dat je daar dan mee in zee gaat. Maar volgens de doe het zelfdesk medewerker gaat hij ons deze week terugbellen om te vertellen dat er een monteur komt om het modem aan te sluiten. Geloof er niks van maar hij heeft het voordeel van de twijfel. Nu is mijn vraag aan jullie. Duurde het bij jullie ook zo lang? Of is er een manier om dit te versnellen?
Meer dan een maand geen internet!
Op 11 juli 2023 is mijn vaste internetabonnement van 1 Gb ingegaan. Na de installatie heeft dit een tijdje gewerkt, totdat in de week van 20 augustus de verbinding met het internet wegviel. Op 22 augustus heb ik dit gemeld bij Odido en kreeg ik snel een link om een afspraak te maken met Guidion, die een monteur zouden sturen, aangezien het probleem niet bij mij lag. Wat blijkt: er was geen monteur beschikbaar voor mijn probleem, en ik kreeg de vraag om een schema in te vullen met mogelijke tijden waarop ik beschikbaar zou zijn. Natuurlijk heb ik dit meteen doorgegeven in de hoop dat het snel opgelost zou worden. Ondertussen is het meer dan een maand geleden, en ik heb al meerdere keren mijn schema moeten doorgeven, maar ik ben nog steeds niet geholpen! Ik heb ondertussen wel mijn facturen gewoon betaald. Van de klantenservice kreeg ik te horen dat ik dit geld zou terugkrijgen, maar nu heb ik het bericht gekregen dat de volgende factuur alweer klaarstaat. Op zondag 24 september heb ik een e-mail naar Odido gestuurd met daarin een ultimatum van 5 werkdagen. Als het na deze 5 werkdagen nog niet is opgelost, zeg ik mijn contract met Odido op. Het is echt absurd dat ik zo lang zonder internet zit en dat er niets aan gedaan wordt, behalve steeds herhalen of ik mijn schema nogmaals wil doorgeven. Daarnaast heb ik ook nog geen reactie gehad op mijn e-mail (ook al een herinnering verstuurd), dus ik heb er geen vertrouwen in dat deze deadline gehaald gaat worden. Ik ben het echt helemaal beu… nee zeg maar gerust boos. wat een ongelooflijk slechte service. Ik hoop op deze manier Odido te attenderen op mijn verzonden e-mails.
Cancelling the contract on the basis of No internet
Dear Odido Community Team, I am writing to express my deep dissatisfaction and frustration with the internet service provided by Odido Community. I activated my internet service on September 10th, and it worked during the trial period. However, I have encountered loss of internet since the trial period ended, and I find the customer support and company policies deeply unsatisfactory. Here is a breakdown of the problems and potential solutions: Problems: Internet Service Disruption: After the trial period ended, my internet service stopped working entirely. Inefficient Customer Support: I spent close to 3 hours talking to 6-7 different customer service representatives, only to receive a link to schedule an appointment with KPN. This appointment information could have been provided on the very first day. Lack of Confidence in Resolution: Based on the numerous complaints I've seen, I am not hopeful that my internet issue will be resolved satisfactorily. Unreasonable Billing Policy: Odido is asking me to pay for the next 12 months because I am just 2 days past the trial period, even though my service is not functioning correctly. This billing approach is completely unacceptable. Unprofessional Customer Service: Customer service representatives are unable to provide any estimate of when the issue will be resolved, making the customer experience unprofessional and frustrating. Solutions Requested: Immediate Resolution: I request an immediate and effective solution to restore my internet service to its previous working condition. Fair Billing Adjustment: Since I have not received the service I am paying for, I request that the unreasonable billing policy be reconsidered, and I should not be charged for the period during which my internet service is not operational. Transparent Communication: I expect clear and transparent communication regarding the progress of my issue. Regular updates should be provided until the problem is resolved. Professionalism: Please ensure that your customer service representatives are trained to provide better assistance and are capable of offering estimates on issue resolution timelines. Temporary Solution: While the problem persists, I request that Odido provide me with a portable WiFi device as a temporary solution to ensure I have access to the internet. I hope that Odido Community will take immediate action to address these issues and provide a satisfactory resolution. I value the importance of a reliable internet connection, and the current situation is causing significant inconvenience. If these issues are not addressed promptly and appropriately, I may have no choice but to seek alternative internet service providers. I look forward to your prompt response and a swift resolution to this matter.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen