Beantwoord

weg vallen verbinding dsl

  • 28 February 2024
  • 10 reacties
  • 75 Bekeken

sinds paar dagen valt de verbinding op het modem weg,wereld bol lampje gaat uit en word uiteindelijk rood.

vanochtend rond 8.00 uur weer gebeurt,alles valt weg d.w.z. geen internet en geen tv meer.

modem gisteren opnieuw gestart,probleem komt terug.

enig idee wat hier aan de hand kan zijn en wat de oplossing is ?

icon

Beste antwoord door crvanderbliek 17 March 2024, 17:46

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @crvanderbliek 

Is het modem rechtstreeks aangesloten op het KPN ISRA punt waar ook de inkomende kabel op is aangesloten óf is er nog een 2de aansluiting waarop het modem is aangesloten?

Hallo @crvanderbliek 

Is het modem rechtstreeks aangesloten op het KPN ISRA punt waar ook de inkomende kabel op is aangesloten óf is er nog een 2de aansluiting waarop het modem is aangesloten?

@Waqqas direct op het isra punt en er niks extra op dat punt,jaren geen problemen gehad en sinds tijdje deze problemen.

er niets veranderd aan de situatie in de woning.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @crvanderbliek, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en uit de meting lijkt het erop dat er een bridged tap is geconstateerd. Zou het kunnen dat er nog een ander ISRA-punt aanwezig is in jouw woning? Ik wil je vragen om de bekabeling goed door te lopen en dit te controleren. Je kan in het volgende Community topic alles lezen over bridged taps: 

 Laat je het me weten zodra je de bekabeling weer hebt doorlopen? Dan voer ik graag een nieuwe meting voor je uit! 

@Nora van Odido , zoals ik al eerder schreef is er niets veranderd in de woning, voorheen geen problemen gehad en wel.

Maak alweer wat jaartjes gebruik van deze verbinding en nu problemen.

Reputatie 7
Badge +15

@crvanderbliek 

Kan je eens een foto van het ISRA en modem op 1 foto plaatsen? Mocht er dan geen bridge tap zijn dan is dat ook meteen duidelijk.

@Waqqas,ben nu niet thuis, morgen middag zal ik foto maken van de isra en modem 

@Waqqas,ben nu niet thuis, morgen middag zal ik foto maken van de isra en modem 

@Nora van Odido 

bij deze de foto's

 

Reputatie 7
Badge +15

@crvanderbliek

Het draadje rechtsonder bij de wandcontactdoos kan je losmaken, zorg dat er maar 2 draadjes aangesloten zijn.

Dat draadje rechtsonder lijkt ook rechtsboven aangesloten te zijn, je kan hem compleet weghalen.

@crvanderbliek

Het draadje rechtsonder bij de wandcontactdoos kan je losmaken, zorg dat er maar 2 draadjes aangesloten zijn.

Dat draadje rechtsonder lijkt ook rechtsboven aangesloten te zijn, je kan hem compleet weghalen.

@Waqqas ,zal weekend deze er tussen uithalen,het draaid nu 24 uur zonder problemen.

loop van volgende week laat ik weten over ontwikkelingen,bedankt alvast.

@crvanderbliek

Het draadje rechtsonder bij de wandcontactdoos kan je losmaken, zorg dat er maar 2 draadjes aangesloten zijn.

Dat draadje rechtsonder lijkt ook rechtsboven aangesloten te zijn, je kan hem compleet weghalen.

@Waqqas ,zal weekend deze er tussen uithalen,het draaid nu 24 uur zonder problemen.

loop van volgende week laat ik weten over ontwikkelingen,bedankt alvast.

@Waqqas ,het is even geleden, tot opheden geen problemen ondervonden,bedankt.

 

Reageer