Maandag ontvang ik de glasvezelaansluiiting van Odido. Guidion is al langs geweest maar er was geen verbinding. Echter de monteur vertelde mij overtuigend dat ik mijn huidige Ziggo (kabel) aansluiting niet mag behouden. In Nederland mag je op 1 huisadres geen 2 internetaansluiitingen van 2 providers??!!??. Ik wil hier graag bevestiging van want ik ken die wetgeving niet. Ik heb geen overstapservice omdat ik Ziggo voor ons bedrijf aan huis wil behouden. Ik kies zelf voor dubbele kosten. Wat maakt het dan uit dat ik 2 aansluitingen heb. Graag hoor ik hier de juridische grondslag. De monteur zei dat Odido dan Ziggo zou inlichten en dat dan paar dagen later de verbinding wordt beëindigd ?? Knap als ze zakelijk contract kunnen ontbinden.
Echter de monteur vertelde mij overtuigend dat ik mijn huidige Ziggo (kabel) aansluiting niet mag behouden. In Nederland mag je op 1 huisadres geen 2 internetaansluiitingen van 2 providers??!!??. Ik wil hier graag bevestiging van want ik ken die wetgeving niet.
Onzin. Ik heb hier ook geen gebruik gemaakt van de overstapservice omdat ik 100% zeker moest weten dat mijn internet zou werken (en ik de verhalen over afzeggende afspraken al gehoord had). Ik gebruik mijn particuliere aansluiting semi-zakelijk en kan me dus geen downtime veroorloven. Er zijn adressen zat in Nederland die ook meerdere aansluitingen hebben (al is het maar als backup voor als dit soort dingen gebeuren).
Die installateur heeft het dus echt helemaal mis. Normaal vraag ik dan ook op welke wetgeving (artikelnummers) hij doelt en als hij die niet kan noemen dan weer ik het al…
Ik kan het ook nergens terugvinden. De Telecommunicatiewet wordt vernieuwd. Er er ligt een Cybersecuritywetgevingswet klaar die al geïmplementeerd moest zijn maar lijkt mij niet dat het daarin komt te staan. Contractenrecht is 1 van de oudste rechtsgebieden en Odido kan niet zonder toestemming mijn Ziggo-aansluiting dus contract ontbinden. Vandaar hier de vraag aan Odido. En alvast bewijsvorming voor de monteur maandag.
Laat die monteur maar kletsen (en jouw glas verbinding opleveren). Als je geen overstapservice hebt aangevraagd gaan Odido systemen niets maar Ziggo communiceren. Sterker nog, Odido weet helemaal niets van jouw andere overeenkomst af!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.