Skip to main content
  • 8,838 Topics
  • 71,426 Reacties
8838 Topics
Slechte verbinding internet + tv, backoffice weigert te helpen
Al weken valt regelmatig de internetverbinding volledig weg, is het haast onmogelijk om tv te kijken omdat stream niet willen laden of er geen verbinding mogelijk is. 4 september: Eerste contact met de klantenservice. Netjes te woord gestaan en er werd een lijnmeting gedaan. Hieruit bleek dat er een vreemde waarde was bij demping. Conclusie: Dit is niet goed. Kabelbreuk buiten mijn woning. Oplossing: backoffice pikt dit op met spoed en waarschijnlijk staat er morgen al een monteur om het op te lossen. 7 september: Klacht opnieuw uitgelegd en gevraagd naar status. Bleek dat backoffice de opdracht gecanceld heeft. Geen terugkoppeling vanuit backoffice of klantenservice. Opnieuw een lijnmeting, met wederom een vreemde waarde bij demping. Daarnaast blijkt dat de media convertor zichzelf reset of reboot. Modem was gereset op 4 september (tijdens gesprek met klantenservice heb ik beide apparaten opnieuw opgestart), maar de media convertor op 7 september, een paar minuten voor de meting. Conclusie: kabelbreuk. De zaak werd opnieuw naar backoffice gestuurd en omdat deze medewerker volgens zichzelf "vele kortere lijntjes heeft met backoffice” zou het met dringende spoed worden opgepikt. 11 september: Derde contact met de klantenservice en gevraagd naar de status. Klacht stond nog open bij backoffice, dus de medewerker van de klantenservice deed niks, zodat het proces niet verstoord en vertraagd zou worden. Na lijnmeting: wederom dempingproblemen, dus kabelbreuk. Conclusie: Afwachten tot backoffice contact opneemt. 15 september: Alweer bellen met klantenservice. Eigenwijze medewerker aan de lijn die niet naar je luistert, maar gewoon haar standaard riedeltje opnoemt. Na veel moeite heeft ze toch een lijnmeting gedaan en haar conclusie, je raadt het al: kabelbreuk. “Vanavond of morgen neemt backoffice contact met je op. Nou, fijn weekend. Ik ben lekker klaar met werken. Doei.” Wauw! 18 september: Vijfde keer bellen naar klantenservice. Probleem opnieuw uitgelegd en verteld dat backoffice geen enkele poging lijkt te doen om dit te willen oplossen. Opnieuw een lijnmeting… en dan denk je natuurlijk: kabelbreuk. Nee, misschien is er toch iets aan de hand met de media convertor. Deze moet vervangen worden, maar dat moet backoffice beoordelen. Dit wordt toegevoegd aan het dossier, zodat mijn case bovenaan in het overzicht komt te staan voor backoffice, en dat zij het meteen kunnen oppikken. Het is nu 21 september en ik zit met mijn handen in het haar. Backoffice weigert contact met me op te nemen, cancelt opdrachten en niemand bij Odido die zich écht inzet om dit probleem aan te pakken. Dit kan echt niet! En als je een beetje in deze community rondleest, ben ik niet de enige dit zo lang aan het lijntje wordt gehouden. Intussen moet ik proberen thuis te werken en het gezin “draaiend” zien te houden met 1 hotspot via de telefoon van mijn vrouw (7 dagen Unlimited gekregen van klantenservice), terwijl zij de helft van de tijd niet thuis is vanwege haar werk. Dit is echt niet te doen.
Traag bekabeld internet en hoge ping in avonduren
Beste lezer, Aangezien circa 15 keer bellen met de klantenservice geen effect heeft maar eens op deze manier: ik heb sinds de aansluiting van mijn T-mobile thuis abonnement twee maanden geleden elke avond last van ontzettend traag internet (downloadsnelheid soms maar 3 MB/s) en hoge ping (meer dan 200 ms). Dit probleem doet zich alleen 's avonds voor; overdag is de downloadsnelheid (50 MB/s) en ping (7 ms) prima. Zie hiervoor bijgevoegde screenshots. Het probleem treedt rond 21u op en duurt 1 tot 2 uur en verdwijnt vervolgens vanzelf. Dit is met zowel bekabeld internet als met wifi. Aangezien de verbinding overdag prima is lijkt dit op een capaciteitsprobleem in de avond wanneer veel mensen thuis tv kijken en op internet gaan, wellicht van een wijkcentrale. De vele medewerkers van de klantenservice die ik sinds het melden van dit probleem (20 september via email) zijn erg aardig en behulpzaam, maar twee maanden later bestaat dit probleem nog steeds. Er is een monteur langs geweest (overdag) die heeft geconstateerd dat de lijn in orde is, er heeft een factory reset van het modem plaatsgevonden, we hebben met een andere ethernetkabel getest, het modem is verschillende keren op afstand uitgelezen - nog zonder resultaat. Dit is vervelend, maar wat ik werkelijk schandalig vind is dat aan de telefoon mij door 6 verschillende klantenservicemedewerkers (namen zal ik hier niet noemen) is beloofd dat ik de volgende dag door hen teruggebeld of gemaild zal worden met meer informatie of opvolging. Dit is letterlijk geen enkele keer gebeurd! Vervolgens gaat er van alles mis in de communicatie waardoor ik bijvoorbeeld een uitnodiging krijg voor een monteur voor het verbeteren van de wifi (de wifi is overdag prima in orde), mails krijg of ik nog meer screenshots kan opsturen (ik heb er al 4 opgestuurd) en of ik weer wil wachten op een reactie van de technische dienst, om vervolgens te horen dat zij niets bijzonders kunnen zien (omdat er overdag gemeten is in plaats van 's avonds). Twee maanden later ben ik het zat. Of het probleem moet nu eindelijk opgelost worden, of ik wil het contract boeteloos kunnen opzeggen en het abonnementsgeld voor de afgelopen twee maanden terug krijgen omdat internet voor een groot gedeelte van de avond (als wij 's avonds thuiskomen) nauwelijks bruikbaar is. Gr MatthijsM

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen