Skip to main content

Geen internet+tv / PON lampje knippert


Sinds gistermiddag heb ik helaas geen internet + tv meer, heb alle standaard stappen (stekers eruit halen en dergelijke al doorlopen.

 

Modem: ZYXEL T-56: Internet LED is rood, overige LED lampjes zijn groen

Huawei: Power en LAN is groen, LOS is uit, PON knippert (groen)

 

Wifi netwerk is wel zichtbaar, kan er ook mee verbinden, maar zonder internet.

 

Hoe kan dit opeens zijn ontstaan en belangrijker, hoe op te lossen?

Uitgelichte reactie

12 april 2025

Hallo ​@Lux030 

Heb je de Huawei ook herstart? Het is een probleem tussen de ONT en wijkcentrale dus als het niet vanzelf opgelost wordt dan moet er een monteur komen.

12 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21000 reacties
  • 12 april 2025

Hallo ​@Lux030 

Heb je de Huawei ook herstart? Het is een probleem tussen de ONT en wijkcentrale dus als het niet vanzelf opgelost wordt dan moet er een monteur komen.


  • Auteur
  • 11 reacties
  • 12 april 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Lux030 

Heb je de Huawei ook herstart? Het is een probleem tussen de ONT en wijkcentrale dus als het niet vanzelf opgelost wordt dan moet er een monteur komen.

Ja, heb het stappenplan doorlopen conform de Odido website.

Buren met Odido hebben geen problemen (appartementencomplex uit 2023), maar dan ligt het dus toch aan de "wijkcentrale"?


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21000 reacties
  • 12 april 2025

@Lux030 

Klopt, de verbinding tussen de ONT en wijkcentrale kan niet tot stand worden gebracht. Villa alle privé velden in je community profiel ook alvast in.


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Lux030, ik wil super graag helpen! Wel zie ik inderdaad dat de gegevens in je profiel nog niet compleet zijn. Controleer je deze gegevens en vul je je profiel aan met de laatste 4 cijfers van je IBAN? Als je laat weten wanneer alles compleet is, kom ik er zo snel mogelijk op terug!


  • Auteur
  • 11 reacties
  • 13 april 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@Lux030, ik wil super graag helpen! Wel zie ik inderdaad dat de gegevens in je profiel nog niet compleet zijn. Controleer je deze gegevens en vul je je profiel aan met de laatste 4 cijfers van je IBAN? Als je laat weten wanneer alles compleet is, kom ik er zo snel mogelijk op terug!

Ah ik had inderdaad alleen de velden ingevuld die mij enigszins van belang leken voor dit probleem. Maar de laatste 4 cijfers van mijn IBAN zijn nu ook ingevuld.


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 14 april 2025

@Lux030 Super, dankjewel voor de genomen moeite. Ik help je graag verder, zodat je binnenkort weer kan genieten van onze diensten. Komt goed! 

Om de verbinding voor je te herstellen, heb ik direct een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en een link om de afspraak in te plannen. 

In de tussentijd stuur ik je graag een Unlimited vouchercode. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze gelijk. Je kan dan een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Op die manier ben je toch online. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken? Dan stuur ik je de code gelijk.

Heb je nog vragen of kan ik ergens anders bij helpen? Ik verneem het graag, ik sta paraat om verder te helpen! 


  • Auteur
  • 11 reacties
  • 14 april 2025
Teresa van Odido schreef:

@Lux030 Super, dankjewel voor de genomen moeite. Ik help je graag verder, zodat je binnenkort weer kan genieten van onze diensten. Komt goed! 

Om de verbinding voor je te herstellen, heb ik direct een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en een link om de afspraak in te plannen. 

In de tussentijd stuur ik je graag een Unlimited vouchercode. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze gelijk. Je kan dan een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Op die manier ben je toch online. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken? Dan stuur ik je de code gelijk.

Heb je nog vragen of kan ik ergens anders bij helpen? Ik verneem het graag, ik sta paraat om verder te helpen! 

Bedankt voor de ondernomen actie, de afspraak met de monteur is inmiddels gepland.


Graag maak ik gebruik van een Unlimited vouchercode, op dit moment gebruik ik ook de hotspot en het gaat redelijk snel met het verbruik. Ik heb een abonnement bij Ben, mijn klantnummer is ingevuld bij mijn profiel mocht je deze nodig hebben.


  • Auteur
  • 11 reacties
  • 18 april 2025
Teresa van Odido schreef:

@Lux030 Super, dankjewel voor de genomen moeite. Ik help je graag verder, zodat je binnenkort weer kan genieten van onze diensten. Komt goed! 

