Skip to main content
Beantwoord

Zyxel t-56 storing

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

49 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1183 reacties
  • 4 maart 2025
Mmariska schreef:

Zou juist fijn zijn als je ons kan vertellen waarom we niet mogen resetten ​@Teresa van Odido . Zo creëer je meer begrip en is beter dan de "onderzoek loopt" die we om 17.00 uur weer krijgen.

De ‘expert’ hebben dit advies gegeven (voor de routers die nog werken). Wanneer je je router n.l. opnieuw start, kan die in die opstartprocedure blijven zitten. Mij lijkt het dat dat voor routers die reeds dit probleem hebben niet van toepassing. Maar dat zeggen ze er niet bij. De moderators houden zich hier dan “op de letter” aan het advies van de ‘experts’. Ze weten natuurlijk ook niet of elk probleem hetzelfde is.

Diezelfde experts lopen al sinds zaterdag te zoeken naar dit probleem. Als deze simpele handeling het probleem voor ‘tig mensen tijdelijk op had kunnen lossen, lijkt me dat dat heel wat ergernis had kunnen voorkomen. Maar goed… de experts zeggen….

(Het is natuurlijk ook een kleine moeite voor de experts om hier duidelijkheid over te geven… maar dan moet het ze wel gevraagd worden...)

• 32 reacties
  • 4 maart 2025
rvk01 schreef:
Mmariska schreef:

Zou juist fijn zijn als je ons kan vertellen waarom we niet mogen resetten ​@Teresa van Odido . Zo creëer je meer begrip en is beter dan de "onderzoek loopt" die we om 17.00 uur weer krijgen.

De ‘expert’ hebben dit advies gegeven (voor de routers die nog werken). Wanneer je je router n.l. opnieuw start, kan die in die opstartprocedure blijven zitten. Mij lijkt het dat dat voor routers die reeds dit probleem hebben niet van toepassing. Maar dat zeggen ze er niet bij. De moderators houden zich hier dan “op de letter” aan het advies van de ‘experts’. Ze weten natuurlijk ook niet of elk probleem hetzelfde is.

Diezelfde experts lopen al sinds zaterdag te zoeken naar dit probleem. Als deze simpele handeling het probleem voor ‘tig mensen tijdelijk op had kunnen lossen, lijkt me dat dat heel wat ergernis had kunnen voorkomen. Maar goed… de experts zeggen….

(Het is natuurlijk ook een kleine moeite voor de experts om hier duidelijkheid over te geven… maar dan moet het ze wel gevraagd worden...)

Klinkt logisch. Zou ook zeker niet rommelen aan je router als die het nu wel gewoon doen.

Als ik thuis ben ga ik toch echt wel even rommelen de stekkertjes. Ben nu wel echt benieuwd of dat de oplossing is.

• is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 4 maart 2025

Mijn vader heb helemal niks gekregen kwa data. Hij zit al 3 dagen zonder ik ben van plan om mijn oude modem straks naar toe de bregen Huwwei te gaan kijken of dan wel werk bij hem. Ik gebruik eigen netgear modem. Maar de data die er beloofd zijn is nooit geweest hij gebruik nu zijn standaard 10 gb data en als het op is dan heeft mijn vader alleen mobiel thuis. 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4249 reacties
  • 4 maart 2025

@Mmariska Dat wil ik met alle liefde doen, maar ik heb jammer genoeg ook niet alle kennis in huis. Ik heb hierover wel navraag gedaan, maar tot op heden geen antwoord vernomen. 

Wel is het advies om het modem niet meer te resetten komen de vervalen. Je leest dit in de nieuwe update in het storingstopic. 

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 4 maart 2025
rvk01 schreef:
Katzzz456 schreef:

@Teresa van Odido ik heb ook al sinds zaterdag geen internet door deze storing.

@Katzzz456 Kun je eens het volgende proberen… De WAN kabel uit de router halen en de router even uitzetten, na 15 seconden weer aanzetten (zonder WAN kabel erin), dan een paar minuten (5?) wachten. Hopelijk komt de router dan door de opstartprocedure. Daarna de WAN kabel in de router. Heb je daarna wel internet?

Ik zit ook al sinds zaterdag zonder internet thuis, en het duurt mij toch echt te lang… Ik heb bovenstaande zojuist een aantal keer geprobeerd, maar helaas zonder succes. Zometeen maar een nieuw modempje oppikken bij de Gamma, kan sowieso geen kwaad om er eentje extra te hebben liggen. Hopelijk krijg ik daarmee de boel weer aan de praat.

Het gebrek aan communicatie vanuit Odido op de storingspagina valt me wel tegen. Ik lees op Tweakers dat zo’n 200 klanten zich gemeld zouden hebben tot op heden, maar het werkelijke aantal klanten die hier last van hebben zal ongetwijfeld een stuk hoger liggen. Die hebben toch wel recht op wat meer informatie dan “we zijn er hard mee bezig” in mijn optiek. Voor mij is deze situatie wel een serieuze reden om een overstap te overwegen. Nog nooit bij andere providers een storing meegemaakt die zo lang onopgelost bleef.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1183 reacties
  • 4 maart 2025
LuGlo schreef:

Ik heb bovenstaande zojuist een aantal keer geprobeerd, maar helaas zonder succes.

Je hebt 5 minuten gewacht voor de WAN er weer in te doen? Jammer dat het dan bij jou niet werkt. Als dat het zou zijn zou dat al heel wat zijn in het ‘onderzoek’ 😁

Een reserve router is altijd handig. Ik heb hier mijn oude Asus AC68U ook altijd klaar liggen (met VLAN 300 en port-forwarding reeds ingesteld). Zou hem alleen aan hoeven te koppelen en gaan. Alleen bij rood knipperend ONT zou ik een probleem hebben 😉

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 4 maart 2025
rvk01 schreef:
LuGlo schreef:

Ik heb bovenstaande zojuist een aantal keer geprobeerd, maar helaas zonder succes.

Je hebt 5 minuten gewacht voor de WAN er weer in te doen? Jammer dat het dan bij jou niet werkt. Als dat het zou zijn zou dat al heel wat zijn in het ‘onderzoek’ 😁

Een reserve router is altijd handig. Ik heb hier mijn oude Asus AC68U ook altijd klaar liggen (met VLAN 300 en port-forwarding reeds ingesteld). Zou hem alleen aan hoeven te koppelen en gaan. Alleen bij rood knipperend ONT zou ik een probleem hebben 😉

Yes voor de zekerheid iets langer dan 5 minuten gewacht, maar helaas dus zonder succes. Ik ga zo maar eens op pad voor zo’n reserve router, dat kan nooit kwaad!

• is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 4 maart 2025
MrTHorDUde schreef:

Mijn vader heb helemal niks gekregen kwa data. Hij zit al 3 dagen zonder ik ben van plan om mijn oude modem straks naar toe de bregen Huwwei te gaan kijken of dan wel werk bij hem. Ik gebruik eigen netgear modem. Maar de data die er beloofd zijn is nooit geweest hij gebruik nu zijn standaard 10 gb data en als het op is dan heeft mijn vader alleen mobiel thuis. 

MrTHorDUde schreef:

• is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 4 maart 2025
MrTHorDUde schreef:
MrTHorDUde schreef:

MrTHorDUde schreef:

• is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 4 maart 2025
MrTHorDUde schreef:
MrTHorDUde schreef:
MrTHorDUde schreef:

MrTHorDUde schreef:

• is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 4 maart 2025

• 32 reacties
  • 4 maart 2025

Als het nu nog niet gemaakt is gebeurt dat de komende dagen ook niet zsm nieuwe router opsturen of de maand opzegtermijn laten vervallen 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 5 maart 2025
rvk01 schreef:
Katzzz456 schreef:

@Teresa van Odido ik heb ook al sinds zaterdag geen internet door deze storing.

@Katzzz456 Kun je eens het volgende proberen… De WAN kabel uit de router halen en de router even uitzetten, na 15 seconden weer aanzetten (zonder WAN kabel erin), dan een paar minuten (5?) wachten. Hopelijk komt de router dan door de opstartprocedure. Daarna de WAN kabel in de router. Heb je daarna wel internet?

Het advies om niet te resetten is vervallen dus ik heb je oplossing geprobeerd, maar zonder succes. Toch maar een nieuwe router regelen zoals je elders suggereert. Want Joost mag weten hoe lang dit nog gaat duren. Dankjewel voor je suggesties.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4249 reacties
  • 5 maart 2025

Hoi allemaal, 

Willen jullie eens nagaan of het powerlampje constant blijft knipperen? Ook na een herstart. 

Als je de gegevens in je community profiel volledig hebt ingevuld, kan ik verder met je meekijken. Geef je mij een seintje als je zover bent?

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 5 maart 2025

@Teresa van Odido Ik heb overal even de stroom afgehaald en alles weer opnieuw herstart, maar nog steeds knippert het powerlampje. Mijn gegevens zijn verder aangevuld.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 5 maart 2025
Teresa van Odido schreef:

Hoi allemaal, 

Willen jullie eens nagaan of het powerlampje constant blijft knipperen? Ook na een herstart. 

Als je de gegevens in je community profiel volledig hebt ingevuld, kan ik verder met je meekijken. Geef je mij een seintje als je zover bent?

Powerlampje blijft inderdaad steeds knipperen. Ook nadat de stroom eraf is gehaald.

• 32 reacties
  • 5 maart 2025
Katzzz456 schreef:
Teresa van Odido schreef:

Hoi allemaal, 

Powerlampje blijft inderdaad steeds knipperen. Ook nadat de stroom eraf is gehaald.

@Teresa van Odido heb je al bericht van iemand dat het opnieuw opstarten wel werkt?

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 5 maart 2025

Powerlampje blijft knipperen.

• 32 reacties
  • 5 maart 2025

KPN kan versneld oversluiten, maar noemt een mogelijke afkoopsom bij huidige aanbieder. Wat zal dat zijn als ik me niet aan de maand overstap termijn hou?

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 5 maart 2025

Zojuist is er een nieuwe update op deze pagina geplaatst:

Update [05-03-2025/12:15] Alle klanten die zich bij ons hebben gemeld worden zo snel mogelijk gebeld en ontvangen een nieuw modem. 

• is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 5 maart 2025
LuGlo schreef:

Zojuist is er een nieuwe update op deze pagina geplaatst:

Update [05-03-2025/12:15] Alle klanten die zich bij ons hebben gemeld worden zo snel mogelijk gebeld en ontvangen een nieuw modem. 

Geldt dit ook voor mijn vader hij heeft tel contact gehad met antwoord we sturen je vocher dat heeft hij nooit gehad?

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 5 maart 2025

@MrTHorDUde Ik werk niet voor Odido en heb hetzelfde probleem als uw vader, dus ik kan daar geen antwoord op geven. Tot op heden ben ik nog niet gebeld, maar ik wacht het nog even af. Als ik vandaag nog geen telefoontje heb gekregen ga ik zelf proberen contact op te nemen, maar ik geef Odido eerst zelf even de tijd om contact met mij op te nemen. 

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 5 maart 2025

Graag wil ik ook een nieuw modem

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Mobiel
  • 80 reacties
  • Antwoord
  • 5 maart 2025

Wij zien dat de Zyxel T-56 modems van een aantal onze klanten onterecht blijven herstarten. We zijn druk bezig geweest met het vinden een oplossing. Daarom krijg je van ons een nieuw modem en een gepaste vergoeding. Dit regelen we direct.

Heb je hier verder vragen over? Of start je Zyxel T-56 ook steeds opnieuw op en heb je dit niet bij ons gemeld? Vul alvast je communityprofiel aan met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN en laat het weten in dit topic dat je dit gedaan hebt. Wij regelen bovenstaande oplossing dan ook voor jou.@robtuinte , ​@Katzzz456 ​@LuGlo - we zien bij jullie dat nog niet alle gegevens zijn ingevuld. Willen jullie je profiel aanvullen en een reactie achterlaten via: Zyxel T-56 - Powerlampje knippert continu, geen WiFi

We sluiten dit topic. Mocht je hetzelfde probleem ervaren? ​@DelGrosso , ​@Tuyllkade , ​@MrTHorDUde  Laat dan een reactie achter onder dit topic. Vergeet niet alvast je gegevens in je profiel te zetten. Ervaar je een ander probleem? Dan verzoeken we je om een nieuw topic aan te maken. 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen