Skip to main content

1 september ben ik aangesloten op de zakelijke glasvezel van toen nog T-Mobile. Net na mijn vertrek voor een buitenlandse trip begin ik mailberichten te ontvangen dat Internet Back-up mijn netwerk online houdt. Twee dagen later klachten van mijn achtergebleven zoon dat Internet ernstig traag is en geconstateerd dat de verbinding sinds de mailberichten via 4G naar buiten gaat via een alternatief IP adres.

Alle lampjes op de router branden groen en drie van de vier lampjes op de mediaconverter (LAN, PON en Power) branden ook groen. Dit lijkt niet op een storing te duiden.

Zoon heeft woensdagavond gebeld en zou teruggebeld worden. Vervolgens heb ik donderdagochtend zelf maar gebeld vanuit mijn vakantie adres. Ik ben toen teruggebeld en de storing is geregistreerd. 

Sindsdien blijft het stil. Vrijdag nog een keer gebeld en heb ik mail over de storingsmelding ontvangen met de mededeling dat ik binnen 5 werkdagen bericht ga ontvangen.

Ligt dit aan mij dat ik vijf werkdagen response tijd voor een zakelijke internetverbinding extreem lang vind?

Is er een manier om dit proces te versnellen? Ik werk nu na de trip weer van huis en de snelheid van 4G is niet mijn reden geweest om over te stappen naar Odido.

Hi @iRayC, welkom op onze Community!

Hopelijk heb je een heerlijke vakantie. Ik had je hier super graag mee willen helpen, echter kan ik niks voor je betekenen als het om Zakelijk Internet gaat. Hiervoor dien je de Zakelijke Klantenservice op te bellen. Dit heb je zo te lezen ook al gedaan. Ik ga er vanuit dat zij er alles aan doen om je zo snel mogelijk weer online te krijgen.

Zakelijk Internet heeft duidelijk geen prio voor Odido. De zakelijke klantenservice heeft er een week over gedaan om mij te bellen en een afspraak in te plannen over nog een week. Eerder was niet mogelijk. Ondertussen wordt je aan het lijntje gehouden. 

Het mag duidelijk zijn dat ik hiermee niet tevreden ben.

hoi @iRayC ,

Zakelijk internet heeft in iedergeval nog de automatische 4G backup in hun dienstverlening. Ik snap dat dit natuurlijk geen 1:1 vervanging voor een glasvezel is, maar je zou wel de overdracht kunnen verbeteren door de router op een betere / andere plek te zetten. Of een USB verlengkabel te gebruiken zodat de 4G dongel op een andere plek hopenlijk beter ontvangst heeft.

Reageer