Skip to main content

Ik lees hier allemaal berichten van mensen die t-mobile thuis hebben. 

Hoe krijg je dat voormekaar? Ik wacht al sinds 17 mei. 

Sinds 17 mei een aansluiting gekregen.

Ze zouden eigenlijk 16 mei komen en toen kwam er niemand opdagen.

17 mei zagen we de mensen van odf lopen en die hebben we naarbinnen getrokken om het glasvezel aan te leggen. De man die de leiding had zei wel nog even dat we niet aan de beurt waren. Die hebben we nog even verteld dat hij een dag te laat was.

Ok, dus de aansluiting zit er.

Nu nog een modem installeren.

En toen? Nou, helemaal niks.

Na 2 weken gebeld met t-mobile.

We moesten maar even contact opnemen met open dutch fiber.

Daar kreeg ik een mevrouw aan de lijn en die stuurde me door naar volker wessels. 

Eenmaal die gebeld kreeg ik te horen dat ze ermee bezig zijn.

Na 2 weken weer naar t-mobile gebeld.

Nee ik moest toch echt bellen met open dutch fiber.

Die gebeld en nee het ligt toch echt aan t-mobile.

Weet wel dat mijn bloed al een paar weken kookte op dat moment.

Weer t-mobile gebeld daar kreeg ik iemand aan de lijn die het door zou zetten nar de glasvezel afdeling.

Zo hebben we nog wat vaker gebeld. De laatste voor drie weken zomervakantie zou het wel even gaan regelen en zou ons ook terugbellen.

Uiteraard na drie weken niks gehoord van t-mobile.

Vorige week weer gaan bellen.

T-mobile wijst weer naar open dutch fiber.

Zucht...... die maar weer bellen.

Toen kreeg ik te horen dat het niet kan omdat ik op de 4e etage woon.

Dat is gek. Mijn buren wonen op dezelfde etage en hebben al verbinding. Vreemd.

Dag later weer gaan bellen met t-mobile.

Hee... iemand die het snapt.

Dus je hebt al een kastje waar odf op staat?

Jazeker.

Oh zei hij dan ga ik het ff regelen. Ik bel morgen om 13.45 terug.

NOT!!!

Maar weer gaan bellen.

Nu kreeg ik iets te horen wat ik dus echt niet begreep.

Het zou aan kpn liggen en daar moet ik dan maar contact mee opnemen.

?????

Maar ook hij zou het wel regelen en doorzetten naar de afdeling glasvezel.

Uiteraard ook niks meer gehoord.

Vandaag is mijn vrouw, tegen beter weten in, maar weer eens gaan bellen.

Die man vond het allemaal maar gek dat wij zelf overal achteraan moeten.

Klopt, als ik een auto koop bij de dealer hoef ik geen contact op te nemen met de fabriek.

Maar goed die man snapte het helemaal en ging direct contact opnemen met open dutch fiber. 

Wat denk je hij belde terug. En dat op dezelfde dag ook nog!!!

Die man is nu al een held.

Bij open dutch fiber moet iemand nog op een knopje drukken om de boel te activeren.

Hij is net terug van vakantie en heeft het dus erg druk.

??? Dus het netwerk van open dutch fiber hangt af van 1 persoon???

Wat slecht zeg. Dat je daar dan mee in zee gaat.

Maar volgens de doe het zelfdesk medewerker gaat hij ons deze week terugbellen om te vertellen dat er een monteur komt om het modem aan te sluiten.

Geloof er niks van maar hij heeft het voordeel van de twijfel.

Nu is mijn vraag aan jullie.

Duurde het bij jullie ook zo lang? Of is er een manier om dit te versnellen?

@Tommie van Odido ik hoop ook dat er nu eindelijk wat vooruitgang komt.

Blijft wel nogsteeds jammer dat ik en ook mijn vrouw al meerdere keren hebben gemeld aan welke organisatie dan ook dat die aansluiting er al is. Maakt wel weer duidelijk dat niemand goed leest of luistert. Bij jullie niet en ook niet bij odf.


@Ries76 dat begrijp ik volkomen. Ik ga voor je duimen dat het nu goed verloopt. Houd me alsjeblieft op de hoogte van het proces. 


@Tommie van Odido wees maar niet bang. Ik hou iedereen op de hoogte.


11-9-2023

Dag.....ik ben de tel kwijt.

Omdat ik vorige week iemand gesproken heb bij odf die eindelijk begreep wat er nou aan de hand is. Vandaag maar weer eens gaan bellen met odf. Wat de status is van mijn verbinding. Of de aannemer mijn aansluiting al op gereed heeft gezet. Hij wist niet hoe snel hij mij moest doorverbinden met, de verkeerde, aannemer. Deze mevrouw was heel vriendelijk en heeft voor mij de juiste aannemer opgezocht. Dat is volker wessels. Die hebben de melding doorgezet, hoe vaak dat al gebeurd is weet ik ook niet meer, het kan nog een week duren.

Wat is het toch een ongelooflijke **&&**:::: puinzooi. Nog langer wachten. Is er een manager van odildo (lees de mod-edit alsjeblieft) die ik kan spreken. Dit zijn echt wanprestaties. Van odildo, vw en van odf. Want nog steeds moet ik zelf overal achteraan. Wanneer pakt odildo nou eens z'n verantwoordelijkheid en gaat voor mij eens bellen met die zogenaamde aannemers? 

Want nog steeds moet ik alles weer uitleggen.

Hoe moeilijk kan het zijn?

@Cheyenne van Odido

@Tommie van Odido

 

Moderator edit: we snappen het sentiment echt en waarderen je geduld, maar verzoeken je nogmaals vriendelijk om geen verbasteringen van onze naam te plaatsen. Eén keer is grappig, twee keer wordt al minder, maar drie keer en meer is een beetje te makkelijk. Dank voor je begrip! 


Update 2 

11-09-2023

Bij thuiskomst zag ik dat er monteurs bezig waren om bij de woningen die nog niet aangesloten zijn een aansluiting te maken. Ik heb ze aangesproken en mijn hele verhaal gedaan. Ze begrepen het direct, want zo moeilijk is het niet en morgen komt er een monteur om 15.30 langs. Hij meet voor de zekerheid alles nog even door en meld daarna de aansluiting alsnog als gereed. Dus met wat geluk is, wat voor sommige hogere wiskunde is, het dan morgen eindelijk geregeld. Blijft nogsteeds jammer dat je zelf overal achteraan moet. Oh ja de doe het zelf desk van odildo heeft ook nog gebeld. Ze zijn weer een stapje verder, wist ze te melden. Het is doorgezet naar de aannemer. Eh..... dit was toch al vele malen eerder gebeurd? Is er toch iemand aan het liegen.

 

Moderator edit: we snappen het sentiment echt en waarderen je geduld, maar verzoeken je nogmaals vriendelijk om geen verbasteringen van onze naam te plaatsen. Eén keer is grappig, twee keer wordt al minder, maar drie keer en meer is een beetje te makkelijk. Dank voor je begrip! Laatste waarschuwing: als je hierna nogmaals de Huisregels overtreedt, zullen we overgaan tot het bannen van jouw account. 


@Ries76 bedankt voor de update. We zien inderdaad dat je nog een keer geïnformeerd bent door onze klantenservice. We doen er op dit moment alles aan om je zo snel mogelijk opgeleverd te krijgen. Wij wachten nu op antwoord/actie van de onderaannemer. 


@Tommie van Odido eh dat hoor ik al een paar maanden. Komt inmiddels niet echt geloofwaardig over. Sorry. Ik hoop dat de monteurs die we dan ZELF ingeschakeld hebben vanmiddag wel iets kunnen betekenen. 


@Tommie van Odido 

Krijg zojuist onderstaande mail. Wat is dit voor zieke grap? Krijg ik nu dubbelglas? Blijkt wel weer dat er niemand luistert bij jullie. Zonder enig overleg komt er ineens iemand een glasvezel aansluiting maken in huis.

Ik zal het nog één keer zeggen.

IK HEB AL EEN GLASVEZGLASVEZELAANSLUITING IN HUIS. SINDS 17-5-2023

Niet dat het nodig is maar wel lekker optijd ook om dat nu pas te sturen. Tip voor de mails die jullie aan klanten sturen die nog geen aansluiting hebben, zet er een tijd bij. 15-9-2023 is een nogal ruim begrip.

 


@Tommie van Odido 

Krijg nu ook onderstaande SMS.

2 maal.

Zou dit betekenen dat het nu ineens wel werkt?

 


Hallo @Ries76 ,

Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van.😉
Ben benieuwd wanneer je aangesloten gaat worden.


@Tommie van Odido

Wordt net ook nog gebeld EH infra. De aansluiting moest nog en goedgekeurd worden. En er kan nu dus een monteur van guidion komen. Heeft het waarschijnlijk toch geholpen dat ik vorige week de juiste, bereidwillige, persoon aan de lijn had die het ook direct begreep.

Volgens odildo zie mijn post van eerder vandaag moet er nog een monteur komen.

Wordt wel een beetje emotioneel van dit moment.

Dat ik dit nog mee mag maken.

 

Moderator edit: je bent al meermaals gewaarschuwd en hebt hierboven een laatste verzoek gekregen om te stoppen met het schenden van de Huisregels. Bij deze ben je dan ook geband. 


Dat krijg je als het woordenboek aanstaat op je telefoon. Ik heb de eerste waarschuwing niet eens gelezen. Niet lezen kan iedereen gebeuren. 

Ik kann in iedergeval iedereen nog op de hoogte houden. Van mijn avontuur dat glasvezelaansluiting heet. 

Vanavond een afspraak maken met guidion. Benieuwd hoe dat afloopt.


Zojuist een afspraak gemaakt met guidion. 29 september is het dan zo ver. De monteur komt tussen 20.00 en 22.00 uur doen wat natuurlijk al veel eerder had kunnen gebeuren. Ik wil via deze weg toch nog even die jongen bedanken die ik vorige week aan de lijn heb gehad bij odf. Hij was de eerste die binnen 10 seconden al door had wat er nou aan de hand was en dat allemaal zonder mij weer door te verwijzen, zeggen dat ik nog even geduld moet hebben of het alom bekende ik heb het doorgezet. Want ja, dat is 1 keer leuk, 2e keer wordt al minder, maar 3 keer en meer is een beetje te makkelijk, toch? Hij heeft zelfs nog teruggebeld. Ik heb het idee dat het door hem komt dat het ineens een stuk sneller gegaan is. En volgens hem werkt hij er pas net en zijn collega's al veel langer. Dat ik ineens, volgens zeggen, een werkende aansluiting heb wil niet zeggen dat ik er ook vertrouwen in heb. Hoe diverse mensen te werk zijn gegaan hebben het vertrouwen behoorlijk geschaad. Maar 29 september is het dan zover. De dag waarvan je wist dat die zou komen, je wist alleen niet wanneer. De uitnodigingen zijn de deur al uit wordt een volle woonkamer met veel drank, drugs en vrouwen om het te vieren.

Ik wil nog even afsluiten met een vraag. 

In de mail staat afspraak is afspraak. Als ik niet thuis ben of niet optijd annuleer kunnen er kosten in rekening gebracht worden. Snap ik helemaal. Maar wat als de monteur niet op komt dagen of niet optijd annuleert? Kan ik dan ook kosten in rekening brengen?


Afgelopen vrijdag was het dan zo ver. Een emotioneel moment. Eindelijk is alles aangesloten. En het werkt ook nog. Monteur was binnen 2 minuten klaar. 


Reageer