Skip to main content

senior

• 30 december 2024
  • 6 reacties
  • 77 Bekeken

Mijn 93 jarige vader zit al sinds de kerstdagen zonder internet. Dit houdt voor hem in geen televisie, geen telefoon, geen alarm en voor ons zijn kinderen; geen cameratoezicht. Wij vinden dit onverantwoordelijk en voor hem is het in en in triest. Daarnaast raakt hij hierdoor erg in de war, begrijpt het niet en loopt steeds met vragen naar de buren. 
Odido zou zondagmiddag komen, bevestigd per mail, fijn! Monteur zou tussen 12:00 en 16:00 uur arriveren. Mijn broer heeft er de hele middag gezeten..  maar geen Odido. Toen tot onze grote verbazing een mail dat ze geweest waren maar niemand thuis troffen. Niet te geloven! En vandaag te horen gekregen dat ze pas donderdag komen. Dit houdt in dat mijn dementerende vader tijdens oud en nieuw geen tv of telefoon heeft en ook niet begrijpt waarom niet.. Ik vind het ontzettend sneu voor hem en voor de ‘service’ van Odido heb ik dan ook geen goed woord over. Wij vinden het onverantwoord dat een man van deze leeftijd zo lang onbereikbaar is. 

Slechte beurt van Odido!

Uitgelichte reactie

31 december 2024

@Brigitte verweij Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden voor deze situatie. Ik kan mij goed voorstellen dat dit voor de nodige stress zorgt. Ik wil er dan ook alles aan doen om de verbinding zo snel mogelijk te herstellen.

Op dit moment kan ik nog niet bij alle gegevens van jouw vader. Zou je mij in een privébericht zijn  volledige naam, telefoonnummer, straatnaam, postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN willen sturen? Dan is de verificatie compleet en kan ik gelijk voor je aan de slag. 

Ik kan niets beloven, maar ik ga gelijk mailen naar Guidion met het verzoek om contact op te nemen voor een eerdere afspraak mogelijkheid. Wil je mij ook een nummer geven waarop je bereikbaar bent? Dan heb ik gelijk alle gegevens om aan het werk te gaan. 

Laat je het mij weten als je zover bent? Ik sta paraat! 

6 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9360 reacties
  • 30 december 2024

Hoi ​@Brigitte verweij ,

Dat een monteur niet is langsgekomen is niet fijn. Ook een defect is niet handig als je zo afhankelijk bent van de verbinding. Toch is en blijft het een consumenten internetlijn waar geen SLA op van toepassing is. Je zou je kunnen afvragen of het handig/verantwoord is om alles van zo'n lijn afhankelijk te maken. Een technisch product kan altijd kapot gaan en zeker als er iets “onderweg” kapot is gegaan kan het wel even duren voordat gerepareerd is.

Denk dus eens aan een backup lijn. Kost wat, maar dan is er “altijd” verbinding. Of je neemt zo'n alarm  kastje met simkaart ingebouwd, dan is er in iedergeval naast de telefoon nog een alarm mogelijkheid.

Misschien wel iets lastiger voor dementerende mensen, maar een senioren mobiel met rode alarm knop als backup kan ook nog.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 30 december 2024

Hoi Eric,

Dus jij vindt het normaal dat je zo lang zonder internet zit? 

Brigitte 

renetje6
  • is een King Poster
  • 42 reacties
  • 30 december 2024

Het is zeker niet normaal en zeker niet in deze snelle tijd. Helaas is dit wel de realiteit en niet alleen bij Odido. 

ik heb zélf ook een oude vader die alleen is dus ik weet hoe rot deze situatie is. Ik hoop dat er snel een oplossing voor jullie komt. 

misschien is klik en klaar een snelle tijdelijke oplossing. Het is per maand opzegbaar. 
https://www.odido.nl/internet/klik-en-klaar?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Fixed+%7C+Non-branded+-+1P+-+Search+-+odi_fix_psnbk&utm_content=173179671808&utm_term=odido%20klik%20en%20klaar&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Fixed%20%7C%20Semi-branded%20-%20Klik%26Klaar%20-%20Search%20-%20Branding%20campaign%20-%20odi_fix_pssbk&utm_id=21708679592&gad_source=1&gbraid=0AAAAApy7JMxnxMi6scbjuKrc8ESyaDoiL

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9360 reacties
  • 30 december 2024

Nee, niet fijn , maar het blijft techniek wat kapot kan gaan en in de kerstvakantie zijn er gewoon minder mensen beschikbaar. Ik belde voor mijn verwarmingsketel, en daar kwam ik alleen maar bij een soort “telefoon opneem dienst” uit. Als het zo belangrijk is, dan zorg je voor een backup. Wij hadden nog een elektrisch kacheltje staan.

Maar toen de afspraak eenmaal was gemaakt kwam de monteur wel opdagen, dat is iets wat Guidion op een andere manier bij jullie heeft opgelost. Het idee van renetje is zo'n backup die je voor € 20,- per maand (klantvoordeel) in huis kan halen. 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 30 december 2024

Dank voor je empathische reactie. Feit is dat we hier al dagenlang stress van hebben in plaats van dat we ontspannen kerstvakantie vieren. Daarnaast voel ik me besodemieterd als iemand toezegt te komen per mail compleet met datum en tijd (24/7 dus ook op zondag) en vervolgens per mail aangeeft dat er niemand thuis was. Er zijn notabene afspraken afgezegd om ervoor te zorgen dat m’n broer de monteur zou kunnen ontvangen. 
Intens triest vind ik voor mijn vader; geen tv en telefoon op oudejaarsavond..

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4440 reacties
  • 31 december 2024

@Brigitte verweij Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden voor deze situatie. Ik kan mij goed voorstellen dat dit voor de nodige stress zorgt. Ik wil er dan ook alles aan doen om de verbinding zo snel mogelijk te herstellen.

Op dit moment kan ik nog niet bij alle gegevens van jouw vader. Zou je mij in een privébericht zijn  volledige naam, telefoonnummer, straatnaam, postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN willen sturen? Dan is de verificatie compleet en kan ik gelijk voor je aan de slag. 

Ik kan niets beloven, maar ik ga gelijk mailen naar Guidion met het verzoek om contact op te nemen voor een eerdere afspraak mogelijkheid. Wil je mij ook een nummer geven waarop je bereikbaar bent? Dan heb ik gelijk alle gegevens om aan het werk te gaan. 

Laat je het mij weten als je zover bent? Ik sta paraat! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen