Skip to main content

Ik wil mijn contract het liefst voortijdig beëindigen omdat ik in het begin al problemen heb gehad met het tv geluid en nu weer met het wifi signaal dat steeds weg valt 

alles is nu al 2 keer gereset maar probleem blijft zich voordoen

hoop op één antwoord waar ik wat mee kan

henk kruiswijk

Hey ​@Viscerale, ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiele verbinding.

Je dient ons de kans te geven om het voor je op te lossen, lukt dit ons niet binnen 30 dagen dan mag je het contract kosteloos ontbinden.

Ik help je hier graag mee, kan je iets meer informatie geven over het euvel? Je geeft aan dat het wifi signaal wegvalt, op welke apparaten ervaar je dit? Komt dit omdat je verweg van het modem zit? Valt de verbinding alleen via wifi weg of ook bekabeld?

Goedemiddag 

ik had 2 dec gebeld en toen hebben ze alles gereset en in dezelfde middag weer dat wifi signaal wegviel 

het modem staat in de kamer en ik zie het aan mijn Google Home die geeft aan dat ik geen signaal heb deze staat ook in de woonkamer op 2 m vanaf het modem 

ook op de tablets en mijn telefoon valt het signaal weg alleen wifi valt weg alle lampjes blijven groen op het modem ( zyxel t-54)

Dank voor de uitleg ​@Viscerale, ik heb wat onderzoek gedaan en zie dat de 2.4 GHz frequentie best wordt overbelast door een aantal apparaten. Hierdoor kun je uitval ervaren, het internet valt zelf namelijk niet weg. Weet je toevallig welke apparaten dit zijn?

• da:44:89:0a:ae:a9 
  • 70:f1:1c:3d:d6:79
  • 60:6d:c7:5e:12:12

Deze zorgen voor het overbelasten namelijk. Is het mogelijk om deze apparaten te rebooten en misschien dichter bij het modem te kunnen zetten zodat ze op 5 GHz kunnen? Of kunnen deze apparaten alleen op de 2,4 GHz frequentie?

Goedemiddag

ik heb een aantal apparaten overgezet naar de 5 GHZ 

men ga nu kijken of de wifi blijft werken anders meld ik mij weer

Dankje ​@Viscerale, als je nogmaals een uitval merkt, kan je dan de datum/tijdstip noteren en het apparaat waarop je dit gemerkt hebt? Het liefst het MAC-adres van dit apparaat, dan kan ik het namelijk wat beter onderzoeken!

Sorry voor de 2e topic dacht dat deze afgelopen was

wifi valt soms nog steeds weg op google home en mijn telefoon en van mijn vrouw

tv geeft nu ook kuren bij over zetten naar andere zender krijg ik vaak er ging iets mis probeer het later nog eens

soms valt het beeld ook ineens weg op zwart en 4 tellen later komt het terug 

ook tv menu geeft soms dat het aan het laden is

en bij opstarten de 1e keer geeft aan wie kijkt er tv 

henk k

Heb je toevallig de MAC-adressen van die apparaten en de tijdstippen van de uitval ​@Viscerale? Dan kan ik het onderzoeken. 

weet de tijd niet meer11-12 had ik geen wifi

18-12 geen wifi op tijdstip rond 09:40 uur

mac 60:0F:6B:98:25:92 betreft iPhone 15

google home1C:F2:9A:08:3C:9B 

samsung tablet 58:B1:0F:6D:8B:D2

tv geeft nu ook steeds vaker problemen weet niet of er wat veranderd is bij jullie .van de ene zender naar de andere vaak probleem dan geeft het scherm weer er ging iets mis probeer later nog eens

en dan effe later werkt het wel 

soms valt het beeld ook weg zwart scherm en 20 sec later is het beeld er weer

Hey ​@Viscerale, op 18 december om 09:40 heeft er een reboot plaatsgevonden, heb je die zelf uitgevoerd? 

Heb je het modem toevallig staan bij een stoorzender? Mogelijke verstoringen:

• Het modem is op de grond geplaatst. Voor een optimaal signaal is ooghoogte gewenst
  • Het modem is achter een metalen object geplaatst (denk aan een TV, stereo of koelkast)
  • Het modem is rondom een aquarium of aquariums geplaatst (water verstoort het signaal).

Ik heb mijn contract al opgezegd 

verdere hulp is niet meer nodig

bedankt verder

Hi ​@Viscerale ik had je hier graag mee verder geholpen, maar ik wil je veel succes wensen bij de nieuwe provider. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, weet dan dat je hier altijd voor bij ons terecht kan! 

Reageer