Terugkerend probleem, uitval internet

  • 7 February 2024
  • 3 reacties
  • 58 Bekeken

Elke x aantal maanden heb ik last van internet uitval. Dit houdt dan vervolgens een week of soms langer aan voordat het verdwijnt. In deze tijd verandert er niks aan hoe ik hier de apparaten heb aangesloten of gebruik. Als ik last van deze problemen heb, dan heeft mijn onderbuurvrouw dat ook.

Ergens buiten onze woning lijkt het dus mis te gaan, maar Odido communiceert hierover niks naar ons en biedt ook geen compensatie aan o.i.d..

Odido geeft ook aan dat er geen storing is.

Resetten modem lijkt weinig uit te halen. Vaak wordt in zo'n periode zo'n >10 keer de modem gereset en pas de laatste keer ‘werkt’ het.

 

Hieronder de melding op m’n modem.

 

Tommie van Odido 2 maanden geleden

Hey @Aristodeimos87, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor. Ik ben meteen op onderzoek uitgegaan en zie inderdaad dat het modem vaak uitvalt. Om het modem uit te sluiten heb ik besloten om je eerst een nieuw modem op te sturen. Als het daarna nog gebeurt, dan zal ik een monteur moeten aansturen om de locatie te onderzoeken. Kan je mij een terugkoppeling geven als je het nieuwe modem getest hebt? Alvast bedankt. 

Bekijk origineel

3 reacties

De melding zoals deze op mijn modem te zien is, is dan ook bij mijn buurvrouw aanwezig als de problemen zich voordoen.

We wonen in één apartementcomplex en volgens mij zit haar modem ook met glasvezel aangesloten (maar weet dit niet zeker).

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Aristodeimos87, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor. Ik ben meteen op onderzoek uitgegaan en zie inderdaad dat het modem vaak uitvalt. Om het modem uit te sluiten heb ik besloten om je eerst een nieuw modem op te sturen. Als het daarna nog gebeurt, dan zal ik een monteur moeten aansturen om de locatie te onderzoeken. Kan je mij een terugkoppeling geven als je het nieuwe modem getest hebt? Alvast bedankt. 

Beste Tommie,

Bedankt nog voor je reactie en ondernomen acties. Ik had het modem vrij snel binnen, maar wilde even wachten tot de problemen zich weer voordeden voordat ik 'm wilde vervangen.

Gelukkig hoefde ik daar niet al te lang op te wachten. Na zo'n twee weken kwamen de problemen weer terug en heb ik het modem omgewisseld. Na het omwisselen van de modem waren de problemen meteen verholpen en sinds die tijd is het internet hier, met misschien een klein dipje her en der, grotendeels stabiel gebleven. Helemaal super dus!

Nogmaals bedankt.

Met vriendelijke groet,

Joost

Reageer