Ben sinds een paar weken over naar odido glasfiber. Wat kleine storingen gehad, maar over het algemeen goede snelheden (900Mbit up+ down, lekker!) en lage ping. Vandaag druk thuis aan het werken, deadlines enzo, klapt het internet er uit. Even gewacht, alles opnieuw opgestart in de meterkast, helaas, rode lampje brand op de router - geen externe verbinding. Gebeld naar Odido, de eerste keer ervaring met de helpdesk. Na wat menu's doorwerken iemand aan de lijn, geen lange wachtrij, dat viel mee. Gegevens doorgeven, er wordt een lijn test gedaan. Antwoord: er is iets aan de hand met de wijkkast. Daar kunnen we niets aan doen. Duh… wat? Jullie zijn toch mijn provider? Het maakt mij toch niet uit hoe je het regelt, maar regel die wijkkast! Geen antwoord. Ik zou wel onbeperkt 4G data op mijn mobiele telefoon kunnen krijgen. Voor een wifi hotspot in huis. Ja leuk, maar die telefoon heeft mijn vrouw mee naar haar werk.
7 uur later - nog steeds geen verbinding… geen internet, geen tv, geen vaste telefoon...
Gelukkig heb ik nog een paar weken ziggo in huis liggen wegens te laat opzeggen. Je kunt zeggen van ziggo wat je wilt, maar ik heb nog nooit, in geen 25 jaar, een storing van 7 uur op mijn internet verbinding gehad..
Dus nu zit het hele huis weer op de ziggo router, dat was een uurtje werk …
Doe je best odido, je kunt het! Hou deze klant!
Wordt vervolgd.