Skip to main content

Beste lezer,

Vanaf de start van Klik&klaar eigenlijk best wel tevreden over het product. Het enige waar ik tegenaan loop is dat ik het niet voor elkaar krijg om mijn Sonos speakers te laten verbinden met WiFi. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. Ik heb geprobeerd met de WiFi instellingen te spelen (2,4GHz/ WPA2-PSK), zoals ik wel meer lees maar helaas tot op heden geen succes. Ook heb ik de speakers met een ethernetkabel aangesloten maar ook dat heeft geen gewenst resultaat. Wie kan ons helpen? 

Alvast bedankt!

Hi @Michaelson90 

Over welke Sonos speakers hebben we het? 

Ik heb hier een Sonos Arc en Era100 aangesloten zonder enige problemen :) 

Sonos Playbase en Play1

Hi @Michaelson90

Ik zie dat je modem momenteel offline is. Kan je deze weer aanzetten of een keer powerflippen zodat we met je mee kunnen kijken :) 

Edit: Ik zie dat je ondertussen weer online bent. Ik heb extra logging aangezet. Kan je proberen een van de speakers te verbinden. 

Hoi Sven,

Helaas, het lukt niet om ze te verbinden.

Hi @Michaelson90

Ik had ook niet verwacht dat het ineens zou gaan werken, had mooi geweest ;) 

Omdat je het modem hebt herstart ben ik helaas de logging kwijt. Kan je het nog een keer proberen en het modem deze keer niet herstarten :) 

Hi @Michaelson90

Ik had ook niet verwacht dat het ineens zou gaan werken, had mooi geweest ;) 

Omdat je het modem hebt herstart ben ik helaas de logging kwijt. Kan je het nog een keer proberen en het modem deze keer niet herstarten :) 

Gedaan.

Thanks, keep you posted!

Thanks, keep you posted!

En? 😊

Hi @Michaelson90

We zijn hier nog meebezig. Er is niks bijzonders te vinden in de logging, de speaker krijgt netjes een IP adres en is verbonden met het modem. Waarom de Sonos App aangeeft dat het is mislukt is ons nog een raadsel en zijn we nog naar aan het kijken. 

Kan je aangeven welke versie van de App en software/firmware versie er op de Play1 staat. En wat de precieze melding is die de Sonos App geeft.

Hi @Michaelson90

We zijn hier nog meebezig. Er is niks bijzonders te vinden in de logging, de speaker krijgt netjes een IP adres en is verbonden met het modem. Waarom de Sonos App aangeeft dat het is mislukt is ons nog een raadsel en zijn we nog naar aan het kijken. 

Kan je aangeven welke versie van de App en software/firmware versie er op de Play1 staat. En wat de precieze melding is die de Sonos App geeft.

Het werkt! Heb na aanleiding van dit bericht de app gereset en dat hielp. Hartstikke bedankt! 😊

Het werkt! Heb na aanleiding van dit bericht de app gereset en dat hielp. Hartstikke bedankt! 😊

Super om te horen! Geniet van je muziek!

Reageer