Skip to main content
Beantwoord

BUG in de Zyxel firmware (glasvezel EN Klik&Klaar)

• 23 april 2025
  • 1 reactie
  • 32 Bekeken

Hallo allemaal.

Een bug gevonden in de firmware.

Als ik mijn router via het hamburgermenu instel dat-ie een afwijkende DNS moet gebruiken (in dit geval als voorbeeld 1.1.1.1 en 4.4.4.4) doet-ie dat keurig na het klikken op <Apply>

Dit blijft ook werken na een reboot / stroomonderbreking.

Als je daarna, via de ‘hoofdpagina’  op het ‘LAN’ pijltje drukt

Krijg je het volgende scherm:

Als je hier bijvoorbeeld het eind-adres 192.168.1.20 verandert in 192.168.1.30 of je verandert de lease-time, verdwijnen al jouw ingestelde DNS instellingen!

Kijk je daarna weer via het hamburgermenu naar de home-networking...

Voilà, alles weer default!

Ik merkte dit op in eerste instantie bij het Klik&Klaar modem. 

Daar heb ik in het modem een PiHole ingesteld als DNS, en op het moment dat ik daar iets wijzigde, bleef het log van de PiHole leeg (en kwamen de advertenties weer vrolijk binnen).

De bug zit dus in beide modems/routers! (misschien een bug in de ‘custom firmware’ van Odido?)

Beste antwoord door Sven-Odido

Bedankt voor het doorgeven! We hebben het inmiddels doorgestuurd naar de fabrikant zodat zij ernaar kunnen kijken.

Bekijk origineel

1 reactie

Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 826 reacties
  • Antwoord
  • 23 april 2025

Bedankt voor het doorgeven! We hebben het inmiddels doorgestuurd naar de fabrikant zodat zij ernaar kunnen kijken.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen