Skip to main content

Hoi!

Ik zit al een aantal maanden bij Odido en sinds het begin hebben wij last van enorm slecht internet om hele specifieke tijdstippen, hierbij gaat het om 10 uur savonds.

Rond dit tijdstip merken wij dat het internet zo erg vertraagt wordt dat sommige sites compleet niet meer laden, ik speedtests niet meer afgetrapt krijg, en games en andere services compleet niet meer opstarten. Nu is het echter wel zo dat sommige sites het wel goed doen alsof er niks aan de hand is. aka Youtube. 

Dit duide aan op een mogelijk DNS probleem, dit heb ik echter ook handmatig veranderd om mijn bekabelde computer en toonde geen verschil aan kwaliteit van het internet. Het is extreem inconsistent wanneer het gebeurd. Dit kan 4 dagen achter elkaar gebeuren rond 10 uur savonds en daarna een hele maand opeens niet meer.

Ik ben al sinds het begin bezig geweest met de Odido klantenservice om dit op te lossen en heb al alles vervangen in huis, nu zijn we op het punt aangekomen dat zelfs de klantenservice niet meer weet wat ze kunnen doen voor ons om dit op te lossen. (het helpt niet dat het super inconsistent is.) (modem is ook al vervangen dit hielp niks) (bekabeld en wifi hebben hetzelfde probleem)

Het was 1x vroeger voorgekomen en heb ik optijd Odido kunnen bellen, na de lijnmeting detecteerde ze ook dat er een oprecht probleem was, maar dat dit echter vanuit KPN kwam. Wat ik te horen krijg van de klantenservice is dat ze niet echt een procedure hier voor hebben.

Ik ben einde raad en zit te denken om maar gewoon over te stappen naar KPN aangezien hun de glasvezel kabels beheren, zodat hun het kunnen oplossen. Het liefst echter niet omdat ik wel enorm tevreden ben over Odido en ook graag zou willen blijven, alleen wil ik wel gebruik kunnen maken van me internet.

Hey @AngeloB, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat jij ongestoord kunt genieten van een stabiele internetverbinding. Ik heb daarom meteen een lijnmeting gedaan en je verbinding onderzocht. Hier zie ik geen gekke dingen omhoog komen. Ook heb ik een uitgebreide wifi scan uitgevoerd en ook hier zie ik geen issue's omhoog komen. Ervaar je dit alleen op wifi of ook bekabeld? Zou je voor mij een volledige powerflip kunnen uitvoeren? Dit doe je zo: 

• Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Als dit niet geholpen heeft wil ik je vragen om het modem een factory reset te geven, dit doe je zo:

• Reset Zyxel T-56
  1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
  2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

Reageer