Om de verbinding voor je te herstellen, heb ik direct een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en een link om de afspraak in te plannen. 

In de tussentijd stuur ik je graag een Unlimited vouchercode. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze gelijk. Je kan dan een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Op die manier ben je toch online. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken? Dan stuur ik je de code gelijk.

Heb je nog vragen of kan ik ergens anders bij helpen? Ik verneem het graag, ik sta paraat om verder te helpen! 

Monteur is gisteren geweest en heeft het Huawei kastje vervangen.

Echter zijn de problemen nu gegaan van een continue knipperend groen PON lampje naar een geregeld knipperend groen PON lampje. Hij blijft niet continu groen in ieder geval.

- Thuis werken is niet mogelijk gebleken, de VPN van mijn werk wordt steeds verbroken, dan sluiten ook bepaalde programma's.

-Wifi is instabiel en zeer traag / valt steeds weg.

-Soms storingen bij TV kijken, al valt dit laatste nog mee.

 

Graag een oplossing, wat schijnbaar dus meer is dan alleen een kastje vervangen?
Ook ontvang ik graag de eerder aangeboden Unlimited vouchercode aangezien het nog niet is opgelost.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21000 reacties
  • 18 april 2025

Hallo ​@Lux030 

Het PON lampje knippert af en toe,? Is de wereldbol op dat moment ook rood? Dan lijkt er toch iets mis te gaan met de verbinding tussen ONT en wijkcentrale.


  • Auteur
  • 11 reacties
  • 18 april 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Lux030 

Het PON lampje knippert af en toe,? Is de wereldbol op dat moment ook rood? Dan lijkt er toch iets mis te gaan met de verbinding tussen ONT en wijkcentrale.

Nee, die knippert geregeld groen. Maar dat maakte volgens de monteur niet uit, dat was ook toen hij er bij stond.Andere lampjes knipperen dan ook groen, zoals LAN.


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Lux030, excuses voor dat ongemak. Dat is niet de bedoeling! Ik heb je verbinding opnieuw onder de loep genomen, want dit lossen we hoe dan ook op. Ik zie inderdaad een instabiele verbinding en ruis op je lijn. Daarom heb ik meteen gekozen voor een onderzoek binnen onze technische dienst. Zij pakken dit binnen enkele werkdagen op en laten het jou weten wanneer dit is opgelost. Voor nu heb ik je dan ook meteen een privébericht met een Unlimited Data vouchercode gestuurd. Zo kan je in de tussentijd vooruit. We houden je op de hoogte!


  • Auteur
  • 11 reacties
  • 27 april 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@Lux030, excuses voor dat ongemak. Dat is niet de bedoeling! Ik heb je verbinding opnieuw onder de loep genomen, want dit lossen we hoe dan ook op. Ik zie inderdaad een instabiele verbinding en ruis op je lijn. Daarom heb ik meteen gekozen voor een onderzoek binnen onze technische dienst. Zij pakken dit binnen enkele werkdagen op en laten het jou weten wanneer dit is opgelost. Voor nu heb ik je dan ook meteen een privébericht met een Unlimited Data vouchercode gestuurd. Zo kan je in de tussentijd vooruit. We houden je op de hoogte!

Hi ​@Cheyenne van Odido, kan je eens kijken hoe mijn verbinding nu is? Vooral sinds donderdagmiddag?

Donderdag 24 oktober is er een monteur van KPN geweest, hij kon jullie gegevens niet uitlezen dus heeft meerdere malen met je collega's contact gehad. Ook heeft hij het Huawei kastje getest bij de POP in de buurt.

Uiteindelijk was zijn conclusie dat alles in mijn appartement naar behoren werkte en dat er een storing zat ergens tussen de POP en mijn complex.

Hij zou het doorzetten naar een andere partij en even later kreeg ik inderdaad een berichtje van https://btb-tech.nl/, afspraak gemaakt voor vrijdag 25-04-2025 tussen 10.00 en 14.00

 

Je raad het al, ik heb vrijdag de hele dag thuis gezeten tot 17.00, geen monteur, geen telefoontje en ik kwam zelf in de wacht bij ze. Uiteindelijk ben ik rond 19 uur een paar keer gebeld, waarschijnlijk door de monteur want toen ik thuis kwam lag er een KPN kaartje in de bus dat ze mij hadden gemist.

 

Echter heb ik sinds de KPN monteur weg is geen problemen meer, vandaar mijn vraag aan het begin van dit bericht. Als het er nu goed uitziet hoeft dat andere bedrijf van mij ook niet meer te komen en is het klaar.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen