Geen verbinding meer met externe server werk na installatie Zyxel T56

  • 20 April 2024
  • 2 reacties
  • 38 Bekeken

Mijn oude t-mobile modem is recent vervangen voor de Zyxel T56. Sindsdien kan ik via mijn Macbook nog wel verbinding maken met de externe server van mijn werk, maar geen bestanden van de server naar mijn bureaublad krijgen. Of beter gezegd: veel te traag.

  • Speedtesten download en upload zijn perfect
  • Alle andere internet verbindingen werken goed
  • Downloaden van bijvoorbeeld google drive gaat wel super snel
  • Aan de serveerinstellingen / netwerk instellingen van het werk is niets veranderd

Wat is er nu veranderd of moet ik instellen op mijn Zyxel, zodat ik wel gewoon de vlotte overdracht van bestanden weer kan hebben, zoals ik dat bij mijn oude router ook had?

 

PS: het is dus niet dat ik van buitenaf op mijn eigen netwerk wil komen, het gaat om het verbinden vanuit huis met een extern netwerk!

Teresa van Odido 11 dagen geleden

Welkom op onze Community! @gruijtersrob 

Super om te lezen dat je voor het grootste deel fijn gebruik maakt van het nieuwe modem. Ik help je graag verder, zodat je weer zonder zorgen aan het werk kunt! 

Ik moet eerlijk bekekenen dat ik niet durf te zeggen hoe dit komt. Ik heb wat rond gezocht en kwam deze linkjes tegen van Apple. Wellicht dat je de instellingen op deze manier kunt aanpassen? 

De Mac verbinden met gedeelde computers en servers - Apple Support (NL) en Bestandsdeling configureren op de Mac - Apple Support (NL)

@Waqqas of @eric Hebben jullie hier meer kennis van? Alvast bedankt voor het meedenken! 

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @gruijtersrob 

Super om te lezen dat je voor het grootste deel fijn gebruik maakt van het nieuwe modem. Ik help je graag verder, zodat je weer zonder zorgen aan het werk kunt! 

Ik moet eerlijk bekekenen dat ik niet durf te zeggen hoe dit komt. Ik heb wat rond gezocht en kwam deze linkjes tegen van Apple. Wellicht dat je de instellingen op deze manier kunt aanpassen? 

De Mac verbinden met gedeelde computers en servers - Apple Support (NL) en Bestandsdeling configureren op de Mac - Apple Support (NL)

@Waqqas of @eric Hebben jullie hier meer kennis van? Alvast bedankt voor het meedenken! 

Reputatie 7
Badge +3

Welkom @gruijtersrob 

Neem aan dat de verbinding met je bedrijf via een VPN loopt?

Heb je al eens een ‘reset’ van je netwerk instellingen gedaan op de Macbook?

 

Reageer