Skip to main content
  • 8,801 Topics
  • 71,211 Reacties
8801 Topics
Ik voel me genaaid door de overname door Apax en Warburg Pincus in 2021
Ik voel me best misleid als ik eerlijk ben. Die naamswijziging komt voort uit het feit dat T-Mobile al jaren helemaal geen T-Mobile was, maar Apax en Warburg Pincus. En er is meteen ook gebruik gemaakt van de gelegenheid om de prijzen nog verder te verhogen (voor nieuwe klanten). En dat zal in januari waarschijnlijk nog een keer gebeuren. Enfin, In 2021 is in mijn wijk glasvezel aangelegd en ik heb ongeveer anderhalf jaar moeten wachten voordat T-Mobile eindelijk haar diensten aanbod over dit netwerk. Dit heb ik braaf / trouw gedaan en bleef op T-Mobile DSL zolang dat duurde. Daartoe heb ik mijn mobiele abonnenten verlengt omdat, tja je klantvoordeel haalt. Maar wat blijkt? De glasvezel verbinding werkt al bijna anderhalve maand voor geen meter. En nu kwam mij ineens ter gehore dat ik eigenlijk helemaal niet bij T-Mobile zit, maar bij Apax en Warburg Pincus's ‘Odido’. Ik ging er vanuit dat ik mijn contracten bij een gevestigde betrouwbare naam T-Mobile had lopen en verlengt. Na flink wat graven heb ik gezien dat er in 2021 (7 september om precies te zien) een mailtje is verstuurd door T-Mobile waarin aangegeven was dat aandeelhouders overeengekomen waren met de overname. Ik heb dit mailtje destijds nooit gezien, en dat is ook niet T-Mobile's schuld. Echter, de overname was toen nog helemaal niet definitief aangezien deze eerst goedgekeurd moest worden. Ik heb hierna geen bericht meer gehad. Ik vind het een slinkse manier van werken door na de overname nog onder de naam T-Mobile te blijven opereren terwijl het eigenlijk helemaal geen T-Mobile meer is. Dat is misleidend. En dit verklaard natuurlijk ook de prijsverhogingen. Als ik zo kijk zijn de abonnementen inmiddels bij het ‘dure’ KPN bijvoorbeeld goedkoper dan bij T-Mobile. Een 1000/1000 glasvezel verbinding krijg je daar voor €52,50. Hier kost het €55,00. De rollen waren in 2017 echt totaal omgedraaid. Het tij kan verkeren. Ik zit nu nog anderhalf jaar vast aan 2 mobiele abonnementen, en ik heb een glasvezel contract (die niet werkt). Als ik er over nadenk voel ik me best genaaid door ‘T-Mobile’ / ‘Odido’, of moet ik zeggen Apax en Warburg Pincus?
Nieuwe naam, nieuw geluid, nieuwe techniek?
Hoi! Zoals velen al (veelal via het nieuws) hebben vernomen is de naam van T-Mobile veranderd naar Odido. Aan geld blijkbaar geen gebrek, want zo’n hele huisstijl-makeover kost een paar centen. Maar daar kan ik niets van zeggen. Soms… zijn veranderingen nodig. En als de wereld beweegt, moet je natuurlijk mee als bedrijf. Begrijpelijk. Nieuw… en toch ook weer niet. De transitie naar IPv6 is in volle gang en Odido is een van de laatste providers die van deze techniek verstoken is. Begrijp ik natuurlijk, zo’n nieuwe techniek moet uitgebreid in het veld getest worden voordat deze grootschalig kan worden uitgerold. Gelukkig is het inmiddels met bijna 30 jaar behoorlijk ervaren. Waarom dit verzoek? Omdat het tijd is om met de tijd mee te gaan. Omdat te laten zien dat ook Odido niet wars is van nieuwe technieken en met miljoenen klanten inmiddels een schat aan ervaring heeft voor deze - hoognodige - update. En hoeven mensen die IPv6 nodig hebben niet meer naar ouderwetse technieken als brokers te kijken. Zo maakt Odido haar netwerk weer een beetje bij de tijd zodat iedereen optimaal kan meedoen op het internet. Aan het geld kan het zo te zien niet liggen. En aan motivatie ook niet, want het nieuwe motto is niet voor niets ‘menselijker’. En niets is zo menselijk als het hebben van plezier. Zowel voor haar engineers (die kunnen even lekker in een nieuwe techniek duiken) als voor haar klanten.
Eigen Modem Draytek 2132Fvn (Bridge mode) (VPN router publiek IP)
Dag Community van T-Mobile, Ik heb de forum een paar dagen zitten door te spitten echter ben ik helaas nog niet geholpen vandaar dat ik toch de keuze heb gemaakt om een eigen topic te maken: [VRAAG] Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn Vilfo Router zelf porten kan openzetten voor clients die ermee verbonden zijn? [PROBLEEM] Ik heb een Protectli Router waar ik Vilfo OS op heb draaien, echter heeft deze zijn eigen Publieke IP adres nodig voor optimale werking. Nu heeft de Protectli Router een prive adres (10.220.0.1) en vanuit mijn Zyxel T-54 Router krijgt hij de 192.168.1.72. Ik wil de server die verbonden is aan mijn Protectli Router Port forwarden echter krijg ik dit niet werkend. [GEFAALDE OPLOSSINGEN] Port forwarden op Zyxel T-54 en protectli router Ik heb geprobeerd om de http port 80 te openen op mijn Zyxel router voor het ip adress: 192.168.1.72 en op mijn Protectli Router heb ik de port 80 open gezet voor de server (10.220.0.4) Direct een Draytek Vigor 2132Fvn modem gebruiken in plaats van de Zyxel T-54 router Ik heb een Draytek Vigor 2132Fvn Glasvezel Modem proberen aan te sluiten door de glasvezel kabel uit de Glasvezel naar Ethernet converter te halen en te pluggen in de Draytek SFP. Echter herkent mijn Draytek niet dat er een Glasvezel kabel is geïnstalleerd denk ik, het lampje van Fiber draait niet. In de Zyxel T-54 modem een DMZ instellen Ik heb in de Zyxel T-54 de IP adres die toegewezen is door de router aan de Protectli Vilfo Router maar dit maakt geen verschil en de Protectli Vilfo Router krijgt nog steeds geen publieke ip adres. Ik begrijp ook eigenlijk niet echt wat DMZ (demilitarised zone) hier kan helpen dit is wel aangeraden in sommige posts. De resources welke ik onder andere heb bekeken: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/installeren/eigen-modem
Geen internet, problemen verergerd
Hallo, Ongeveer een week geleden is ons internet er mee gestopt. Diezelfde avond hebben wij contact opgenomen met T-Mobile klantenservice. Zij stellen dat het een probleem met glasvezel is, en dat de problemen binnen 1-2 dagen worden opgelost. Een paar dagen verder, niks meer gehoord, problemen niet opgelost. Afgelopen woensdag is er een monteur langsgekomen. We kregen echter de indruk dat deze monteur niet helemaal wist wat hij aan het doen was. (e.g. telkens maar zeggen dat hij het probleem opgelost had, en daarna achtergekomen zelf erachter komen dat het niet zo was). Daarnaast gaf de monteur ook valse informatie (e.g. morgen sturen we een ploeg om de glasvezelkabel langs de weg te bekijken, T-Mobile kan jullie een noodpakket geven zodat jullie weer kunnen internetten). Vanochtend contact gehad met T-Mobile en een afspraak kunnen maken voor 14 september 2023. Dat is nog langer dan 2 weken. 2 weken zitten we zonder internet en televisie. Nou is dat geen ramp, maar wel voor mijn kinderen. Mijn kinderen moeten kunnen studeren. Mijn kinderen hebben zelf geen T-Mobile en daarmee volstaat zo een ‘onbeperkt internet voucher’ en ‘hotspot’ dus ook niet. Het kan toch niet zo zijn dat wij als klant van T-Mobile, langer dan drie weken zonder internet en televisie achtergelaten worden. Ten eerste, vind ik het absurd dat er keer op keer verkeerde informatie, onjuiste verwachtingen en valse hoop gegeven wordt. Ten tweede, wij zijn klant van T-Mobile, hoe kunnen we in 2023, 3 weken lang zonder internet zitten? Ik wil duidelijk maken dat dit absoluut niet verkeerd bedoeld is naar de jongens en meisjes die ons hier in deze community proberen te helpen. Alleen maar lof naar jullie. Maar ik vind dit vanuit T-Mobile onwijs slecht geregeld. Hierbij mijn vragen: Worden we als klant van T-Mobile echt de komende 2 weken neergezet zonder internet en televisie? Is er een tijdelijke oplossing i.p.v. onbeperkt internet vouchers want wij hebben hier thuis kinderen die willen/moeten studeren en sommige gebruiken geen T-Mobile abonnement hiervoor. Daarnaast hebben we ook verschillende apparaten die niet functioneren i.c.m. personal hotspot. Alvast bedankt, S.Z.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen