Skip to main content

Traag internet

Hallo,

Vroeger viel het internet thuis een paar minuten weg en dan was het probleem opgelost. De laatste weken is de onderbreking ondraaglijk geworden. Zelfs de snelheid is erg slecht geworden, ondanks dat ik een 1000 Mbps abonnement heb. Ik heb vandaag de snelheid gecontroleerd en zag dat het rond de 4 tot 5 Mbps lag. Is dit redelijk??
Ik heb alle oplossingen op de website geprobeerd om de snelheid te verbeteren en de kwaliteit van het internet te herstellen, maar helaas veranderde er niets.

Uitgelichte reactie

6 maart 2025

Hallo ​@Ahmadalyusuf 

Is deze snelheid gemeten via de WiFi of bekabeld?

En is dit via de router of maak je gebruik van WiFi versterkers en verbind je daarmee?

13 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21036 reacties
  • 6 maart 2025

Hallo ​@Ahmadalyusuf 

En is dit via de router of maak je gebruik van WiFi versterkers en verbind je daarmee?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 6 maart 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Ahmadalyusuf 

Hallo,

was via WiFi en gewoon via de router!

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21036 reacties
  • 6 maart 2025

@Ahmadalyusuf 

Welke router heb je en wat heb je daar allemaal bekabeld op aangesloten?

Misschien even alles loskoppelen en dan kijken hoe het gaat.

Anders kan je een fabrieksreset uitvoeren door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Kan je ook eens een laptop of pc bekabeld op de router aansluiten, een speedtest doen met de Ookla speedtest app en het resultaat hier delen?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 6 maart 2025
Waqqas schreef:

@Ahmadalyusuf 

Welke router heb je en wat heb je daar allemaal bekabeld op aangesloten?

Misschien even alles loskoppelen en dan kijken hoe het gaat.

Anders kan je een fabrieksreset uitvoeren door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Kan je ook eens een laptop of pc bekabeld op de router aansluiten, een speedtest doen met de Ookla speedtest app en het resultaat hier delen?

router is: Zyxel T-50
ik heb de de kabel gebruikt; hetzelfde, dan alles losgekoppeld en de router reset, zie de resultaat!

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21036 reacties
  • 6 maart 2025

@Ahmadalyusuf 

Kun je de internetkabel tussen mediaconverter en router ook eens vervangen? Voor de stappen uit dit topic uit en deel de gevraagde screenshots hier zodat Odido een onderzoek kan starten.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 6 maart 2025

ik heb alles geprobeerd maar je ziet de resultaat!

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21036 reacties
  • 6 maart 2025

@Ahmadalyusuf 

Heb je een grijze CVS mediaconverter? Zo niet voer de stappen uit de link graag uit, alleen dan kan een moderator dit verder voor je onderzoeken.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 6 maart 2025

Ik heb wel een grijze mediaconverter!

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21036 reacties
  • 6 maart 2025

@Ahmadalyusuf 

Aan de kant waar de powerkabel zit heb je 6 schakelaars, misschien zitten ze achter een sticker.

Zorg dat 3 en 4 aan staan en de rest uit of 1 en 6 moet aan staan en de rest uit.

Herstart de mediaconverter nadat je iets wijzigt.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 6 maart 2025

nu is iets beter, maar geen 1000 Mb; bedankt in iedere geval!

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21036 reacties
  • 6 maart 2025

@Ahmadalyusuf 

Kan je de Ookla speedtest gebruiken en je laptop of pc met een korte internetkabel rechtstreeks op de router aansluiten? Deel het resultaat hier.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 6 maart 2025

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21036 reacties
  • 6 maart 2025

@Ahmadalyusuf 

Dat ziet er al veel beter, check het ook eens met de desktop app uit de Windows Store en eventueel met een andere laptop/pc.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen