Skip to main content

Ben sinds een paar weken over naar odido glasfiber. Wat kleine storingen gehad, maar over het algemeen goede snelheden (900Mbit up+ down, lekker!) en lage ping. Vandaag druk thuis aan het werken, deadlines enzo, klapt het internet er uit. Even gewacht, alles opnieuw opgestart in de meterkast, helaas, rode lampje brand op de router - geen externe verbinding. Gebeld naar Odido, de eerste keer ervaring met de helpdesk. Na wat menu's doorwerken iemand aan de lijn, geen lange wachtrij, dat viel mee. Gegevens doorgeven, er wordt een lijn test gedaan. Antwoord: er is iets aan de hand met de wijkkast. Daar kunnen we niets aan doen. Duh… wat? Jullie zijn toch mijn provider? Het maakt mij toch niet uit hoe je het regelt, maar regel die wijkkast! Geen antwoord. Ik zou wel onbeperkt 4G data op mijn mobiele telefoon kunnen krijgen. Voor een wifi hotspot in huis. Ja leuk, maar die telefoon heeft mijn vrouw mee naar haar werk.

7 uur later - nog steeds geen verbinding… geen internet, geen tv, geen vaste telefoon...

Gelukkig heb ik nog een paar weken ziggo in huis liggen wegens te laat opzeggen. Je kunt zeggen van ziggo wat je wilt, maar ik heb nog nooit, in geen 25 jaar, een storing van 7 uur op mijn internet verbinding gehad..

Dus nu zit het hele huis weer op de ziggo router, dat was een uurtje werk …

Doe je best odido, je kunt het! Hou deze klant!

Wordt vervolgd.

 

Dag later - nog steeds niet opgelost, nu brandt ook het rode lampje op het glasvezel->UTP kastje. Dus het licht is nu helemaal uitgegaan. En geen reactie van Odido.


Hi @Erwin-too, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic bent gestart. Ik ben meteen voor je gaan kijken maar toen zag ik dat je al contact gehad hebt met onze klantenservice. Zij hebben een ticket voor je aangemaakt voor onze techneuten. Zij zullen dit grondig gaan onderzoeken en hopelijk snel oplossen. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Dan kan ik een oogje in het zeil houden. Als er meer informatie over is wordt er contact met je opgenomen. Alvast bedankt. 


Dank “Tommie van Odido”, bij deze een update. Gisteren opnieuw gebeld. Vriendelijke dame aan de telefoon, mijn vorige telefoontje had niet het juiste resultaat gehad, er was nog geen actie ondernomen. Inmiddels is er in ieder geval een “ticket”, hoera. Maar mijn verbinding is vandaag nog steeds niet hersteld.

We konden zien dat er tientallen “PON kastjes” uit de lucht waren. Zonder vermelding van storing op de website.

Internet en TV heb ik nog een paar dagen via Ziggo, maar mijn vaste telefoon heeft Odido al overgenomen en daar ben ik dus niet meer op bereikbaar.

De snelheid van de bedrijfsprocessen, met name die van de technische dienst, lopen bij Odido sterk achter bij de snelheid van hun gigabit verbindingen.


Bedankt voor de tussentijdse update @Erwin-too. Hopelijk wordt het ticket nu goed en snel voor je opgepakt! 


Bedankt voor de tussentijdse update @Erwin-too. Hopelijk wordt het ticket nu goed en snel voor je opgepakt! 

 

Nou nee dus. In de email van het ticket staat “binnen 1 werkdag een reactie”. We zijn nu 2 werkdagen verder. Geen reactie, en nu al 4 dagen geen verbinding.

Kun jij vertellen wat ik moet doen om de aansluiting weer per direct op te zeggen? Ik heb volgens mij nooit een contract ofzo getekent. Dat ging allemaal heel rommelig.

 

 

 


Hi @Erwin-too, we zijn druk bezig om de oplossing voor jou te vinden! De onderaannemer geeft aan dat de werkzaamheden klaar zijn, echter kunnen we de switch in de wijkcentrale niet benaderen. Dit heb ik voor je doorgezet, hopelijk kunnen ze dit snel oplossen. 


Hi @Erwin-too, we zijn druk bezig om de oplossing voor jou te vinden! De onderaannemer geeft aan dat de werkzaamheden klaar zijn, echter kunnen we de switch in de wijkcentrale niet benaderen. Dit heb ik voor je doorgezet, hopelijk kunnen ze dit snel oplossen. 

 

Ze hebben het er maar druk mee. Al 7 dagen geen glasvezel verbinding hier.

 


Vandaag maar weer eens gebeld. Er is een splitter stuk in de wijkkast en die zou komende dagen vervangen moeten worden. Meerdere mensen hebben hier last van in de buurt.

 

 


Vandaag lijkt de verbinding weer in de lucht te zijn. Ik zal komende dagen gaan testen of alles dan ook weer werkt.

 


Vandaag lijkt de verbinding weer in de lucht te zijn. Ik zal komende dagen gaan testen of alles dan ook weer werkt.

 

Nope - glasvezel is in de lucht en Ethernet WAN verbinding ook, alle lichtjes op groen, maar ik kom niet op internet. Morgen maar weer eens proberen. @Tommie van Odido kun jij vanaf daar iets zien?

 


Vandaag weer gebeld met odido, de call staat nog steeds open naar de backoffice en technische dienst, er is de afgelopen 4 dagen geen update geweest. De vriendelijke jongeman aan de telefoon belooft beterschap. Backoffice is al gesloten, morgen gaan we weer verder.

 


 

Vandaag werkt alles weer, het is opgelost. Ik heb een factory reset gedaan van de Zyxel router en nu is de verbinding volgens verwachting. Houden zo!


Hey @Erwin-too, kijk aan, dat zijn nog een mooie getallen! Ik ben blij om te horen dat het opgelost is. Ik wens je nog een prettige dag. 


@Tommie van Odido en hij ligt er weer uit. Rode lampje knippert op glasvezel kastje.

 

 


@Tommie van Odidoen hij ligt er weer uit. Rode lampje knippert op glasvezel kastje.

 

 

Ik deel mee in je pijn, gedeelde smart is halve smart zal ik maar zeggen. Je hebt er niks aan, maar toch. Wat je eventueel kunt doen is een officiele klacht indienen en ze in gebreke stellen. 

Ik heb zelf ook al 10 dagen geen verbinding meer en krijg ook geen enkele update vanuit Odido.
De overstap naar Odido had ik nooit moeten maken en zal die ook iedereen afraden.


@Tommie van Odidoen hij ligt er weer uit. Rode lampje knippert op glasvezel kastje.

Ik deel mee in je pijn, gedeelde smart is halve smart zal ik maar zeggen.

Nou het is eerder dubbele smart denk ik .. ook sterkte ermee, heel veel blijven bellen anders gebeurt er niks, is mijn ervaring. Odido heeft het netwerk niet in beheer, dus zij maken tickets aan en de netwerk beheerder moet dan uitrukken. Die hebben geen binding met de klanten van odido en met hun zorgen. Dat je in de stress zit omdat je niet kunt thuiswerken bijvoorbeeld.

Overigens is hier de verbinding weer in de lucht. Nog zoiets - ik was gewend om een email te krijgen als her onderhoud wordt gedaan, dan kun je er rekening mee houden. Odido: nul communiatie.


@Erwin-too Jeetje, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik ben direct opnieuw het systeem ingedoken om jouw verbinding uit te lezen en zie inderdaad dat er iets niet helemaal goed gaat. Ik heb daarom gelijk een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

@gsch81 Ook voor jou ben ik direct gaan kijken. Echter kan ik zelf nog niet bij de terugkoppeling. Ik heb dit topic opgeslagen in mijn agenda en kom hier maandag bij je op terug! 

