Skip to main content
Beantwoord

vast internet

• 24 december 2024
  • 7 reacties
  • 79 Bekeken

3 maanden geleden overgestapt van kpn naar odido. Het internet valt steeds weg en komt weer terug na een paar minuten. Had dit nooit meegemaakt bij kpn. Dit is echt een no go in 2024. 

Ik wil vragen wat het kost om het abonnement op te zeggen voor het einddatum.

Beste antwoord door rvk01

Het kan natuurlijk ook liggen aan een defect in de ONT (ipv router). Dan kan het zijn dat de router zichzelf daarna reset omdat ie geen link kan krijgen. Ik weet niet zeker of dat zo is.

Maar misschien kunnen ze dat zien in de log van de router.

Overigens zijn er hier wel meerdere topics te vinden over sporadische restarts en storing. Heb je een T54 of een T50?

Bv. https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/zyxel-t-54-herstart-spontaan-ervaringen-362629

Maar de helpdesk zou je in ieder geval in eerste instantie verder moeten kunnen helpen (helaas waarschijnlijk slechts bereikbaar in deze tijd).

Bekijk origineel

7 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9248 reacties
  • 24 december 2024

Afkopen is gewoon de resterende maanden van je looptijd betalen. Als je een overstap aanvraagt wordt dit na de overstap in rekening gebracht.

Ervaar je het wegvallen alleen wifi of met een kabel?

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1434 reacties
  • 24 december 2024
Captep58 schreef:

Waarom niet eerst (laten) onderzoeken wat de reden van het uitvallen is. Of is dat traject al helemaal doorlopen? Mocht het zo zijn dat het uiteindelijk niet op te lossen is, dan heb je kans dat Odido wat schappelijker is met een opzegging (ze kunnen dan immers niet leveren waarvoor je betaald, een goed werkende internet verbinding).

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 24 december 2024
rvk01 schreef:
Captep58 schreef:

Waarom niet eerst (laten) onderzoeken wat de reden van het uitvallen is. Of is dat traject al helemaal doorlopen? Mocht het zo zijn dat het uiteindelijk niet op te lossen is, dan heb je kans dat Odido wat schappelijker is met een opzegging (ze kunnen dan immers niet leveren waarvoor je betaald, een goed werkende internet verbinding).

Moet ik hiervoor bellen?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 24 december 2024
eric schreef:

Afkopen is gewoon de resterende maanden van je looptijd betalen. Als je een overstap aanvraagt wordt dit na de overstap in rekening gebracht.

Ervaar je het wegvallen alleen wifi of met een kabel?

Het modem valt gewoon weg. Na 10-20 seconden knippert het powerlampje en binnen 1-2 min komt het internet weer terug. Dit gebeurd 2-3 keer per dag.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9248 reacties
  • 24 december 2024

Dat klinkt toch als een defecte router of voeding? Die kan vervangen worden. Wat zegt de klantenservice daar over?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 24 december 2024
eric schreef:

Dat klinkt toch als een defecte router of voeding? Die kan vervangen worden. Wat zegt de klantenservice daar over?

Ik heb de klantenservice nog niet gesproken. Ik dacht eigenlijk niet aan een defecte router omdat het een paar maanden oud is. Ik ga er volgende keer beter op letten wat er precies gebeurd en klantenservice bellen. Dank voor je reactie.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1434 reacties
  • Antwoord
  • 24 december 2024

Het kan natuurlijk ook liggen aan een defect in de ONT (ipv router). Dan kan het zijn dat de router zichzelf daarna reset omdat ie geen link kan krijgen. Ik weet niet zeker of dat zo is.

Maar misschien kunnen ze dat zien in de log van de router.

Overigens zijn er hier wel meerdere topics te vinden over sporadische restarts en storing. Heb je een T54 of een T50?

Bv. https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/zyxel-t-54-herstart-spontaan-ervaringen-362629

Maar de helpdesk zou je in ieder geval in eerste instantie verder moeten kunnen helpen (helaas waarschijnlijk slechts bereikbaar in deze tijd).

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen