Skip to main content
  • 2,659 Topics
  • 18,242 Reacties
2657 Topics
Onjuiste facturering TV Box
Beste Odido, Recent heb ik vernomen dat de er bij het Internet + TV niet correct gefactureerd wordt. Om de situatie even chronologisch te schetsen: bij de installatie van de TV box merkte de monteur (volgensmij januari ‘24) op dat de box (Amino) defect was. Kan gebeuren, echter werd toen door de monteur verzekerd dat we als vervanging de nieuwe TV box zouden ontvangen. Als vervanging was helaas een Amino box opgestuurd. Ik heb toen via het forum een verzoek ingediend om deze om te ruilen voor de nieuwe box, echter heb ik er toen twee ontvangen (waarvan 1 nodig en nu in gebruik). Tot heden heb ik nog een nieuwe TV box (4K) liggen, die ik graag zou willen terugsturen. Echter lukt het annuleren mij niet via de app. Graag zou ik willen verzoeken om deze box alsnog retour te sturen, omdat ik (volgensmij) tot nu toe daar nog steeds voor betaal. Daarnaast heb ik het idee dat ik alsnog gefactureerd word voor 1 of 2 Amino boxen. Ik heb de twee Amino boxen (S/N's; 85-11640819 & 85-11578515) in een pakket retour (DHL code JVGLOTC0058740115) gestuurd op 13 februari '24, maar volgensmij staat er in het systeem dat ik èèn Amino box te weinig op heb gestuurd en een 90 euro boete te wachten sta. Zou een moderator dat voor mij kunnen controleren? Eigenlijk dus de volgende zaken; Facturatie van TV boxen (incl. boete) sinds januari '24 Retourverzoek in systeem voor een van de twee 4K TV boxen Alvast bedankt!
Misleidende verkooptactieken Odido (n.a.v. aanleg glasvezelnetwerk)
Geachte heer, mevrouw, Hierbij dien ik een klacht in betreffende de telefonische verkooptactieken van Odido. In mijn woonplaats wordt er momenteel door Open Dutch Fiber een glasvezelnetwerk aangelegd. Odido is de provider die hier als eerste gebruik van gaat maken, maar is niet de eigenaar van dit netwerk. In de toekomst zullen er ook andere providers gebruik gaan maken van dit netwerk. Open Dutch Fiber legt het netwerk kosteloos aan tot in de woning, uiteraard mits men dit wenst. Ik heb een mobiel abonnement bij Odido en mijn aansluitingen thuis via Tele2 (ook Odido). Ik word al dagenlang telefonisch benaderd door Odido; ik had vele gemiste oproepen. Vandaag was ik in de gelegenheid om de oproep te beantwoorden. Een medewerkster van Odido bood mij een glasvezelabonnement aan met korting voor de beginperiode en tevens extra voordelen omdat ik al een Odido mobiel abonnement heb. Het annuleren van het Tele2 abonnement zou Odido regelen. Op zich mag zij dit alles aanbieden, echter dient zij de waarheid niet te verdraaien. Zaken als (1) "Odido legt bij u in het dorp een eigen glasvezelnetwerk aan", (2) "andere providers gaan hier geen gebruik van maken" en (3) "wanneer u een abonnement bij ons neemt, dan hoeft u de kosten voor de aansluiting naar uw huis niet te betalen" horen niet in zo'n gesprek thuis. Ik ben goed op de hoogte van de situatie rondom de aanleg van het glasvezelnetwerk in mijn woonplaats waardoor ik weet dat deze zaken onjuist zijn. Ik weet dat het glasvezelnetwerk eigendom is van Open Dutch Fiber, dat er wel degelijk andere providers in de toekomst gebruik van gaan maken, en dat de aansluiting tot in het huis sowieso al gratis is. Echter, veel mensen weten dit niet en worden hieronder misleid. Ik heb de Odido medewerkster gecorrigeerd op de momenten dat dit noodzakelijk was, heb uiteindelijk gemeld dat ik op dit moment geen contract afsluit en dat ik niet meer benaderd wens te worden. Als ik een glasvezel abonnement wil, dan regel ik dat zelf wel. De misleidende zaken uit het verkoopgesprek dat ik had met uw medewerkster zijn helaas geen uitzondering. Odido is in mijn woonplaats meer dan enthousiast bezig met het werven van nieuwe glasvezelklanten. Ik spreek regelmatig mensen die een telefoontje hebben gekregen of een verkoopmedewerker van Odido aan de deur hebben gehad. Echter, er blijkt ook een rode draad in deze verkoopgesprekken te zijn. Odido vertelt misleidende informatie waardoor mensen zich onder druk gezet voelen om akkoord te gaan met het aanbod. Men krijgt het gevoel dat glasvezel binnenkort de enige optie zal zijn en dat ze de zogenaamde voordelen van het abonnementsaanbod maar het beste direct kunnen accepteren. Over het feit dat andere providers zoals Ziggo, KPN etc. gewoon beschikbaar zullen blijven spreekt Odido niet. Wat men wel probeert is de mensen met misleidende informatie de 'glasvezelhoek' in te duwen. Graag uw reactie.
Tado bridge krijgt geen IP adres van Zyxel T-56 met nieuwe firmware (V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130)
Beste allemaal, Sinds een maandje maakt mijn Tado bridge geen verbinding meer met internet omdat het modem geen ip toekent aan de bridge (soms is de bridge kort online en heeft een ip gekregen, maar dan valt de verbinding weer weg en is het ip adres kwijt). Een firmware update heeft helaas geen resultaat gehad. Mijn reMarkable 2 heeft met de firmware update wel weer een ip gekregen en kan online, maar dat was de miste zorg. Het vervelende is dat als de bridge niet verbonden is met internet de slimme thermostaat en slimme radiatorknoppen en zone regelaars niet meer zo slim zijn en niet meer volgens een schema werken en dus handmatig moeten worden bedient. Zonde natuurlijk want Tado devices zijn niet goedkoop. De Tado bridge werkt met een verbindingssnelheid van 10mb op half-duplex. (antieke tech 🤔)Sluit ik de bridge direct aan op het modem of GB switch dan knalt mijn hele netwerk terug naar een snelheid van 10MB) Op de supportpaginas van Tado is te lezen dat de moderne glasvezelmodems deze snelheid niet meer ondersteunen en dat men de bridge via een switch die een doorgave snelheid van 10MB half-duplex ondersteund. https://support.tado.com/nl/articles/6653049-de-internetbridge-maakt-geen-verbinding-met-mijn-glasvezel-router-modem-hoe-kan-ik-dit-oplossen Ik heb nu twee verschillende switches aangeschaft,1 die Tado adviseert -→ werkt niet en legt hele netwerk plat en bridge nog steeds geen ipen 1 die managed is en poort ingesteld op 10MB half-duplex -→ netwerk blijft op 1GB 😁, maar bridge krijgt nog steeds geen ip. Tado doet er niks mee en zegt dat het het probleem is van de modem/router T-56 en laat me het lekker zelf uitzoeken. Iemand de gouden tip om dit werkend te krijgen?

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen