Skip to main content
  • 2,269 Topics
  • 16,159 Reacties
2268 Topics
Geen wifi connectie meer met Bosch Nefit thermostaat
De Bosch Easy Control thermostaat heeft sinds 2 weken geen connectie meer met de Zyxel T50 na 2 jaar prima functioneren. Daarmee is alle connectie met de knoppen van de radiators verloren gegaan. Bij zonder lastig met verwarmen. Na overleg met Bosch Nefit, waarbij het e.e.a is nagekeken is het nodig de router instellingen te controleren en de blacklist in de router te checken op het MAC adres van de Easycontrol. Maar nu, HELP: ik heb totaal geen verstand van al die termen en functies van de router. Ik wil graag geholpen worden door technische kennis hieromtrent. Wat wordt aangegeven door Bosch Nefit is de volgend procedure te doorlopen: ________________________________________________ “Vervelend dat u geen verbinding heeft met uw Easy/EasyControl-thermostaat. In veel gevallen schuilt de oplossing in het checken van de routerinstellingen. Wij adviseren u daarom onderstaande stappen te doorlopen op uw routerpagina. Benodigde routerinstellingen: - WiFi kanaal instellen op het minst gebruikte kanaal tussen 1-11 (scannen met gratis apps als WiFi Analyzer). Let op! Easy kent kanaal 12 en 13 niet! - Hotspots deactiveren - DHCP inschakelen - WPA2/PSK wachtwoordencryptie selecteren - SSID zichtbaar maken - 802.11 b/g/n mixed modus selecteren op 2.4gHz 1. ModuLine Easy MAC-adres als vertrouwd apparaten toevoegen in de router 2. Router poort 5222 en 5223 open zetten, indien mogelijk 3. Firewall op de router uitzetten 4. Router terugzetten naar fabrieksinstellingen i.v.m.: - Mogelijke dubbele IP adressen in router - ModuLine Easy/Bosch EasyControl staat in router op blacklist - De router verstuurd geen berichten meer naar ModuLine Easy/Bosch Easycontrol terwijl er wel een wifi verbinding is. ___________________________________________________________ Welnu dit egt mij allemaal niets, ik hoop op de technische ondersteuning van Odido experts. groet, Frans van Weeren
zeer slecht internet valt steeds uit
hele slechte service en geen internet meer hele slechte service, al 3 weken geen goed internet via glasvezel, ze weigeren er iets aan te doen.de internet verbinding haperd en soms helemaal niksOp de helpdesk aardige vrouwen, die niks weten en een paar mannen die onzin vertellen, ü moet uw HDMI kabel vervangen" ook via de community help geen goede professionele ICT hulp, maar dat ik maar boeken moet gaan lezen zo word je van het kasje naar de muur gestuurd, geen goede een professionele informatie, maar adviezen als de hdmi kabel vervangen e.d onzin, ook niet op de community helpdesk, daar zeiden ze lees maar "netweken voor Dummies" , Ik heb een HBO opleiding ICT Datum van ervaring: 17 december 2023 BewerkVerwijderDelen Antwoord van Odido 17 uur geleden Hi Martin, een haperende verbinding is in deze moderne tijd echt een no-go, daarom snap ik helemaal dat je via deze weg aan de digitale bel trekt. Ik ben er om je te helpen! Neem een kijkje op onze Community en laat daarbij vooral je oog vallen op de digitale kennisbank, de Wiki: https://community.odido.nl/knowledge-base. Hierin hebben we ontzettend veel kennisartikelen geplaatst zodat bijna alle problemen verholpen kunnen worden. Lukt het daarmee nog niet? No problemo! Laat een reactie achter in het topic dat het beste bij jouw probleembeschrijving past, dan reageert 1 van onze moderators binnen 24 tot 48 uur en proberen we het ter plekke op afstand op te lossen voor je. Er is overal een oplossing voor! Groetjes, Jason van Odido Wanneer word eindelijk de verbinding gemaakt
!! Wifi werkt niet, graag snel een tijdelijke oplossing !! *
Beste Odido-team @Jason van Odido @Tommie van Odido @Johrick van Odido @Nora van Odido @Cheyenne van Odido (of een van andere collega’s die hopelijk vandaag werkt), Sinds eergisteren kampt mijn wifi met problemen na aanpassingen in de instellingen. Helaas is mijn draadloze verbinding volledig verdwenen, terwijl bekabeld nog werkt. Na 5 uur bellen, gaf uw collega hoop op een snelle oplossing met een mogelijk bezoek van een servicemonteur vandaag. Helaas bleef een beloofd belletje uit, en na een ontvangen mail blijkt dat ik pas volgende week woensdag een afspraak kan maken, waarna het nog onduidelijk is wanneer de monteur beschikbaar is. Momenteel gebruik ik de unlimited data van mijn vriendin's telefoon als noodoplossing. Maar dit werkt niet wanneer ze niet thuis is. Voor mij is de code van unlimited data niet werkend door mijn KPN-provider. Ik ben afhankelijk van internet voor mijn werk en zit nu minstens 5 dagen zonder, wat voor mij onacceptabel is. Gisterenavond vroeg ik om een tijdelijke oplossing en stuitte op het voorstel om zelf een simkaart te kopen, wat ik niet kan doen gezien mijn agenda het dit weekend niet toe laat. Ik verwacht van Odido een passende oplossing, waarbij ik enkele suggesties doe: Het toesturen van een dongel met unlimited data. Het versturen van een simkaart met unlimited data. Het ontvangen van volledig nieuwe apparatuur voor zelfinstallatie. De mogelijkheid om unlimited data aan te schaffen bij mijn eigen provider, vergoed door Odido. Daarnaast eis ik de volledige kosten van een maand (zonder korting) terugbetaald, om de dagen zonder jullie service te dekken, inclusief de uren en moeite die ik al heb geïnvesteerd. Ik waardeer jullie begrip voor technische problemen, maar ik verwacht een passende oplossing en samenwerking in plaats van weerstand. Jullie beloofde service is niet nagekomen, en ik ben vastbesloten om tot een bevredigende oplossing te komen. Met vriendelijke groet, Sten Bierens Moderator edit: alhoewel we de ernst van de situatie inzien, is het niet nodig om het voltallige moderatieteam - of überhaupt een moderator - te taggen. Alle topics worden op basis van volgorde opgepakt.
Happerend wifi internet & Tv
November 2022 stonde er 2 vertegenwoordigers van T Mobile voor de deur. Of ik intersse had in supersnel internet. Ja natuurlijk! Met de twee heren een aantal technische uitdagingen beken en besproken voordat ik uiteindelijk overstag ga. Ik woon in een doorsnee rijtjeshuis, geen groot kasteel of villa oid. Mijn meterkast bevindt zich 'buiten' mijn woning, naast de voordeur. Dit is de.plek waar de glasvezelaansluiting binnenkomt. De vertegenwoordigers waren heel duidelijk. Modem in de meterkast is geen probleem. En de meegeleverde hardware zou voor een dekkend wifi netwerk zorgen. Netwerkkabels zijn verleden tijd! Waren letterlijk zijn woorden. Voor de duidelijkheid, Vanaf het begin (februari 2023) is het T Mobile nooit gelukt om te voldoen aan alle beloften en voorwaarden. Hoogst gemeten wifi (niet bekabeld) snelheid is 40 mbps op ca 2 meter afstand van de modem. Tot en met april 2023 ism klantenservice en eenmalig een monteur bezig geweest om de wifi goed werkend te krijgen. De monteur gaf al gelijk aan dat de zyxel modem en wifi versterker icm de mesh technologie geen goede combi is. Hij raadde mij aan andere, betere versterkers aan te schaffen. Het bereik van de Zyxel is erg beperkt, op eerste verdieping heb ik al bijna geen verbinding meer. Het leek vanaf april iets beter te gaan. Whatsappie sturen lukte en heel soms een film kijken zonder of weinig happering. Ondertussen ook TV vervangen, want mss ligt het wel daaraan? Nee dus. Sinds 3 weken is het erger geworden. Kan geen Tv kijken zonder dat elke 3 miniten het beeld blijft hangen. Uiteraard contact gehad met Odido. Maar het ligt niet aan hun, was de reactie. Het probleem is volgens de klantenservice dat de modem zich in de meterkast bevindt. Het advies is om alle apparaten te bekabelen. Dan is alles opgelost. (In tegenstelling tot wat de verkopers mij aan de deur wijsmaakte). Ik heb een monteur ingeschakeld om de modem in huis te brengen, dat is gelukt. Nou daarmee zal het probleem dan wel opgelost zijn. Nee dus. Geen verbetering. Donderdag 4 januari weer contact met Odido. Krijg 4 tijdelijke unlimited abo's aangeboden. Maar dat werkt natuurlijk niet voor de gamers en streamers hier in huis. Er wordt door Odido weer een ticket aangemaakt. Dus weer een week wachten op ...? Vandaag stopt het internet er helemaal mee. Storing in ongeving gecontroleerd, geen storingen bekend. Weer contact met Odido. En je raad het al, ze kunnen niets doen. Er moet een engineer langskomen. Maar..... Eerst wachten op een linkje dan afspraak inplannen etc. Dus weer een tijd (dagen) zonder internet en tv. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. De wifi van Odido werkt perfect als je de netwerkkabel maar op het apparaat aansluit. Dat lijkt een beetje het moto van Odido klantenservice. Maar zelfs dat kunnen ze nu niet nakomen. Ik kr8j6g het gevoel dat ik in de maling genomen word.. Als ik hier een beetje rondlees dan ben ik niet de enige met happerend internet en slecht tv beeld. Echter de beschreven adviezen bieden voor mij geen oplossing. Iemand anders nog een idee? ​
waardeloze glasvezel verbinding
Wij zijn sinds 28 november overgestapt van goed werkende adsl.naar een rond uit kut verbinding max 40mbs glasvezel verbinding.we bellen sinds die 2 keer per week met de klantenservice.zijn meerdere monteurs geweest plus open Dutch Fiber die een kabel gelast heeft.er worden beloftes gedaan over terugbellen die nooit nagekomen worden.we zouden gecomposteerd worden op de factuur nooit gebeurd.we wachten inmiddels nu al zolang op een normale goede verbinding dat we er echt klaar mee zijn.we hebben trouwens een t56 modem.guidon heeft de lijn gemeten kwam onder de 40mbps odido heeft de lijn gemeten onder de 40mbps en nog steeds is er geen oplossing.vandaag weer zoon doos gesproken of we dan speedtesten willen aanleveren.ik denk bij mezelf we hebben meerdere monteurs gehad het is bevestigd door odido en guidon dat het niet werkt.ga XXXX er is iets aan doen ipv ons nog meer kopzorgen geven.het is algemeen bekend dat het aan de t56 ligt dit forum en vele andere hebben dit zelfde probleem met een wegvallende glasvezel verbinding en wifi met deze t56.odido wordt is wakker en steek je kop niet in het zand.doe iets aan deze XXXX modem. Moderator edit - scheldwoord/kwetsende uiting verwijderd: het is niet toegestaan om te schelden of andersoortige kwetsende uitingen te plaatsen op de Community. Neem de Huisregels alsjeblieft door en houd je hieraan: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community. Bij een volgende waarschuwing zijn we genoodzaakt je te bannen.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen