Het heeft een tijd geduurd (6 weken) maar toen waren we aangesloten en online. Happy browsing op de glasvezellijn. Maar na een week of 2, afgelopen 12 september om 5 voor 3 in de middag, viel het signaal weg.
Ben gaan bellen met de klantenservice. Er zou een ticket aangemaakt worden zodat het opgelost kon worden. Ik bel dan regelmatig als ik niets gehoord heb, wat de status is. Steeds hetzelfde antwoord: we moeten wachten op het moment dat het ticket opgepakt is. Er bleek dat het ticket zonder soelaas gesloten was. Op 19 september is een nieuw ticket aangemaakt.
Er leek toen een oplossing te gaan komen. Ik kon een afspraak maken met iemand van Open Dutch Fiber, die zou komen kijken. De dag erna kwam deze meneer. Die heeft wat apparatuur en kabels gewisseld en uitgesloten dat het probleem zich in de woning bevindt. Het zou terug gaan naar de backoffice die een oplossing moest zoeken.
Sindsdien ben ik nog steeds niet verder geholpen. Afgelopen maandag hoorde ik dat de backoffice telefonisch contact zou gaan leggen op dinsdag om een en ander toe te lichten en een oplossing voor te leggen. Dat is niet gebeurd. Wel kreeg ik een email dat het verhaal doorgezet was naar “netwerkpartner KPN” die het probleem zou gaan oplossen.
Sindsdien heb ik niets gehoord. Wel kreeg ik een nummer van KPN waar ik zelf achteraan zou moeten bellen. Die zeggen dat het druk is en dat de wachttijd 15 minuten is. Na ruim een uur heb ik de verbinding verbroken.
Ik zit inmiddels meer dan 2 weken zonder diensten en ik heb niet het idee dat een oplossing in zicht is. Terwijl het probleem volgens mij heel simpel is: in de wijkcentrale zijn we ontkoppeld en dat moet weer even ingeplugd worden.
Ja, ik kan begrip hebben voor een storing. Ja, ik kan begrip hebben voor een dag geen internet door omstandigheden. Twee dagen voor mijn part. Ja, ik kan begrip hebben voor overmacht. Maar meer dan 2 weken geen diensten en geen oplossing, dat is niet acceptabel meer.
Wat moet ik doen om een fatsoenlijk antwoord te krijgen? Wat moet ik doen zodat de backoffice mij contacteert om een en ander door te nemen? Wat moet ik doen zodat KPN eindelijk een afspraak inplant om langs te komen (terwijl het probleem buiten zit!)? Wat moet ik doen om weer gewoon internet te hebben?