Na de Windows 11, version 24H2 update ziet mijn computer het Odido netwerk niet meer (zowel die van mij, van de buren en van mijn ouders) niet. Op mijn telefoon heb ik wel gewoon internet. Hierdoor ligt mijn bedrijf nu al een week 'plat’ zonder internet… wat heb ik een spijt dat ik ben overgestapt naar Odido…
- Nu heb ik geprobeerd om volgens alle adviezen de router te herstarten. Netjes de stekkers eruit gehaald en opnieuw gestart. Helaas zonder effect.
- op de odido comunity zag ik staan:
Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.
Bij de WiFi instellingen schakel 5 GHz uit. Slecht plan, want nu ligt ook op alle andere elektronica het internet eruit met de mededeling ‘niet netwerk maakt gebruik van wifikanalen die ook door verschillende andere netwerken in de buurt worden gebruikt… er is geen verbinding mogelijk.’ → beetje lastig, zonder internet kun je deze instelling niet terug zetten.
Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen. Maakt het probleem alleen maar erger. Nu loopt mijn telefoon ook vast.
Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, andere, kies b/g/n gemengd bij 802.11 modus en klik op toepassen. Deze stap kan ik niet meer bijkomen.
-
Nu ik helemaal geen internet meer heb. Maar nog wel een bedrijf te runnen heb, wat niet mogelijk is als je niet bij patiënt gegevens kunt komen… Heb ik de router maar een volledige reset gegeven via het reset knopje dat erop zit. Gevolg is dat ik met een nieuwe naam en wachtwoord (die ik vervolgens niet meer kan wijzigen want dan loopt dat 192.168.1.1 volledig vast en heb ik weer geen internet. Na 3x alles gereset te hebben probeer ik het niet nog eens.) Nu wel weer internet op mijn telefoon, maar verder doet niks het meer….
Na dus van alles geprobeerd te hebben is er meer stuk gegaan dan bij de start van de oplossing. Wat nu? Wie helpt mij?