Skip to main content

Na de Windows 11, version 24H2 update ziet mijn computer het Odido netwerk niet meer (zowel die van mij, van de buren en van mijn ouders) niet. Op mijn telefoon heb ik wel gewoon internet. Hierdoor ligt mijn bedrijf nu al een week 'plat’ zonder internet… wat heb ik een spijt dat ik ben overgestapt naar Odido…

  • Nu heb ik geprobeerd om volgens alle adviezen de router te herstarten. Netjes de stekkers eruit gehaald en opnieuw gestart. Helaas zonder effect.
  • op de odido comunity zag ik staan: 

    Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

    Bij de WiFi instellingen schakel 5 GHz uit. Slecht plan, want nu ligt ook op alle andere elektronica het internet eruit met de mededeling ‘niet netwerk maakt gebruik van wifikanalen die ook door verschillende andere netwerken in de buurt worden gebruikt… er is geen verbinding mogelijk.’ → beetje lastig, zonder internet kun je deze instelling niet terug zetten. 

    Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen. Maakt het probleem alleen maar erger. Nu loopt mijn telefoon ook vast. 

    Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, andere, kies b/g/n gemengd bij 802.11 modus en klik op toepassen. Deze stap kan ik niet meer bijkomen. 

  • Nu ik helemaal geen internet meer heb. Maar nog wel een bedrijf te runnen heb, wat niet mogelijk is als je niet bij patiënt gegevens kunt komen… Heb ik de router maar een volledige reset gegeven via het reset knopje dat erop zit. Gevolg is dat ik met een nieuwe naam en wachtwoord (die ik vervolgens niet meer kan wijzigen want dan loopt dat 192.168.1.1 volledig vast en heb ik weer geen internet. Na 3x alles gereset te hebben probeer ik het niet nog eens.) Nu wel weer internet op mijn telefoon, maar verder doet niks het meer…. 

Na dus van alles geprobeerd te hebben is er meer stuk gegaan dan bij de start van de oplossing. Wat nu? Wie helpt mij?

Klinkt als ik het verhaald zo lees niet als een probleem

bij Odido, maar bij de desbetreffende Windows update.

Je bent ook niet niet de enige lees ik online. 

Hier een snelle link met eventuele oplossing die ik vind:

 


https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/cant-connect-to-this-wi-fi-after-updating-windows/f09c7fc4-cba3-4e00-b4f4-6dbfcd1fcb3d


Dank voor je tip. Deze oplossingen gaan mijn kennis echter voorbij. Dit ga ik zelf niet redden. Zo technisch ben ik helaas niet. Ik vrees dat ik een tweede internet abonnement elders moet gaan afsluiten. Ik kan nu tijdelijk even werken op het ziggo netwerk van de buren, die doet het wel gewoon op mijn computer.  Een hele computer opnieuw gaan installeren kan ik gewoon echt niet. 


Voordat je zo iets gaat doen, werkt de pc wel op een LAN kabel vanaf het modem? Indien dat zo is, kun je ook een wifi versterker bij Odido nemen, die bij je pc zetten en vanuit daar een kabel naar je pc in gebruik nemen. Van draadloos naar bekabeld zogezegd, maar dan moet je eerst wel weten of bekabeld aansluiten werkt.


Na de Windows 11, version 24H2 update ….

Op mijn telefoon heb ik wel gewoon internet ...

Nu ik helemaal geen internet meer heb. Maar nog wel een bedrijf te runnen heb, wat niet mogelijk is als je niet bij patiënt gegevens kunt komen…

We kunnen of konden eigenlijk al stellen dat dit geen Odido probleem was of is, zeker gezien je opmerking die je geeft over een Windows update.

Je runt een bedrijf waarbij je zou kunnen denken, om even iemand in te huren die kan kijken of hij met de aangedragen adviezen van ​@UTP  je PC’s weer aan de praat kan krijgen.

Wel even een vraag hier ook nog, heb je een consumenten aansluiting of een zakelijke aansluiting?

Merk dat je bedrijf behoorlijk belangrijk is voor je inkomsten, dus ik neem aan dat je een zakelijke aansluiting hebt voor een gegarandeerde uptime.


Reageer