Vervangen Zyxel T-54 voor ubiquiti Edgerouter x spf

  • 23 April 2024
  • 2 reacties
  • 41 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Goedendag,

Vlak voor de naamswijziging van T-mobile naar Odido heb ik eindelijk glasvezel gekregen,
gelijk gegaan voor de 1gbit up/down abonnement. Heel erg tevreden over goeie snelheid echter wil ik (zo als zovelen) er een eigen router ophangen. Op het moment heb ik in bruikleen:
1) Huawei ONT OptiXstar EG8010Hv6-10 ( Product Link )
2) Zyxel T-54 Router.

Het liefst wil ik die ONT weghalen en de vezel rechtstreeks aansluiten op een router.
Nu zag ik dat er sfp aansluiting op de T-54 zit, echter word deze dus niet ondersteund. (Yay ^,^’)

Het volgende wil ik thuis opzetten:
1 router, met 5 poorten:
3 poorten (PoE) voor de AP's
1 poort voor naar een gigabit switch toe.
1 poort  (andere VLan) voor een CCTV recorder.

Op de community zag ik dat er regelmatig word gepraat over de Ubiquite Edgerouter X Sfp ( Product Link ) echter zijn die topics wat verouderd dus ik kan niet echt vinden waar ik naar opzoek ben.

Ben opzoek naar een sfp module voor in de edgerouter, de frequenties heb ik gevonden (1310/1490) echter kan ik er niet achter komen wat de lengte is. het gaat om een gpon verbinding ( voor zover ik zie) Stel ik zou een sfp module 1310/1490 20KM gebruiken voor een 10KM afstand, zou dat invloed hebben?

Is het daarbij mogelijk om de edgerouter werkend te maken ?

Met vriendelijke groet,


 

Pieter_B 9 dagen geleden

Omdat je ook van je ONT af wilt (op den duur?), neem dit topic ook even door.

Heb hier ooit ook in het verleden een EdgeRouter Lite gehad op de 1G fiber, maar kwam er achter dat deze de hoge snelheid soms niet goed kon bijbenen. Zelfs met de HWNAT instelling op enabled, was dat nog niet voldoende opgelost.

 

Bekijk origineel

2 reacties

Heb de tutorial gevonden; tutorial

 

Dit topic kan gesloten worden, s9rry voor het ongemak.

Reputatie 7
Badge +3

Omdat je ook van je ONT af wilt (op den duur?), neem dit topic ook even door.

Heb hier ooit ook in het verleden een EdgeRouter Lite gehad op de 1G fiber, maar kwam er achter dat deze de hoge snelheid soms niet goed kon bijbenen. Zelfs met de HWNAT instelling op enabled, was dat nog niet voldoende opgelost.

 

Reageer