Skip to main content

Sinds donderdag 21 september heb ik geen internet meer,

Dit gebeurde nadat de mediaconverter even zonder stroom is geweest.

Contact opgenomen met de helpdesk van Odido en een aantal testen uitgevoerd zoals mediaconverter / modem herstarten ect. (ook met meegeleverde router)

Die zei dat ze een de melding door ging zetten naar een externe partij (guidion)

Tot op heden heb ik nog geen enkele reactie ontvangen wanneer er iemand langs komt om dit op te lossen.

Hiervoor had ik glasvezel van KPN en ben vorige maand omgezet naar T-Mobile.

Daar is een monteur voor langs geweest en heeft toen alleen maar de administratie gedaan want de huidige mediaconverter van KPN werkte gewoon en zelf in eigen router vlan op 300 en op automatisch IP gezet.

Alles heeft dus goed gewerkt totdat de stroom van de mediaconverter is geweest.

En ja ook met geleverd Zyxel router geen connectie en op de mediaconverter branden bij lampjes groen (power/connected)

Het lijkt er op dat ik dus geen ipnummer krijg van jullie DHCP server.

Kan iemand mij vertellen bij jullie vertellen wat de doorlooptijd gaat zijn want internet is toch zoiets als gas/water en licht en zeker met thuiswerken en domotica wat in ieder huis wel te vinden is.

 

 

Hallo @Hans_ke 

Heb je een zwarte Genexis mediaconverter met de lampjes power, connection en alarm? Branden power en connection ook groen zonder te knipperen?

Zorg dat de internetkabel naar de WAN poort van je router gaat.

Ik heb deze mediaconverter ook en als deze er al sinds het begin zit, dan kan de LAN poort defect zijn wat ook bij mij het geval was.

Deze moet dan vervangen worden, na het aanmaken van een ticket wordt deze binnen 5 werkdagen opgepakt.


Hallo Waqqas,

Lampjes branden beide groen zonder te knipperen.

Hangt er pas 1 jaartje dus nog vrij nieuw.

En kabel gaat zeker naar de WAN poort van de router.


@Hans_ke

Mijne was ook ongeveer 1 jaar oud maar ik had eens gelezen dat bij de eerste versie de LAN poort niet zo goed tegen stroom verwijderen en weer aansluiten kon.


Zie ook het Kpn forum met de nodige problemen met dit glasvezel kastje.

Kpn forum


Nog even gecheckt hier en er lijkt inderdaad geen link meer op die poort te zitten.

Nu wachten totdat Guidion contact op gaat nemen.


Hier hetzelfde probleem sinds zondagmorgen. Mogelijk een stroomdipje (helaas niet kunnen meten) oid en de converter lijkt er mee opgehouden te zijn. 4 Maanden geleden hetzelfde probleem ondervonden: https://community.odido.nl/bekabeld-internet-492/router-krijgt-geen-dhcp-adres-meer-351884.

Ik ga nu maar een paar power cycles doen en hopen op het beste.


Hey @Hans_ke, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zag dat Guidion niet aangestuurd was. Dit heb ik als nog voor je gedaan, je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen. Wil je na de afspraak een terugkoppeling geven? Alvast bedankt!

 

@japie123, ook voor jou ben ik direct gaan kijken en zie dat Guidion wel goed aangestuurd is. Hopelijk is het gemakkelijk op te lossen! Zou jij ons ook op de hoogte willen houden? Alvast bedankt! 


Hoi Tommie,

inmiddels een afspraak ingepland voor donderdagmiddag.

nog bedankt dat dit alsnog wordt opgepakt


Hoi Tommie, bedankt voor het proactief handelen. Er is een afspraak voor komende woensdag gemaakt, ik zal hier tzt een post maken!


Hey @Hans_ke & @japie123, fijn om te horen. Hopelijk kunnen ze het voor jullie oplossen! 


Guidion monteur is vanmiddag langs geweest en heeft mediaconverter vervangen.

Ook weer hetzelfde type wat gevoelig is voor stroomuitval waarbij de netwerkpoort stuk gaat.

Alles werkt weer zoals voorheen en hopen dat deze wat langer mee gaat.


@Hans_ke 

De nieuwere versies hebben dit probleem niet had ik gelezen 💪


Nieuwer type zou van Nokia moeten zijn en dat is bij deze niet het geval.


@Hans_ke 

Ik bedoel de Genexis ONT's die later zijn geproduceerd 😁


Monteur is hier ook geweest maar had helaas geen converter meer op voorraad. Deze zal nu opgestuurd worden. De monteur gaf aan om contact op te nemen met jullie of Guidion om het proces te versnellen. Dus als je iets voor mij kunt betekenen dan zou ik dat zeer waarderen. Het gaat om referentienummer: 66070835. Als de converter na het weekend binnenkomt dan zit ik een week zonder internet. Ik heb best veel geduld maar verwacht wel enige vorm van restitutie voor de niet geleverde dienst. Alvast bedankt!


Hey @japie123, bedankt voor je terugkoppeling.

De monteur heeft een ticket ingeschoten naar onze Back Office. Zij zullen dit in behandeling nemen! Uiteraard zullen we de dagen voor je vergoeden dat je zonder internet zit. Dit kan wel pas wanneer het opgelost is. 


Hoi Tommie, bedankt voor je reactie. Is er ook een manier waarop ik de status van het ticket van jullie back office kan inzien?


Hoi @japie123, je kunt altijd contact opnemen met de Klantenservice via 0800-0092. Onze collega's geven je graag een update! Nu is het echter bij backofficetickets zo dat de updates zelf gegeven worden door de tech-collega die het in onderzoek heeft. Je krijgt dan vaak een e-mail met de update toegestuurd. Dit is sowieso pas na het weekend omdat er een verwerkingstijd van zo'n drie tot zes werkdagen op staat.


Hoi,

Zojuist de converter ontvangen en vervangen. Het connection lampje op de nieuwe converter blijft knipperen (ethernet poort werkt wel direct naar behoren lijkt het :)). Is er iets aan jullie kant dat nog gedaan moet worden?


Hi @japie123, ik heb het nieuwe ONT voor je geregistreerd. Kan je een powerflip uitvoeren en kijken of je verbinding hebt?

 

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hey Tommie,

Bedankt voor het snelle reageren! Ik heb niets hoeven doen en m’n router heeft weer een IP-adres 🙂 Mooi dat het opgeslost is. Wat mij betreft kan de thread hierbij ook dicht.


Hey @japie123, dat is goed nieuws. Ben blij dat ik je heb kunnen helpen! Ik wens je nog een prettige avond. 


Reageer