Skip to main content

Bezwaar tegen afkoop

Ik had een contract bij Odido tot 23 juli 2025 voor internet (glasvezel) en tv.

Ik ben per 1 februari 2025 verhuisd en wilde mijn abonnement mee verhuizen.
Echter op het nieuwe adres is geen Odido glasvezel beschikbaar. Ik heb het abonnement noodgedwongen opgezegd.
Nu heb ik desalniettemin een afkoopsom moeten betalen voor het niet vol maken van mijn abonnement.
Is hier geen sprake van overmacht? Voelt een beetje vreemd.

Waar kan ik hiertegen bezwaar maken?

Uitgelichte reactie

18 april 2025

Ligt er ook geen DSL? Als Odido helemaal geen services kan leveren dan zijn er inderdaad geen kosten (maar dan moeten ze dus ook geen DSL aan kunnen sluiten). Heb je zelf opgezegd of heb je een verhuizing doorgegeven?

Als je gaat verhuizen en we kunnen niet met je mee verhuizen dan mag je het contract kosteloost opzeggen. Als er bijvoorbeeld wel DSL ligt, wat ik opmaakt uit het topic, dan kun je een verhuizing opgeven en dan kunnen we met je mee verhuizen als je dat zou willen. Hier lees je meer over in ons topic:  

https://community.odido.nl/algemeen-538/ik-ga-verhuizen-wat-nu-276340?tid=276340&fid=538

4 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1127 reacties
  • 18 april 2025

Ligt er ook geen DSL? Als Odido helemaal geen services kan leveren dan zijn er inderdaad geen kosten (maar dan moeten ze dus ook geen DSL aan kunnen sluiten). Heb je zelf opgezegd of heb je een verhuizing doorgegeven?

Als je gaat verhuizen en we kunnen niet met je mee verhuizen dan mag je het contract kosteloost opzeggen. Als er bijvoorbeeld wel DSL ligt, wat ik opmaakt uit het topic, dan kun je een verhuizing opgeven en dan kunnen we met je mee verhuizen als je dat zou willen. Hier lees je meer over in ons topic:  

https://community.odido.nl/algemeen-538/ik-ga-verhuizen-wat-nu-276340?tid=276340&fid=538

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 18 april 2025

Geen DSL. Alleen Klik en klaar. Betreft postcode 9444XE in Grolloo.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1127 reacties
  • 18 april 2025

Klik en Klaar is volgens mij geen vervanging voor "Vast internet" (zoals DSL dat wel is). Heb je zelf opgezegd of heb je een verhuizing doorgeven? Als je zelf opgezegd hebt dan weten de systemen van Odido natuurlijk niet dat dit kosteloos had gemoeten. Ik neem aan dat je nu K&K hebt? Maar dat had dus niets uit mogen maken omdat dat geen vast internet is.

Vul even alle gegevens in je profiel in (ook waar privé achter staat). Dan kan een moderator hopelijk snel kijken wat ze kunnen doen. 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 18 april 2025

Klopt. Er is geen verhuizing doorgegeven. 

Ik heb zoveel mogelijk ingevuld. 

Ik wacht het even af...

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen