Skip to main content

abonnement opzeggen

11 maanden geleden heb ik mijn abonnement opgezegd omdat ik mijn appartement moest verlaten. Nadat ik de verzekering kreeg dat alles was beëindigd, krijg ik nu een e-mail voor ongeveer 400 euro schuld. Waarom nu pas en waarom loopt het abonnement door? Dank u wel 

Uitgelichte reactie

5 maart 2025

Hi ​@mra4eva, dank voor deze uitleg. Is het oké als ik in het Nederlands communiceer, omdat je originele bericht in het Nederlands was? Of heb je liever Engels? Hoe dan ook help ik je verder.

Ik zie in de geschiedenis van je abonnement geen bevestiging van de opzegging. Ik zie wel contact over een opzegging per 1 juli, maar omdat de situatie ons niet volledig duidelijk was hebben wij gevraagd om een verhuisbewijs. Dit is een officieel document waarop wij kunnen zien dat je inderdaad op een nieuw adres woont of dit oude adres hebt verlaten. Dit document hebben wij nooit gekregen. Om deze reden is je abonnement uiteindelijk later opgezegd omdat een andere provider onze lijn op dit adres heeft overgenomen. Waarschijnlijk gaat dit om nieuwe bewoners die een provider hebben afgesloten. Hoe zit het met dit document en waarom hebben wij deze niet ontvangen? Zonder verhuisbewijs mogen wij nooit zomaar je abonnement opzeggen.

Het is nu te laat voor de retour, maar je mag het alsnog regelen als je dat wilt. Stop hiervoor een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail!

9 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8748 reacties
  • 2 maart 2025

Heb je in je my-odido account gekeken?  Heb je de email bevestiging gekregen van de opzegging? Was je al buiten je contractstermijn?

Als een abonnement doorloopt wordt er toch maandelijks geincasseerd, niet 1 factuur van 11 maanden? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 2 maart 2025

In mijn profiel staat dat mijn abonnement is opgezegd, maar ik blijf facturen ontvangen. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8748 reacties
  • 2 maart 2025
mra4eva schreef:

In mijn profiel staat dat mijn abonnement is opgezegd, maar ik blijf facturen ontvangen. 

Dat is inderdaad bijzonder. Wacht dan even tot volgende week als een moderator aan jouw topic toekomt.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 2 maart 2025

Bedankt 

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2202 reacties
  • 4 maart 2025

Hoi ​@mra4eva, ik heb het direct nagekeken! Ik zie inderdaad dat je abonnement inmiddels opgezegd is. Dit is alleen wel pas op 26 oktober 2024 gebeurd, deze datum hebben wij namelijk doorgekregen van je nieuwe aanbieder. Vandaar dat de rekeningen ook zijn doorgelopen tot deze datum. Daarnaast heb je in november een afkoopsom van je contract ontvangen. De specificaties van je rekeningen kun je vinden in Mijn Odido: Mijn Odido Internet + TV | Bekijk je facturen of wijzig je abonnement voor thuis. Je hoeft alleen het PDF-icoontje aan te klikken. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Ik sta voor je klaar! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 4 maart 2025

I have not lived at this address since June and after a long explanation with your colleague, he assured me that the subscription has been terminated. I don't know what new provider you are talking about, but I repeat... I have not lived at this address since June 2024. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8748 reacties
  • 4 maart 2025
mra4eva schreef:

I have not lived at this address since June and after a long explanation with your colleague, he assured me that the subscription has been terminated. I don't know what new provider you are talking about, but I repeat... I have not lived at this address since June 2024. 

Heb je de apparatuur wel teruggestuurd en het verzendbewijs bewaard? Of is de 400 euro op de factuur misschien juist omdat de Odido apparatuur niet terug is ontvangen?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 4 maart 2025

No one notified me that I had to return it. I will do so immediately, but I don't know where it should be sent. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@mra4eva, dank voor deze uitleg. Is het oké als ik in het Nederlands communiceer, omdat je originele bericht in het Nederlands was? Of heb je liever Engels? Hoe dan ook help ik je verder.

Ik zie in de geschiedenis van je abonnement geen bevestiging van de opzegging. Ik zie wel contact over een opzegging per 1 juli, maar omdat de situatie ons niet volledig duidelijk was hebben wij gevraagd om een verhuisbewijs. Dit is een officieel document waarop wij kunnen zien dat je inderdaad op een nieuw adres woont of dit oude adres hebt verlaten. Dit document hebben wij nooit gekregen. Om deze reden is je abonnement uiteindelijk later opgezegd omdat een andere provider onze lijn op dit adres heeft overgenomen. Waarschijnlijk gaat dit om nieuwe bewoners die een provider hebben afgesloten. Hoe zit het met dit document en waarom hebben wij deze niet ontvangen? Zonder verhuisbewijs mogen wij nooit zomaar je abonnement opzeggen.

Het is nu te laat voor de retour, maar je mag het alsnog regelen als je dat wilt. Stop hiervoor een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen