Skip to main content

Hoe kan ik voortijdig opzeggen? We zitten als 10 dagen zonder internet. 

Als je door een storing geen internet hebt zal je over het algemeen eerst je provider de gelegenheid moeten bieden om het probleem op te lossen. Bij odido is het beleid als het niet binnen een maand lukt om je problemen op te lossen dan zullen ze je gelegenheid geven om na die maand boetevrij je (vaste) contract te beëindigen.

Je kunt ook een wat officiëlere weg bewandelen om tot contractontbinding te komen. Daarbij zal je schriftelijk een redelijke termijn bij odido aan moeten geven waarbinnen je je problemen opgelost wilt zien omdat je anders tot ontbinding van contract zult overgaan. Meer over hoe je dan volgens de wet precies moet handelen kun je hier lezen op de site van het ACM: https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/klacht-over-telecomaanbieder/kan-geen-gebruik-maken-van-telefoon-internet-televisie

Tenslotte kun je er misschien ook voor kiezen om uit eigen beweging je contract op te zeggen, maar als je nog in je vaste contractperiode zit zullen daar dan wel extra kosten aan verbonden zitten, indien voortijdig opzeggen mogelijk is. 

P.S. Mocht Odido de storing toch nog tijdig kunnen verhelpen (of je besluit alsnog je contract te beëindigen), dan heb je recht op een vergoeding waar je om kunt vragen ; Dan krijgt je voor iedere dag met storing 1/30ste van je  maandelijkse internet en tv abonnementskosten terug. Als je hier om vraagt zal dit achteraf aan je toegekend worden.


Reageer