Sinds de aanschaf van Odido(glasvezel/nieuwe router) kan ik niet meer verbinden met de servers van Activision/COD. Ik blijf dezelfde foutcode krijgen namelijk;HUENEME-NEGEV. Samen met de medewerker van Odido de internetinstellingen doorlopen en aangepast. Zowel op afstand als hier op mijn PlayStation. Game verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Vervolgens contact gehad met Activision en deze kwamen met een handleiding betreft Port-forwarding. Ook dit helemaal doorlopen, zonder resultaat. Zojuist bij een bekende de game opnieuw geïnstalleerd en opgestart, dit gaat zonder moeite. Hij heeft overigens Ziggo. De game start soms ook op, op mijn mobiele hotspot maar zodra ik over ga op kabel of Wifi knalt hij er meteen uit. Iemand ideeën of suggesties?
Bladzijde 1 / 1
Dit is al een paar maanden een bekend probleem. Lees de rest van de community hier maar. Er zitten bugs in de firmware van je router (ik neem aan dat je een Zyxel T-56 hebt), waardoor de verbinding niet gemaakt kan worden.
“Vreemd” dat die medewerker van Odido je dat niet heeft kunnen vertellen.
Er is maar een oplossing: een update van je router. Die wordt op dit ogenblik naar alle klanten verstuurd, maar in kleine batches, zodat het mogelijk nog wel even gaat duren.
Als je je klantnummer (van de vorm ABC12345) hier in je profiel zet en @Teresa van Odido of @Tommie van Odido vraagt of je de update versneld kunt krijgen, is het leed meestal binnen twee dagen geleden. Hadden ze je bij de klantenservice moeten kunnen vertellen, maar kennelijk is dat “moeilijk”.
In ieder geval: welkom bij Odido, en binnenkort weer veel speelplezier gewenst!
Hi @Afrc10, welkom op onze Community!
Ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem. Daarna kun je weer met een gerust hart gamen.
Wanneer zou hij de updaten moeten uitvoeren want ik krijg nogsteeds de network melding
@Afrc10 De update is gister uitgestuurd. Wil je eens proberen om het modem een herstart te geven? In dit topic lees je precies hoe je dit kunt doen: Reboot modem | Odido community.
Hij logt nu wel in maar ik vind dat er nog best wat lag is in het spel de modem staat op ongeveer 8meter afstand van de playstation maar hij lagt heel vaak
Heb je de playstation via Wifi verbonden of bekabeld @Afrc10? Als je hem via Wifi verbonden hebt dan wil ik je vragen om het eens bekabeld te testen.
Bekabeld gaat het wel prima maar de upload speed is dramatisch dat is 5-15mbps en ik ben nu dichterbij gaat gamen bij de modem ongeveer 2 meter maar het is echt niet te doen ik heb teveel ingame lag en hoge ping ineens
En packet loss van 2% constant of meer
Doe je de speedtest van PSN zelf @Afrc10? Dan klopt het dat de upload ingehouden wordt. Als je een speedtest doet op de browser van je PS5 van speedtest.net, dan zal je upload omhoog schieten.
Om welke games gaat het?
Ja inderdaad dat is van de ps5 zelf
maar het gaan om de games call of duty en rocketleague als het niet bekabeld is is het internet echt heel slecht met teveel vertraging en packetloss
@Afrc10 Wil je eens een bekabelde speedtest doen op je laptop/computer? Je kunt de screenshots hiervan plaatsen in dit topic. Alvast bedankt!
dit is wifi ongeveer 2 meter naast de modem morgen stuur ik de bekabelde ik ervaar niet echt problemen met het bekabelde maar heel erg met die wifi het is heel slecht qua allerlei opervlakken, gamen ping packet loss weinig download/upload en de lampjes op de modem knipperen heel vaak
Ik wacht jouw bekabelde speedtest nog even af. Alvast bedankt voor de moeite!
Ik heb helaas geen andere device waar een netwerkkabel in kan behalve mijn playstation
Ik heb ook de stappen doorgenomen
Is er een mogelijkheid om aan een apparaat te komen waar je een kabel in kunt stoppen @Afrc10?
Nee geen mogelijkheid momenteel helaas,
en dat is geen oplossing bekabelde internet, dit is de speedtest van nu echt het is abnormaal slecht ook de daadwerkelijke internet op de telefoon doet het slecht
Dat ziet er niet heel best uit @Afrc10. Zou je eens een volledige test willen uitvoeren volgens onze instructies? Voer eerst een volledige powerflip uit.
Powerflip
Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
Wacht minimaal 10 seconden
Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
Controleer of de verbinding stabiel is.
Speedtest Wifi
Belangrijk:
Een speedtest is altijd een momentopname, daarom is het goed om er meerdere uit te voeren
Als je gebruik maakt van een VPN verbinding, schakel deze dan eerst uit. Bij gebruik van een VPN gaat het signaal eerst naar de VPN server voor de speedtest, we meten dan niet de verbinding zelf
Instructies:
Zorg dat je dichtbij het modem staat
Open een browser op een mobiel apparaat en ga naar https://fast.com/ De speedtest begint direct bij het openen van de website
Zodra de speedtest klaar is, verandert de tekstkleur van grijs naar zwart. Door te drukken op 'meer informatie weergeven', krijg je niet alleen de downloadsnelheid te zien maar ook de uploadsnelheid en andere informatie
Maak een screenshot van de speedtest
Wacht minimaal vijf minuten en voer de speedtest nogmaals uit, op dezelfde afstand van het modem. Je doet dit door de browser te verversen. Maak een screenshot van de speedtest
Wacht minimaal vijf minuten en ga dan naar de plek in huis waar je problemen met de wifi ervaart. Ververs de browser om een nieuwe speedtest te starten en maak ook hiervan een screenshot
Bovenste is voor de powerflip en onderste is daarna ik hoop dat het in-game ook goed werkt zoniet laat ik dat gelijk weten
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.