Skip to main content

Goedemiddag,

We zijn sinds maandag 25-09-2023 aangesloten op het glasvezelnetwerk van Odido.

Helaas is het vanaf het begin al niks anders dan drama. Internet valt om de haverklap uit en daar heb ik ook al over gebeld en de medewerker vertelde mij dat het een probleem van buiten is en zou het laten nakijken door ODF met spoed. 

Maar nu het volgende: Meestal gaat de wereldbol (internet) rood branden (niet altijd) (En alle andere lampjes blijven groen gewoon branden(zie foto). De lampjes op de achterkant (aansluitingen) knipperen wel het modem aan en uit doen verhelpt het probleem.

Maar als ik dan mijn laptop met een kabel verbind dan kan ik het modem niet bereiken. En dat was met alle andere modems die ik heb gehad wel het geval.

Draadloos is het vaak wel te bereiken maar krijg dan de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met deze beveiligingsinstellingen.

Daardoor twijfel ik dus of dat wel het enige probleem is. Ik hoop dus dat iemand met mij kan meedenken.

Zelf heb ik al een keer getest om alle aangesloten apparaten eraf te halen en maar dat heeft ook niet geholpen.

Ook heb ik het modem en de Pon terminal al meerdere keren gereset dmv. reset knop.

Alvast bedankt

Manon

Hey @Manon79, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van je internetverbinding. Fijn om te horen dat je het een en anders al zelf geprobeerd hebt. Ik heb besloten om een monteur langs te sturen, je vorige ticket is namelijk gesloten omdat ze zagen dat je online was. Nadat de monteur geweest is kan hij/zij constateren welke vervolgacties er moeten komen. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak te maken met Guidon. Kan je mij een terugkoppeling hiervan geven? Thanks!

Dit meen je niet! 
Ik heb daar dus helemaal geen bericht van gehad.

Ik wacht het nog een keer af dan maar. Anders zit er niks anders op dan het contract te ontbinden want ik heb geen zin dat zijn bedenktermijn straks verlopen is en ik met deze problemen blijf kampen.

Ik houd je op de hoogte. 

En bedankt voor je antwoord.

Helaas.…

De monteur is geweest heeft een nieuw modem geplaatst, metingen gedaan (Die waren goed). 

Hij is nog geen 5 minuten weg en het internet is er weer uit. Wat te doen? 

Help?

Heb je tp-link deco apparatuur of andere mesh wifi apparaten? Die zyxel modems raken van slag als de Ethernet backhaul door de zyxel loopt.

Ofwel werkt het internet ook niet als je alle wifi afkoppelt en alleen één laptop of pc bedraad aanslui? Als het dan nog steeds faalt, dan zit het probleem iig buiten je thuisnetwerk en moet odido het oplossen.

Echt snel zijn ze bij odido en hun ticket schuivende onderaannemers niet dus ik zou je bij aanhoudende problemen aanraden om je contract te ontbinden vlak voordat je bedenktijd afloopt. Mits je wel snel alternatief internet kunt regelen.

Oh ja en laat voortaan zo'n monteur pas ontsnappen als internet bedraad op jouw laptop werkt. 

Goedemiddag

Ook dat heb ik geprobeerd en het resultaat blijft helaas hetzelfde. 

En het enige Mesh apparaat wat ik heb is die van jullie.

En dan de volgende vraag:  

Denk je dat dit probleem binnen een week opgelost kan worden?

Groetjes Manon 

Sorry, zie nu pas dat je geen medewerker bent. 😂 

Het internet is beide keren goed opgeleverd, het probleem.ontstaat later pas.

Ik wil het eventueel nog even aankijken maar inderdaad die 2 weken niet vergeten. 

En ik heb liever helemaal geen internet dan onbetrouwbaar internet. 

Je zou een moderator @Tommie van Odido  kunnen vragen om schriftelijk toe te zeggen dat je bedenktermijn wordt verlengd, dan hebben ze vervolgens wat meer tijd om je probleem op te lossen. Als ze dat niet willen dan weet je genoeg, wegwezen.

Oh dat is een goed idee! 

Bedankt voor het meedenken 👍🏻

Hoi @Manon79, ik heb het direct nagekeken! Ik zie dat er inmiddels al een ticket is aangemaakt voor de technische dienst. Zij zullen dit zo snel mogelijk oplossen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Hoi @Manon79, ik heb het direct nagekeken! Ik zie dat er inmiddels al een ticket is aangemaakt voor de technische dienst. Zij zullen dit zo snel mogelijk oplossen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Dank je wel! 

Nogmaals, ik heb echt wel geduld maar 2 weken bedenktijd is ook zo voorbij😊

Hoi @Tommie van Odido

Ben ik nog steeds in beeld? 

Of is de klacht weer afgesloten? 

Ook vraag ik mij af of het mogelijk is de bedenktermijn te verlengen, zoals wlmpie aangaf.

Groetjes,

Manon.

Hey @Manon79, het ticket staat nog open. Deze is doorgezet opp 30 september dus ik verwacht spoedig een reactie hierop!

Het is niet mogelijk om je bedenktijd te verlengen. Daarnaast dien je ons 30 dagen de tijd te geven om het op te lossen. Daarna mag je kosteloos je contract opzeggen. 

Dank voor je antwoord @Tommie van Odido 

Ik denk dat ik helemaal niks dien te doen. 

Als het mij niet bevalt kan ik binnen 2 weken na aansluiten opzeggen. En die zijn nog niet voorbij. 

Groetjes, 

Manon.

Reageer