Skip to main content

Goedemiddag, 

Het odido klik en klaar werkt niet stabiel dus probeer ik al een paar dagen dit op te zeggen. De helpdesk van odido is heel slecht bereikbaar. Gemiddeld iedere keer een uur in de wacht en dan horen dat zij niks kunnen opzeggen omdat het een nieuw product is. Vandaag ben ik doorverwezen naar dit nummer: 0881005750.

Na 1.5uur in de wacht ben ik opgehangen. Daarna weer gebeld en meer dan 2 uur in de wacht gestaan en is het gesprek beëindigd?

Dit heb ik nog nooit meegemaakt bij andere providers. Ik hoop dat iemand mij via dit forum kan helpen het abonnement te beëindigen want telefonisch is dit blijkbaar onmogelijk. 

Hi @FatY66, ik wil mijn oprechte excuses aanbieden voor deze ervaring bij ons. Ik kan je gelukkig via deze weg direct verder helpen. Aangezien je nog in de bedenktijd zit, heb ik het abonnement per direct voor je stopgezet. Hier krijg je binnen een paar uur een e-mail van ter bevestiging. Ook kan je in deze e-mail retourinstructies vinden voor het modem. Het is nu tijdelijk ook mogelijk om het modem te retourneren in een Odido Shop bij jou in buurt, mocht hier je voorkeur naar uitgaan. Laat je het me weten als je nog andere vragen hebt? Dan help ik je hier graag mee verder! 


Goedemiddag,

 

bij mij hetzelfde verhaal, zeker 35 minuten in de wachtrij gezeten, daarna perongeluk doorverbonden met bens en was de verbinding verbroken. Daarna opnieuw gebeld, naar 31 minuten doorgestuurd naar een klik en klaar wachtrij waar ik 2 uur gewacht heb en de verbinding verbrak. Ik wil graag het abonnement opzeggen.


Hi @FatY66, ik wil mijn oprechte excuses aanbieden voor deze ervaring bij ons. Ik kan je gelukkig via deze weg direct verder helpen. Aangezien je nog in de bedenktijd zit, heb ik het abonnement per direct voor je stopgezet. Hier krijg je binnen een paar uur een e-mail van ter bevestiging. Ook kan je in deze e-mail retourinstructies vinden voor het modem. Het is nu tijdelijk ook mogelijk om het modem te retourneren in een Odido Shop bij jou in buurt, mocht hier je voorkeur naar uitgaan. Laat je het me weten als je nog andere vragen hebt? Dan help ik je hier graag mee verder! 

Hi, kun je de mijne ook per direct opzeggen?


Ik heb inmiddels 9 keer gebeld. Ik word "zo" terug gebeld, dat gebeurt niet, ik word doorverbonden, dan is er een lange wachttijd en word er gezegd dat er niets gedaan kan worden omdat er geen procedure voor is, of er wordt na verloop van tijd opgehangen. Ik ben zelfs een keer heel onvriendelijk behandeld, terwijl ik gewoon zakelijk bleef.

Ik kan alleen maar zeggen dat de klantenservice van Odido beneden alles is wat je je maar kunt voorstellen. Het is gewoon ongelofelijk.

Het lukt gewoon niet om te herroepen en dat moet volgens de wet van Dam net zo makkelijk zijn als een contract aangaan en op dezelfde manier kunnen als je het contract aangegaan bent. Dat kan allemaal niet!

"We zijn er voor je": nou niet! 

Ben ik gefrustreerd? Na negen keer twee uur wachten, zeker! Het is bizar moeilijk om iets simpels voor elkaar te krijgen.

@Nora van Odido 


Goedenavond, 

 

Ik kan ook met geen mogelijkheid mijn abonnement stopzetten. @Nora van Odido zou jij mijn abonnement ook kunnen stopzetten alsjeblieft. Ik hoor het graag van je!

 

Mvg,

Marnix


Nadat ik hier uren aan besteed heb, zonder succes, heb ik een klacht ingediend bij Odido via hier:

https://www.odido.nl/service/veelgestelde-vragen/waar-kan-ik-een-klacht-indienen-heeft-odido-een-klachtenformulier/000216827

Een voordeel is dat je een bevestigingsmail terugkrijgt, met de informatie die je hebt ingevoerd, zodat je in feite ook een bewijs van annuleren/herroepen hebt.

 

Aangezien het beëindigen van een contract even makkelijk moet zijn als het aangaan van een contract en op dezelfde manier moet kunnen als een contract is aangegaan (online), heb ik ook een melding bij ACM gedaan:

https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

 

Ik verzoek iedereen die hetzelfde probleem heeft dit ook te doen, zodat er dan hopelijk iets verandert aan deze niet toegestane praktijken. Ook Odido moet zich houden aan de wet Van Dam.

 

Overigens was er gisteren op nu.nl een nieuwsitem over hoe moeilijk het is om van een internetabonnement af te komen. Het heeft dus de aandacht, en daarom is het denk ik een goed moment om te klagen en melden.


Dit was mijn 10e poging om op te zeggen, het is gewoon onredelijk moeilijk, om niet te zeggen onmogelijk om op te zeggen / herroepen:

 

 


Hi @FatY66, ik wil mijn oprechte excuses aanbieden voor deze ervaring bij ons. Ik kan je gelukkig via deze weg direct verder helpen. Aangezien je nog in de bedenktijd zit, heb ik het abonnement per direct voor je stopgezet. Hier krijg je binnen een paar uur een e-mail van ter bevestiging. Ook kan je in deze e-mail retourinstructies vinden voor het modem. Het is nu tijdelijk ook mogelijk om het modem te retourneren in een Odido Shop bij jou in buurt, mocht hier je voorkeur naar uitgaan. Laat je het me weten als je nog andere vragen hebt? Dan help ik je hier graag mee verder! 

Bedankt voor de snelle reactie. Ik wacht het mailtje af tot nu toe nog geen bevestiging gehad. 


Hi @M66B & @Marnix.E, ik heb jullie Klik&Klaar per direct opgezegd. Morgen ontvang je hier een bevestiging van. Het modem kunnen jullie inleveren bij een Odido Shop of opsturen naar:  

Odido Internet + TV
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol-Rijk


Hi @M66B & @Marnix.E, ik heb jullie Klik&Klaar per direct opgezegd. Morgen ontvang je hier een bevestiging van. Het modem kunnen jullie inleveren bij een Odido Shop of opsturen naar:  

Odido Internet + TV
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol-Rijk

Pfff. Eindelijk. Ik ben er drie dagen mee bezig geweest! Nooit meer!


Hi @M66B & @Marnix.E, ik heb jullie Klik&Klaar per direct opgezegd. Morgen ontvang je hier een bevestiging van. Het modem kunnen jullie inleveren bij een Odido Shop of opsturen naar:  

Odido Internet + TV
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol

 

Hartelijk dank 

Marnix 


Hier hetzelfde probleem. Ik kan nergens opzeggen. Ook al meerdere keren proberen te bellen maar ook na 2x een uur in de wacht te hebben gestaan opgegeven.

Kunnen jullie dit ook voor mij opzeggen.


Hier ook, ik zie een patroon 😉 @Tommie van Odido ik heb je een PM gestuurd.


@bart.timmermans Goed dat je dit hier aangeeft. Ik help je graag verder! 

Ik heb Klik&Klaar meteen voor je opgezegd. Je zult hierover een e-mail ter bevestiging ontvangen. 

@DOO666 Ik maak dit ook graag voor jou in orde! Wil je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer toevoegen aan je community profiel? Dan kan ik ook met je meekijken. 

Geef je mij een seintje als je zover bent? Dan ga ik meteen voor je aan de slag! 


@bart.timmermans Goed dat je dit hier aangeeft. Ik help je graag verder! 

Ik heb Klik&Klaar meteen voor je opgezegd. Je zult hierover een e-mail ter bevestiging ontvangen. 

@DOO666 Ik maak dit ook graag voor jou in orde! Wil je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer toevoegen aan je community profiel? Dan kan ik ook met je meekijken. 

Geef je mij een seintje als je zover bent? Dan ga ik meteen voor je aan de slag! 

@Teresa van Odido Done, alvast bedankt!


@DOO666 Super bedankt! 

Ik heb de opzegging meteen voor je verwerkt in het systeem. Je ontvangt hier binnen 1 dag een e-mailbevestiging over. 

Indien gewenst kun je het modem alvast retour sturen via dit antwoordnummer van PostNL:

  • Odido Internet + TV
  • Antwoordnummer 15021
  • 1117 ZZ Schiphol-Rijk

Je zult dit adres ook bevestigd krijgen in de e-mail. 

 

Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag! 


vandaag bijn drie kwartier aan telefoon gehangen, uiteindelijk telefonisch Klik&Klaar contract gestopt.

Via mail zou ik QR code krijgen voor DHL, mail adres was verkeerd, er stond .nl.nl in systeem ipv .nl

Wijzigen kone niet, dus had nooit QG code gekregen, nu kan ik het naar DHL brengen en moet dan bewijzen dat  ik het verstuurd heb……

Zet nu zelf automatische betaling stop.

Heb klacht ingeziend bij odido en ook bij ACM


Hi @JWien, geen zorgen: met het opzeggen van het abonnement is de betaling direct vanzelf stopgezet. Wel wil ik graag met je meekijken om te kijken of we het e-mailadres nog kunnen aanpassen zodat jij ook de bevestiging van de opzegging goed gaat ontvangen. Wil je hiervoor je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer toevoegen aan je profiel?  

Op dit moment is er een achterstand in het versturen van de bevestiging van de opzegging en het retouradres. Deze zul je over enkele dagen binnen krijgen nadat ik het e-mailadres voor je heb aangepast. Het retourproces is daarmee ook anders dan met onze DSL of Glasvezel abonnementen. Met Klik & Klaar heb je namelijk geen QR-code nodig om het modem terug te kunnen sturen. Teresa heeft in het bericht hierboven het retouradres gedeeld en dit kan je via PostNL terug laten sturen. Wel raden we altijd aan om het verzendbewijs wat je van ze hebt gekregen goed te bewaren. 

Laat je me weten als je jouw profiel hebt aangepast? Dan kan ik verder voor je aan de slag gaan! 


Hi @JWien, geen zorgen: met het opzeggen van het abonnement is de betaling direct vanzelf stopgezet. Wel wil ik graag met je meekijken om te kijken of we het e-mailadres nog kunnen aanpassen zodat jij ook de bevestiging van de opzegging goed gaat ontvangen. Wil je hiervoor je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer toevoegen aan je profiel?  

Op dit moment is er een achterstand in het versturen van de bevestiging van de opzegging en het retouradres. Deze zul je over enkele dagen binnen krijgen nadat ik het e-mailadres voor je heb aangepast. Het retourproces is daarmee ook anders dan met onze DSL of Glasvezel abonnementen. Met Klik & Klaar heb je namelijk geen QR-code nodig om het modem terug te kunnen sturen. Teresa heeft in het bericht hierboven het retouradres gedeeld en dit kan je via PostNL terug laten sturen. Wel raden we altijd aan om het verzendbewijs wat je van ze hebt gekregen goed te bewaren. 

Laat je me weten als je jouw profiel hebt aangepast? Dan kan ik verder voor je aan de slag gaan! 

ik heb het profiel aangepast, bedankt voor de hulp!


Hey @JWien, ik kan het e-mailadres niet meer aanpassen omdat het al opgezegd is. Dus alles is verder wel goed gegaan, alleen kan ik je de bevestiging niet meer sturen. 


Waar is er een link te vinden die het mogelijk maakt om klik en klaar op te zeggen?


@dRichardK Goede vraag! 

Je kunt Klik&Klaar Internet niet via een link opzeggen. Uiteraard help ik je graag verder, mocht je jouw abonnement willen opzeggen. 


@dRichardK Goede vraag! 

Je kunt Klik&Klaar Internet niet via een link opzeggen. Uiteraard help ik je graag verder, mocht je jouw abonnement willen opzeggen. 

Dat is mooi, maar het zou handig zijn als je gewoon in de app je abonnement kan beëindigen. Je mag voor mij per 17/18 -11 opzeggen


@dRichardK Dat kan ik mij goed voorstellen. Wellicht dat dit in de toekomst nog mogelijk wordt. Je kunt jouw idee in ieder geval altijd opperen op onze Wensen & Suggesties pagina

De opzegging regel ik graag voor je! Echter is dit wel altijd met inachtneming van een maandopzeggingstermijn (mits de 14-dagen bedenktijd voorbij zijn). Als ik de opzegging nu voor je in het systeem zet, kan ik je op z’n vroegst per 29-11-2024 opzeggen. Heb ik jouw akkoord om dit in orde te maken?


@dRichardK Dat kan ik mij goed voorstellen. Wellicht dat dit in de toekomst nog mogelijk wordt. Je kunt jouw idee in ieder geval altijd opperen op onze Wensen & Suggesties pagina

De opzegging regel ik graag voor je! Echter is dit wel altijd met inachtneming van een maandopzeggingstermijn (mits de 14-dagen bedenktijd voorbij zijn). Als ik de opzegging nu voor je in het systeem zet, kan ik je op z’n vroegst per 29-11-2024 opzeggen. Heb ik jouw akkoord om dit in orde te maken?

Is goed hoor 29-11-2024 is prima


Reageer