Skip to main content

Hoi,

Ik heb twee wifi punten aangesloten volgens instructies i.c.m. Klik&Klaar. Punten geconfigureerd en geplaatst.  Alle leds zijn groen (Power, link en wifi). Maar direct valt het internet uit op m’n mobiel. Deze heeft wel verbinding, maar websites en speedtest app stoppen met werken.

Het internet via de hoofdmodem van Klik&Klaar blijft wel werken op m’n laptop in een andere ruimte.

Dus het zijn echt de punten die geen zin hebben.

Zodra ik de stekkers uit de wifi punten trek en het wifi netwerk wis en opnieuw aanmeld (klik&klaar) op mijn mobiel, werkt alles weer naar behoren na 5 minuten.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

Hey @equilibrium999, welkom op onze Community!

Zou je je postcode en huisnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik met je meekijken. Ook ben ik benieuwd of de wifipunten draadloos of bedraad zijn aangesloten en waar je het modem hebt staan.


Ik heb hier precies hetzelfde probleem.
Is de oorzaak hiervan al gevonden? @Tommie van Odido @equilibrium999 


Hey @equilibrium999, welkom op onze Community!

Zou je je postcode en huisnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik met je meekijken. Ook ben ik benieuwd of de wifipunten draadloos of bedraad zijn aangesloten en waar je het modem hebt staan.

Dank je! Info staat als het goed is nu in m’n profiel.

Ben ondertussen nog een paar uur bezig geweest gisteren en vandaag met het probleem.

Heb de modem en wifi punten op verschillende plekken en vertrekken geprobeerd, met nagenoeg dezelfde uitkomsten (geen internet na aansluiten punten). Ook opnieuw geconfigureerd, eerst 1 aangesloten daarna de 2 etc.

Uiteindelijk heb ik 1 wifi punt “werkend” gekregen via de Klik&Klaar app (die overigens ook talloze keren crasht en opnieuw op moet starten, dus er is nog genoeg werk aan de winkel voor onze programmeurs). Maar helaas stoort dit ene punt ook en verlies ik m’n internet na een tijdje op alle apparaten. Dit kan 5 minuten duren of een half uur.

En zodra het tweede punt erbij komt is het gelijk over, dan loop de app vast, en internet valt weg (wel verbonden in wifi settings).

Zodra ik dan de punten van het net haal en m’n wifi weer opnieuw aanmeld of de modem herstart, is alles weer goed.

Uiteraard alle punten geïnstalleerd volgens instructies.

De modem en punt(en) worden gezien in de app.

Nu vandaag de punten de rest van de dag er niet meer ingehad en het internet draait als een zonnetje op alle machines zonder enige uitval.

Modem staat op de vensterbank in het keukenraam met 3 tot 4 streepjes en snelheden rond de 400/500Mbps. Wat voor mij meer als voldoende is. En de punten zijn draadloos verbonden.

Dus ik weet nu gewoon zeker dat de punten roet in het eten gooien en de boel verstoren op 1 of andere manier. En of dit nu een software of hardware probleem is, ik weet het niet, maar de punten en  modem gaan bij mijn in ieder geval niet samen.


Ik kan een heel verhaal gaan typen maar ik heb echt precies hetzelfde probleem.
Eventueel kan ik een log sturen als dat helpt @Tommie van Odido 


Reageer