Skip to main content

Geen verbinding meer met externe server werk na installatie Zyxel T56


Mijn oude t-mobile modem is recent vervangen voor de Zyxel T56. Sindsdien kan ik via mijn Macbook nog wel verbinding maken met de externe server van mijn werk, maar geen bestanden van de server naar mijn bureaublad krijgen. Of beter gezegd: veel te traag.

  • Speedtesten download en upload zijn perfect
  • Alle andere internet verbindingen werken goed
  • Downloaden van bijvoorbeeld google drive gaat wel super snel
  • Aan de serveerinstellingen / netwerk instellingen van het werk is niets veranderd

Wat is er nu veranderd of moet ik instellen op mijn Zyxel, zodat ik wel gewoon de vlotte overdracht van bestanden weer kan hebben, zoals ik dat bij mijn oude router ook had?

 

PS: het is dus niet dat ik van buitenaf op mijn eigen netwerk wil komen, het gaat om het verbinden vanuit huis met een extern netwerk!

22 april 2024

Welkom op onze Community! @gruijtersrob 

Super om te lezen dat je voor het grootste deel fijn gebruik maakt van het nieuwe modem. Ik help je graag verder, zodat je weer zonder zorgen aan het werk kunt! 

Ik moet eerlijk bekekenen dat ik niet durf te zeggen hoe dit komt. Ik heb wat rond gezocht en kwam deze linkjes tegen van Apple. Wellicht dat je de instellingen op deze manier kunt aanpassen? 

De Mac verbinden met gedeelde computers en servers - Apple Support (NL) en Bestandsdeling configureren op de Mac - Apple Support (NL)

@Waqqas of @eric Hebben jullie hier meer kennis van? Alvast bedankt voor het meedenken! 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Welkom op onze Community! @gruijtersrob 

Super om te lezen dat je voor het grootste deel fijn gebruik maakt van het nieuwe modem. Ik help je graag verder, zodat je weer zonder zorgen aan het werk kunt! 

Ik moet eerlijk bekekenen dat ik niet durf te zeggen hoe dit komt. Ik heb wat rond gezocht en kwam deze linkjes tegen van Apple. Wellicht dat je de instellingen op deze manier kunt aanpassen? 

De Mac verbinden met gedeelde computers en servers - Apple Support (NL) en Bestandsdeling configureren op de Mac - Apple Support (NL)

@Waqqas of @eric Hebben jullie hier meer kennis van? Alvast bedankt voor het meedenken! 


Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 22 april 2024

Welkom @gruijtersrob 

Neem aan dat de verbinding met je bedrijf via een VPN loopt?

Heb je al eens een ‘reset’ van je netwerk instellingen gedaan op de Macbook?

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen