Skip to main content
  • 2,659 Topics
  • 18,242 Reacties
2657 Topics
Odido TV App geeft al maanden error melding op MacBook bij televisie kijken (‘Something went wrong. Please Try Again. (214999)’)
Beste Odido Community, Al maanden kijk ik alleen maar televisie op mijn Apple MacBook Air via de Safari browser op de Odido website. Ik heb een half jaar geleden geprobeerd via de Odido App (destijds de ‘T Mobile TV Anywhere’ app) televisie te kijken en alles werkt wel, qua layout en zender overzicht, alleen het werkelijke tv kijken geeft iedere keer de foutmelding: ‘Something went wrong. Please Try Again. (214999)’ Ik heb destijds (5 maanden terug) meerdere ‘tickets’ laten aanmaken hierover bij de telefonische klantenservice en nooit een reactie ontvangen van de technische ondersteuning. Vanavond weer met Odido aan de klantenservice telefoon gehangen en weer een medewerker gesproken die werkelijk geen idee heeft. Ik heb ook al meerdere malen geprobeerd om de App te de-installeren maar ook een her-installatie werkt helaas niet. Het lullige is dat qua ‘keyboard shortcuts’ en het aanmaken van een overzichtelijke zenderlijst met ‘customizeble favorites’ alleen goed en vloeiend werkt in de App, en via de browser raak ik keer op keer verdwaald tussen al die honderden televisiekanalen. Dit maakt zappen super irritant en onoverzichtelijk. Zijn er hier op dit forum misschien mensen die hetzelfde hebben, of wellicht een technische ondersteuner van Odido zelf? Ik zou het al waarderen als Odido dit probleem zou erkennen. Na de zovele lange sessies met Odido’s klantenservice kom ik namelijk steeds weer op het advies; ‘Kijk dan maar televisie via de webbrowser’ en dat kan toch niet the way to go zijn, toch? Super bedankt voor jullie reactie eb ervaringen! Fijne avond, tot spreeks, Andreas van den Akker Amsterdam.
Miscommunicatie terugsturen apparatuur
Beste Odido, Begin december ben ik verhuisd en heb mijn Odido abonnementen meegenomen. Bij het oversluiten heb ik aan de telefoon gevraagd wat ik met de oude apparatuur moest doen. Als deze retour zou moeten zou ik daar nog bericht van ontvangen, maar waarschijnlijk kon ik deze gewoon meeverhuizen kreeg ik te horen. Er is vervolgens toch een pakket bezorgd met nieuwe apparatuur. Ik had niks gehoord over het terugsturen van de oude apparatuur dus bij installatie nog maar even aan de monteur gevraagd wat ik daar nou mee moest doen. Hij gaf aan dat als ik wat moest terug sturen ik daar wel een mail of brief over zou krijgen en dat het soms bij wat oudere apparatuur niet nodig is. Dit las ik inderdaad ook online en ik kon ook geen verzendlabel o.i.d. vinden in mijn account. Ik heb vervolgens alles bewaard met de gedachte dat mochten jullie het toch nog terug willen dat ik het dan wel zou horen. Ik heb verder nooit meer wat gehoord en nu zag ik een paar dagen geleden dat er 165 euro bovenop mijn huidige factuurbedrag geprobeerd was af te schrijven. Hierover gebeld en na veel zoeken kwamen we er achter dat dit voor de apparatuur was. Omdat er ook geen verzendlabel in mijn account zichtbaar was heeft de mevrouw aan de telefoon mij een code gegeven voor het verzenden met DHL. Als ik dan dezelfde dag alles op zou sturen, het verzendbewijs zou bewaren en een mail zou sturen naar Odido zou alles geregeld kunnen worden. De code die ik via de telefoon had ontvangen van de medewerker was volgens de DHL medewerker overigens geen QR-code maar een barcode dus die kon hij niet gebruiken, maar hij heeft gratis een nieuw code gemaakt waardoor ik hem wel heb kunnen versturen. Nu kreeg ik gister per sms een herinnering om de factuur van 165 euro te betalen. Mijn vraag is nu moet ik dit alsnog doen? Ik wil zo'n hoog bedrag niet voor langere tijd moeten missen, maar ik weet ook niet of als ik dit niet betaal er weer een boete bovenop komt o.i.d. En een mailadres kon ik alleen voor zakelijke klanten vinden, dus hopelijk kunnen jullie mij via deze weg verder helpen. Alvast bedankt voor de hulp!
Glasvezel aansluiten per sms
Vannochtend ontving ik een sms van een onbekend 06 nummer dat Alpha glasvezeltechniek (Alpha) in opdracht van Odido met mij een afpsraak wil inplannen voor een gratis glasvezelaansluiting. Openingszin: "Beste bewoner," Opzich steken al bijna een jaar de glasvezels uit de straathoek, dus het zou legitiem kunnen zijn. Echter onverwachts van een onbekend nummer een ongeadresseerde sms krijgen, doet alle alarmbellen afgaan wat betreft digitale oplichting.Hierbij een samenvatting van mijn pad naar antwoorden, waarbij opvalt hoe verbaasd de meeste mensen zijn, hoe niemand Alpha kent, en hoe sommige mensen de gang van zaken heel logisch vinden.En hoe ik uiteindelijk ergens geloof dat Alpha bestaat en waarschijnlijk daadwerkelijk voor Odido werkt, maar het allemaal heel sketchy blijft voelen. Eerst heb ik gebeld naar Odido. Daar kent men Alpha niet, en vindt mijn contactpersoon sms-berichten geen gebruikelijke communicatievorm. De aanleg van het glasvezelnet wordt door Opendutchfiber (Odf) gedaan, dus ik krijg een telefoonnummer van Odf. Bij Odf kent men Alpha ook niet, en volgens hen gaat dit bij onderaannemers mogelijk ook via sms al had de persoon die ik sprak dit nog niet eerder gehoord. Het ongemakkelijke gevoel wordt dus gedeeld. Vervolgens word ik doorverbinden met de onderaannemer, Van gelder telecom. Ik moet bekennen dat de houding van Van gelder telecom het meest absurde was in de reeks. De dame kan bevestigen dat Alpha glasvezeltechniek met mij contact op zou moeten nemen, maar heeft geen enkel telefoonnummer van hen en kan niet bevestigen dat de sms legitiem is. Humeurig merkt ze op dat het allemaal heel logisch is dat alles tegenwoordig via sms gaat, want dat doet bol.com ook, al kan ze niet begrijpen dat mensen normaalgesproken de dag voor de sms bewust een bestelling bij bol.com plaatsen en de sms dus logisch volgt uit eerdere gebeurtenissen. Daarnaast krijgt men in zo'n geval ook meerdere emails met facturen en dergelijke. Verder vraagt ze of ik geen google heb om het bedrijf op te zoeken. Ten eerste lijkt het mij niet logisch om bij een mogelijke scampartij na te vragen of ze legitiem voor een ander werken. Ten tweede moet u vooral de website bekijken (die ik later vond): https://alphaglasvezeltechniek.nl/ "coming soon" is een kwart van alle tekst op de website.Ze vindt het allemaal maar moeilijke vragen en vindt het jammer dat ze mij niet kan overtuigen, maar ook dat ik vooral niet iets moet doen als ik het niet vertrouw. Het was een maf gesprek, waarbij alle extra vragen die de sms oproept teveel is om uit te leggen. Hierna heb ik google geopend en "alpha glasvezeltechniek" opgezocht. Het begon met wat algemene bedrijfsinformatie op Oozo, een kredietwaardering bij Creditsafe, en twee klachten over hoe Alpha werkt in Kralingen op de Odido Community website. Veel scrollen verder heb Alpha's website niet kunnen vinden. Na wat rondklikken heb ik op bedrijvenpagina.nl een ander 06 nummer gevonden, en dat gebeld. De monteur die ik toen aan de lijn kreeg kon bevestigen dat het initiele sms 06 nummer van Alpha was, en kon ook vertellen wat de website was, waarbij deze er in geloofde dat iedereen hun website gewoon kan opzoeken. Op dit punt had ik eindelijk enig vertrouwen dat ik door een legitieme organisatie was benaderd, maar de website gaf hier weer een deuk in ("coming soon", voor een bedrijf dat in ieder geval sinds 2021 actief is). Alles bij elkaar ben ik een uur bezig geweest om een sms te verifieren, en dat is maar half gelukt. Is dit hoe Odido wil communiceren? Zou iemand met enige online opvoeding moeten reageren op dit smsje? En bereikt Odido op deze manier geloofwaardig het doel om glasvezel aan te bieden?Voor mij is het antwoord op dit moment driemaal nee.Verder zou ik graag vanuit Odido duidelijke communicatie ontvangen over welke partijen mij namens hen benaderen, zodat ik niet nogmaals alles hoef na te trekken. Verder blijkt de Odido website nul keer het woord klacht te bevatten, wat het indienen van een klacht heel moeizaam maakt.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen