Skip to main content
  • 2,659 Topics
  • 18,242 Reacties
2657 Topics
Modem paar dagen te laat retour gestuurd
Hoi, Ik ben vorige maand overgestapt van dsl naar glasvezel, beide van Odido. Het was een heel gedoe om glasvezel geïnstalleerd te krijgen, maar uiteindelijk was dat goed gelukt. Nadat alles werkte meteen de oude modem in de doos van het installatiepakket gedaan om terug te sturen. Omdat ik een tijdje ziek was, had een familielid de doos in een kast geplaatst, uit het zicht dus. Met de feestdagen erna was ik het compleet vergeten. Ongeveer 4 weken na beëindiging van dsl vond ik de doos en ging ik naar Mijn Odido om te zien of ik nog op tijd was. Er stond niets bijzonders, dus de doos vrolijk verzonden. Zojuist gekeken of de retourzending was gelukt en dat was zo volgens DHL. In Mijn Odido is dit nog niet verwerkt, maar zie ik dat er €75 boete in rekening wordt gebracht! Blijkbaar omdat ik niet binnen 4 weken had geretourneerd en ik het daarom niet hoef terug te sturen. Maar dat heb ik dus wel gedaan. Kan deze boete daarom worden teruggedraaid? Wat erbij komt is dat door de naamswijziging van Odido ik mijn accounts voor internet (T-Mobile) en mobiel (Tele2) maanden geleden niet kon samenvoegen. Klantenservice was dit na meerdere pogingen ook niet gelukt en daarom moest ik toen van de medewerker maar een ander mailadres gebruiken voor internet. Dat toen samen met de medewerker ingesteld. Alleen gebruik ik dat mailadres verder helemaal niet en check ik dus mijn mails op dat adres niet. Net wel gekeken (na wachtwoordherstel) en gezien dat er een herinnering voor retour was gestuurd. Wel zonder waarschuwing dat er kosten in rekening worden gebracht. Vervolgens ook een bericht dat er €75 in rekening wordt gebracht, zonder dat daarbij staat dat de modem niet meer retour hoeft. En überhaupt heb ik dat mailadres puur omdat het samenvoegen bij Odido niet lukte. In het verleden ook altijd netjes op tijd de spullen retour gezonden, dus ik hoop op coulance. En als het niet kan worden teruggedraaid, dan wil ik uit principe de modem terug, want Odido brengt de kosten in rekening omdat ze ervan uitgaan dat ik de modem hou. Maar liever de boete weg. Via chat en telefoon zoals gebruikelijk lastig om iets te regelen, dus daarom de vraag hier. Kan de boete worden teruggedraaid?
Omzetten abonnement wegens overlijden en oud nummer verwijderen, geen reactie
Ik probeer al sinds 30 oktober het abonnement van mijn overleden moeder om te zetten naar mijn vader en haar oude telefoonnummer te verwijderen uit de tweetrapsverificatie zodat mijn vader kan inloggen. Nu al 4 keer gebeld met overigens heel vriendelijke en behulpzame medewerkers. Maar dan moet ik steeds ergens naartoe mailen, wat ik netjes doe… en krijg vervolgens geen enkele reactie, ook geen automatische bevestiging dat de mail is ontvangen. Om in te loggen moeten we nog steeds de code invoeren die naar mijn moeders oude nummer wordt verzonden, maar die is allang opgezegd en dus niet mogelijk. De laatste medewerker die ik heb gesproken heeft ons wél een bevestigingsmail gestuurd met: Kenmerk: 2370/AES25022 Update over je melding Hallo Nelly, (nog steeds mijn moeders naam, dus omzetten is ook niet gelukt) Vandaag hebben we contact gehad over je vraag. Ik heb de melding doorgezet naar onze technische dienst. Binnen 3 werkdagen ontvang je van ons een reactie. Je referentienummer is: 67702638. We houden je op de hoogte van de voortgang. Dit was op 9 december! Ik heb zelf alweer 2 keer terug gemaild en wederom geen enkele reactie. Maar wel mijn vader meerdere malen bellen dat hij zijn abonnement móet verlengen terwijl hij aangeeft dat ik dat voor hem regel… ik zit er zelfs over na te denken om hem over te laten stappen, naar een provider die hem wel ziet en de juiste acties onderneemt :(

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen