Skip to main content

Hoi,

Ik heb twee wifi punten aangesloten volgens instructies i.c.m. Klik&Klaar. Punten geconfigureerd en geplaatst.  Alle leds zijn groen (Power, link en wifi). Maar direct valt het internet uit op m’n mobiel. Deze heeft wel verbinding, maar websites en speedtest app stoppen met werken.

Het internet via de hoofdmodem van Klik&Klaar blijft wel werken op m’n laptop in een andere ruimte.

Dus het zijn echt de punten die geen zin hebben.

Zodra ik de stekkers uit de wifi punten trek en het wifi netwerk wis en opnieuw aanmeld (klik&klaar) op mijn mobiel, werkt alles weer naar behoren na 5 minuten.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

Hey @equilibrium999, welkom op onze Community!

Zou je je postcode en huisnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik met je meekijken. Ook ben ik benieuwd of de wifipunten draadloos of bedraad zijn aangesloten en waar je het modem hebt staan.

Ik heb hier precies hetzelfde probleem.
Is de oorzaak hiervan al gevonden? @Tommie van Odido @equilibrium999 

Hey @equilibrium999, welkom op onze Community!

Zou je je postcode en huisnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik met je meekijken. Ook ben ik benieuwd of de wifipunten draadloos of bedraad zijn aangesloten en waar je het modem hebt staan.

Dank je! Info staat als het goed is nu in m’n profiel.

Ben ondertussen nog een paar uur bezig geweest gisteren en vandaag met het probleem.

Heb de modem en wifi punten op verschillende plekken en vertrekken geprobeerd, met nagenoeg dezelfde uitkomsten (geen internet na aansluiten punten). Ook opnieuw geconfigureerd, eerst 1 aangesloten daarna de 2 etc.

Uiteindelijk heb ik 1 wifi punt “werkend” gekregen via de Klik&Klaar app (die overigens ook talloze keren crasht en opnieuw op moet starten, dus er is nog genoeg werk aan de winkel voor onze programmeurs). Maar helaas stoort dit ene punt ook en verlies ik m’n internet na een tijdje op alle apparaten. Dit kan 5 minuten duren of een half uur.

En zodra het tweede punt erbij komt is het gelijk over, dan loop de app vast, en internet valt weg (wel verbonden in wifi settings).

Zodra ik dan de punten van het net haal en m’n wifi weer opnieuw aanmeld of de modem herstart, is alles weer goed.

Uiteraard alle punten geïnstalleerd volgens instructies.

De modem en punt(en) worden gezien in de app.

Nu vandaag de punten de rest van de dag er niet meer ingehad en het internet draait als een zonnetje op alle machines zonder enige uitval.

Modem staat op de vensterbank in het keukenraam met 3 tot 4 streepjes en snelheden rond de 400/500Mbps. Wat voor mij meer als voldoende is. En de punten zijn draadloos verbonden.

Dus ik weet nu gewoon zeker dat de punten roet in het eten gooien en de boel verstoren op 1 of andere manier. En of dit nu een software of hardware probleem is, ik weet het niet, maar de punten en  modem gaan bij mijn in ieder geval niet samen.

Ik kan een heel verhaal gaan typen maar ik heb echt precies hetzelfde probleem.
Eventueel kan ik een log sturen als dat helpt @Tommie van Odido 

Hallo, Is hier al een update over @Tommie van Odido ?

Dit is momenteel in onderzoek @k0rb33

Hi @k0rb33 ,

We hebben jouw modem voorzien van een update. Kan je testen of het nu beter werkt. 

@equilibrium999 We zijn jouw modem al even niet online. Als je hem aanzet (of even reboot) dan kunnen we die van jouw ook voorzien van de update. 

@Sven-Odido ik zie het ja. 
Ik zie ook dat ik het modem weer kan benaderen met de app. 
Ga later even wifi punten eraan hangen en kijken of er nog problemen zijn. 

je hoort van me!

Ok het lijkt te werken. Top!

Heb er nu access point draaien en dat gaat goed.

(voorheen verloor ik na een paar minuten verbinding met de modem en het internet)

ik laat dit even draaien en dan ga ik 2e access point aan het netwerk hangen.

@Sven-Odido ik heb inmiddels ook m’n modem aangezet. (Zit op een andere locatie) Dus dan kun je de update ook laten uitvoeren. Heb 1 wifi punt bij me kan ik die daarna testen. Kan ik nog ergens zien aan de firmware versie welke de update is ? 

@equilibrium999 Ik heb de update uitgevoerd. De nieuwe versie eindigt op b9D0806 

Hi @equilibrium999 & @k0rb33 

Hoe is het de afgelopen dagen gegaan met de wifi extenders? 

Hi @equilibrium999 & @k0rb33 

Goed! Alles lijkt te werken alleen lijkt er nu een dns probleem te zijn. Weet niet of dat al een bekende issue is, maar vaak wordt content niet ingeladen (bijvoorbeeld images en video’s op social apps) terwijl er wel een stabiele verbinding is. Ik heb al geprobeerd de dns aan te passen naar 1.1.1.1 of 8.8.8.8 maar dit maakt helaas geen verschil. Reset van modem of devices lost ook niks op. Hoor graag van je of er ook andere klanten zijn met dit probleem en de eventuele oplossing.

Goed! Alles lijkt te werken alleen lijkt er nu een dns probleem te zijn. Weet niet of dat al een bekende issue is, maar vaak wordt content niet ingeladen (bijvoorbeeld images en video’s op social apps) terwijl er wel een stabiele verbinding is. Ik heb al geprobeerd de dns aan te passen naar 1.1.1.1 of 8.8.8.8 maar dit maakt helaas geen verschil. Reset van modem of devices lost ook niks op. Hoor graag van je of er ook andere klanten zijn met dit probleem en de eventuele oplossing. 

verder wel heel tevreden over de oplossing/update van de extenders ;-)@Sven-Odido 

Fijn om te horen dat de Wifi extenders nu goed werken :) 

Wat betreft het niet laden van bepaalde content; Nee die hebben we nog niet eerder gehoord. Als het ook niet goed werkt nadat je de DNS hebt aangepast naar Google of Cloudflare is het in iedergeval geen DNS probleem. Want dan bypass je de DNS in het modem en in ons netwerk. De DNS requests worden dan direct naar Google en Cloudflare gestuuurd. 

Fijn om te horen dat de Wifi extenders nu goed werken :) 

Wat betreft het niet laden van bepaalde content; Nee die hebben we nog niet eerder gehoord. Als het ook niet goed werkt nadat je de DNS hebt aangepast naar Google of Cloudflare is het in iedergeval geen DNS probleem. Want dan bypass je de DNS in het modem en in ons netwerk. De DNS requests worden dan direct naar Google en Cloudflare gestuuurd. 

Ja het is een vreemd probleem wat ik al een tijdje probeer te achterhalen maar tot nu toe zonder succes.
Hoor graag wat ik kan doen van mijn kant om meer inzicht te krijgen. Weet niet of ik iets kan loggen.

Hoi @Sven-Odido !

Excuus voor de late reactie, had nog niet echt de tijd om uitvoerig te testen.

Heb de nieuwe firmware versie gecontroleerd. Daarna even weer het wifi punt bedraad aangesloten om deze in te stellen, en daarna op een plek boven gezet.

Tot nu toe lijkt alles te werken. Zowel beneden als boven. Dubbel gecontroleerd in de klik en klaar app of het punt ook daadwerkelijk in het netwerk zat, en mijn mobiel er mee was verbonden en dit was ook het geval.

Dus dat euvel is nu opgelost.

Heel erg bedankt hiervoor aan allen die meegedacht en geholpen hebben!! Erg blij mee.

Alleen heb nu ineens last van alleen LTE dekking en geen 5G meer. Probeer op de dekkingskaart te kijken maar de odido website geeft een 404 voor de dekkingskaart pagina.

Maar volgens kaarten van derden zou ik in 5g gebied moeten zitten (vodafone mobiel zit ook hier op 5G)

Komt dit door de firmware update of is er wat anders aan de hand?

@Sven-Odido @Tommie van Odido 

Update:

Helaas nog niet gelukt met het wifi punt. Het leek weer even goed te gaan. Alleen het werkt helaas nog niet zoals het zou moeten.

Alleen het probleem is dit keer anders als de eerste keer.

Modem staat beneden, wifi punt staat boven. Alles werkt zoals het moet, voor even.

Ik zit beneden, zie op app op m’n mobiel beide apparaten in het netwerk, mobiel verbonden met 5G modem.

Daarna loop ik naar boven de kamer in met de repeater, geen verbinding meer op mobiel.

Verbinding is verbroken (val terug op mobiele provider 5G).

Dan moet ik handmatig weer wifi verbinding aanzetten op m’n mobiel met het modem.

Kan vanuit het netwerk gewoon inloggen op de repeater via het aangewezen IP adres, en word voor de rest ook gezien, alle vinkjes groen in het menu. Fysieke LED’s ook allemaal groen. Signaal goed volgens het aangesloten apparaten schema in de modem.

Heb het zowel bedraad als draadloos getest op de repeater als backhaul.

Update 2:

Repeater zonder kabel, lijkt continue wifi verbinding weg te drukken en te ontbinden op mobiel, en komt daarna herhaaldelijk weer terug.

Daarna weer ethernetkabel aangesloten op de repeater (LAN1), en kijk ik in het aangesloten apparaten menu van de 5G modem in de browser.

Telefoon lijkt verbonden aan de repeater, en daarna verdwijnt deze repeater en telefoon weer uit de gehele lijst.

Ik ben zo blij dat ik op marktplaats tplink Deco m4 heb gekocht voor paar tientjes. Ik lees niet zulke fijne berichten over de wifi versterkers. 

Ik ben zo blij dat ik op marktplaats tplink Deco m4 heb gekocht voor paar tientjes. Ik lees niet zulke fijne berichten over de wifi versterkers. 

Ja en door een firmware update voor de modem, om de problemen op te lossen voor de wifi punten, werkt nu 5G weer niet. Schijnen nu heel veel mensen last van te hebben op dit moment. Kom hier al aardig wat topics tegen en op het odido tweakers forumpost hebben ze het er ook al over.

En als ze de sim in een andere 5g modem doen, werkt het allemaal wel.

Ik hoop dat ze snel een oplossing vinden, want ik vond het een fijn product (toen het goed werkte).

Zou het graag willen blijven gebruiken.

@Sven-Odido @Tommie van Odido 

Update 3:

Inmiddels na een paar reboots van de repeater en de modem (omdat de snelheden ineens super traag werden en geen website meer te laden was), werkt nu alles ineens. I.i.g.  de afgelopen 30 min. dan.

Er is inmiddels ook een apparaat draadloos verbonden boven met de repeater (nest speaker), en mijn mobiel schakelde succesvol tussen de repeater boven en modem beneden.

Afwachten hoe lang dat zo blijft.

Wordt vervolgd...

Alleen heb nu ineens last van alleen LTE dekking en geen 5G meer. Probeer op de dekkingskaart te kijken maar de odido website geeft een 404 voor de dekkingskaart pagina.

Maar volgens kaarten van derden zou ik in 5g gebied moeten zitten (vodafone mobiel zit ook hier op 5G)

In de laatste firmware versie zijn de zo genaamde lage banden uitgeschakeld op het modem omdat deze bedoeld zijn voor mobiele telefoons. Hierdoor kan het inderdaad zo zijn dat je afhankelijk van de afstand tot de mast nu alleen LTE krijgt. 

In de laatste firmware versie zijn de zo genaamde lage banden uitgeschakeld op het modem omdat deze bedoeld zijn voor mobiele telefoons. Hierdoor kan het inderdaad zo zijn dat je afhankelijk van de afstand tot de mast nu alleen LTE krijgt. 

Ook als dit hemelsbreed ongeveer een afstand is van 800 meter tot een mast?

Maar i.i.g. bedankt voor het antwoord, maakt alweer een hoop duidelijk! :-)

Update:

Na een halve dag goed werken lag ineens het internet eruit.

Rode led (2e van onderen 5G) knipperde.

Sim kaart eruit gehaald, een papiertje in de houder gedaan zodat kaart wat steviger tegen de contacten aanzit in de modem. (gelezen in een ander forum bericht paar weken geleden, dat dit zou helpen)

Daarna modem aangezet en doet alles het voorlopig weer.

Geen idee hoe dit nu weer gekomen is.

Reageer