Skip to main content

Op 11 juli 2023 is mijn vaste internetabonnement van 1 Gb ingegaan. Na de installatie heeft dit een tijdje gewerkt, totdat in de week van 20 augustus de verbinding met het internet wegviel. Op 22 augustus heb ik dit gemeld bij Odido en kreeg ik snel een link om een afspraak te maken met Guidion, die een monteur zouden sturen, aangezien het probleem niet bij mij lag. Wat blijkt: er was geen monteur beschikbaar voor mijn probleem, en ik kreeg de vraag om een schema in te vullen met mogelijke tijden waarop ik beschikbaar zou zijn. Natuurlijk heb ik dit meteen doorgegeven in de hoop dat het snel opgelost zou worden. Ondertussen is het meer dan een maand geleden, en ik heb al meerdere keren mijn schema moeten doorgeven, maar ik ben nog steeds niet geholpen!

Ik heb ondertussen wel mijn facturen gewoon betaald. Van de klantenservice kreeg ik te horen dat ik dit geld zou terugkrijgen, maar nu heb ik het bericht gekregen dat de volgende factuur alweer klaarstaat.

Op zondag 24 september heb ik een e-mail naar Odido gestuurd met daarin een ultimatum van 5 werkdagen. Als het na deze 5 werkdagen nog niet is opgelost, zeg ik mijn contract met Odido op. Het is echt absurd dat ik zo lang zonder internet zit en dat er niets aan gedaan wordt, behalve steeds herhalen of ik mijn schema nogmaals wil doorgeven. Daarnaast heb ik ook nog geen reactie gehad op mijn e-mail (ook al een herinnering verstuurd), dus ik heb er geen vertrouwen in dat deze deadline gehaald gaat worden. Ik ben het echt helemaal beu… nee zeg maar gerust boos. wat een ongelooflijk slechte service.

Ik hoop op deze manier Odido te attenderen op mijn verzonden e-mails.

Hey @bartrijnders, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit is niet wat ik gewend ben van Guidion. Als ik de afsprakenlink bekijk zie ik dat deze nog steeds open staat. Zou je dit voorrangsnummer van Guidion willen bellen: 020-3232767? Kan je dan uitleggen wat er precies aan de hand is. Het is momenteel superdruk bij Guidion maar deze wachttijd is wel heel lang. Dat mag absoluut niet gebeuren. Zou je mij een terugkoppeling willen geven nadat je ze gebeld hebt? Lukt het niet om een afspraak in te plannen laat het dan weten, dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen!

Naar welk e-mailadres heb je dit gestuurd? Je kunt het beste telefonisch, via facebook, twitter of via de Community contact opnemen. Hier lees je meer over alle manieren om contact met ons op te zoeken: 

Hey @bartrijnders, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit is niet wat ik gewend ben van Guidion. Als ik de afsprakenlink bekijk zie ik dat deze nog steeds open staat. Zou je dit voorrangsnummer van Guidion willen bellen: 020-3232767? Kan je dan uitleggen wat er precies aan de hand is. Het is momenteel superdruk bij Guidion maar deze wachttijd is wel heel lang. Dat mag absoluut niet gebeuren. Zou je mij een terugkoppeling willen geven nadat je ze gebeld hebt? Lukt het niet om een afspraak in te plannen laat het dan weten, dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen!

Naar welk e-mailadres heb je dit gestuurd? Je kunt het beste telefonisch, via facebook, twitter of via de Community contact opnemen. Hier lees je meer over alle manieren om contact met ons op te zoeken: 

Hoi @Tommie van Odido, Dank voor het doorsturen van het telefoonnummer. Zojuist gebeld met guidion die aangeven dat het gaat om een infra probleem. Weer te horen gekregen dat ze nu niks kunnen inplannen en ze hopen (dus absoluut nog niet zeker) volgende week een afspraak met mij te kunnen inplannen. Dus dit wordt in ieder geval nog een hele tijd zonder internet zitten. Ik heb het idee dat dit proces ook een heel stuk eerder geïnitieerd had kunnen worden na weken contact via de odido chat en via X (twitter). Ik zit dus nu nog zeker twee weken zonder internet...

Mijn email is verzonden naar service@odido.nl het adres dat gegeven wordt door de Odido chatbot als je daar om vraagt.

Hey @bartrijnders, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik hoop dat Guidion snel bij je terugkomt voor een afspraak. Ik kan op dit moment ook jammer genoeg niks doen om dit proces te versnellen. Excuses voor het ongemak.

Dat is inderdaad het juiste e-mailadres. We hebben een standaard verwerkingstijd van 3 kalenderdagen op onze e-mail. Heb je nog steeds geen reactie mogen ontvangen? Dan loopt dat namelijk niet goed.

@Tommie van Odido vervelend dat u niks kan doen om het proces te versnellen. in ieder geval bedankt voor je berichtjes. 

ik heb nog geen reactie gehad op mijn email dus daar loopt dan idd iets niet helemaal lekker misschien. In de email stel ik een ultimatum van 5 werkdagen die zijn na morgen verlopen. Ik ben bang dat ik dan helaas genoodzaakt ben om een andere oplossing te zoeken helaas.

Hoi, @Tommie van Odido of een andere medewerker van Odido,

Zoals hierboven te lezen is heb ik afgelopen zaterdag een ultimatum verstuurd via email mbt mijn problemen met het internet. Dit ultimatum loopt vandaag af. Als er vandaag dus geen duidelijke oplossing of afspraak gemaakt kan worden dan ben ik genoodzaakt om mijn contract per direct te ontbinden i.v.m. niet geleverde service en verder te gaan met een concurrent van Odido. 

De gewenste situatie is natuurlijk dat er vandaag nog iets geregeld kan worden. 

Hey @bartrijnders, ik begrijp je hierin volkomen. Ik wil je toch vragen om nogmaals het nummer van Guidion te bellen. Hopelijk kunnen ze nu wel snel een afspraak realiseren! 

Reageer