 


@Erwin-too Jeetje, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik ben direct opnieuw het systeem ingedoken om jouw verbinding uit te lezen en zie inderdaad dat er iets niet helemaal goed gaat. Ik heb daarom gelijk een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

@gsch81 Ook voor jou ben ik direct gaan kijken. Echter kan ik zelf nog niet bij de terugkoppeling. Ik heb dit topic opgeslagen in mijn agenda en kom hier maandag bij je op terug! 

 

Dankjewel, maar inmiddels werkt de verbinding al wel weer. Bij mij in de meterkast is nu niets bijzonders te zien. Wat gaat er niet goed, wat zou die monteur willen oplossen?


Ehmm, en nu ligt het er weer helemaal uit. Ik ga een afspaak maken met de monteur..


@Erwin-too Is het gelukt om een afspraak te maken met de monteur? Ik weet zeker dat hij de verbinding zal herstellen! 

@gsch81 Zoals beloofd zou ik hier maandag achteraan gaan. Ik heb een vraag uitstaan bij de technische dienst, maar nog geen antwoord. Zodra ik meer weet, laat ik het je gelijk weten! 


@Erwin-too Is het gelukt om een afspraak te maken met de monteur? Ik weet zeker dat hij de verbinding zal herstellen! 

@gsch81 Zoals beloofd zou ik hier maandag achteraan gaan. Ik heb een vraag uitstaan bij de technische dienst, maar nog geen antwoord. Zodra ik meer weet, laat ik het je gelijk weten! 

Het werkt alweer sinds vrijdag. Jullie communiceren echt niet met elkaar denk ik. 


@Erwin-too Is het gelukt om een afspraak te maken met de monteur? Ik weet zeker dat hij de verbinding zal herstellen! 

 

 

Even nog een update - ja ik had een afspraak maar de monteur heeft me van te voren gebeld. Dat was maar goed ook, want zoals gezegd, in mijn meterkast stond alles weer op groen. En dan kan de monteur van het bedrijf Gideon dus niets doen. Hij kan alleen maar lampjes bekijken en kastjes vervangen. Het probleem is dat af en toe de hele lijn uitvalt (geen licht). Dat ligt buiten mijn huis, aan de wijkkast of aan de fiberkabel. De monteur hoefde dus niet langs te komen maar heeft wel het ticket als opgelost gezet en vervolgens doorgezet naar de technische dienst: “Vandaag hebben we contact gehad over je vraag. Ik heb de melding doorgezet naar onze technische dienst. Binnen 3 werkdagen ontvang je van ons een reactie. Je referentienummer is: 69192040. We houden je op de hoogte van de voortgang. “

Daarna heb ik er niets meer van gehoord. Het werkt overigens nog wel allemaal hier. De laatste periode zonder verbinding was 18 Februari, van 18:47 tot 01:06. Dit was na en een hele dag regen en hoosbuien. Zou het iets te maken hebben met al dat water?

 

 

 

 

 


@Teresa van Odido @Tommie van Odido - het ligt er weer uit hier. Rood lampje op het glasvezel kastje. Sinds 17:00 uur. Herstarten van alles helpt niet. Graag een voucher voor onbeperkt internet op 1 van onze odido mobiele nummers - of mij even bellen want ik kan niemand van odido bereiken vanavond. En ik moet nog werk voorbereiden voor morgen maar die documenten kan ik alleen via internet bereiken :(

En alweer storing op zondagmiddag…

 


Hoi @Erwin-too ,

De moderators zijn niet meer aanwezig.  Wellicht de telefonische helpdesk nog?


Hoi @Erwin-too ,

De moderators zijn niet meer aanwezig.  Wellicht de telefonische helpdesk nog?

Het 0800 0092 servicenummer is maar tot half zes smiddags open in het weekend. Er is geen 24/7 ondersteuning bij Odido. Dus ik kan niemand bereiken. Zitten we weer zonder thuiswerkplekken morgen.. vraag me af waar ik de rekening heen kan sturen..


Reageer