Goedendag,
Begin augustus vorig jaar heb ik mijn Unlimited abonnement voor twee jaar verlengd bij T-Mobile.
Al sinds 2019 heb ik internet thuis en mobiel met volle tevredenheid, waardoor verlengen geen issue was voor mij.
Echter werd T-Mobile vlak daarna Odido, en niet veel later werd bekend gemaakt (lees: gedreigd) dat de “oude” dsl-telefoonlijn heel binnenkort uitgezet zou gaan worden en dat ik over moest stappen op glasvezel. De aanbieding was dat ik hiervoor 10 euro in de maand meer moest gaan betalen, maar dat ik wel gratis aangesloten zou worden.
De telefoontjes volgden elkaar steeds sneller op, waarbij steeds andere einddatums werden genoemd, en diverse aanbiedingen gedaan werden die nooit zwart op wit gezet kon worden. Het werd zo erg dat ik het telefoonnummer van Odido uiteindelijk heb geblokkeerd op mijn telefoon.
Ik besloot zolang mogelijk de oude aansluiting te blijven gebruiken, maar inmiddels heb ik geen keuze meer, en heb ik besloten door de prijsstijging te stoppen met internet thuis.
Nu krijg ik te horen dat door dit stoppen de klantvoordeel op mijn mobiel abonnement gaat vervallen, en dus 10 euro duurder gaat worden. Ik heb hierover contact gehad met de klantenservice en ben ook naar de Odido-shop hier in het centrum geweest.
Wat mij opvalt is dat iedere medewerker die ik spreek alleen verstand heeft van zijn of haar eigen deelterrein. In de Odido-shop zeiden ze dat ze niets voor mij konden betekenen en dat ik contact moest opnemen met de klantenservice. De klantenservice van Internet thuis begreep dat ik niet wilde overstappen naar glasvezel, maar zei dat ik bij de collega's van mobiel moest zijn. De dame van mobiel begreep het verschil tussen dsl en glasvezel niet en kon ook niets voor me doen, want klantvoordeel gaat automatisch wanneer meerdere abonnementen op een adres zijn geregistreerd.
Mijn vraag is of jullie voor zulke gevallen iets kunnen regelen voor klanten die niet vrijwillig stoppen met thuisinternet? Als alles bij het oude kon blijven zou ik niet overstappen. Op het moment dat ik mijn mobiele abonnement verlengde is mij ook niet verteld door de verkoper dat dit er aan zat te komen. Als ik het geweten had zou ik natuurlijk niet met twee jaar verlengen.
Ik hoopte dat er enige coulance van jullie zijde, ik zal vast niet de enige persoon zijn die dit overkomt?
Met vriendelijke groet, Jos